PDA

View Full Version : Kytkinremontti edessä....


AssE
09-08-2004, 10:09
Tekee auto semmosta että ku on ajanu pitkää matkaa ja si pysähtyy valoihin ja koettaa lähtee liikkeelle ni kytkin ottaa tosi epä tasasesti, niin että takamötikkä alkaa oikein pomppimaan. Onko kyseessä kytkin vai paineasetelma? Kaupunki ajossa on havaittavissa myös vähän samaa ongelmaa..

Onkos vaikee rojekti vaihtaa kytkin? Olis kyllä paikka ja vehkeet.

tattis
09-08-2004, 11:22
Epäilisin että kytkimessä( siinä kitka pintojen lähellä) olevat jouset ovat väsyneet.

Leka
09-08-2004, 12:36
Suurin työ tuossa on laatikon irroittaminen, haulla löytyy kytkinrempasta kyllä juttua. Kytkinlevy, asetelma ja painelaakeri kannattaa vaihtaa ja se silmälaakeri myös kun rupeaa kerran vaihtelemaan... Keskitintuurna kanttaa myös sorvata (jos ei sellaista jo löydy), niin saa laatikon kerralla paikoilleen.

sterix
10-08-2004, 11:44
Tekee auto semmosta että ku on ajanu pitkää matkaa ja si pysähtyy valoihin ja koettaa lähtee liikkeelle ni kytkin ottaa tosi epä tasasesti, niin että takamötikkä alkaa oikein pomppimaan. Onko kyseessä kytkin vai paineasetelma? Kaupunki ajossa on havaittavissa myös vähän samaa ongelmaa..

Onkos vaikee rojekti vaihtaa kytkin? Olis kyllä paikka ja vehkeet.

Eli toi siis ikäänku "rytkyttää"?

Mulla tekee samaa, paitti jos nostaa kytkimen vähän nopeemmin ettei luistata paljon.

Varmaan joutuu siis remonttia valmisteleen voi p*llu!! :evil:

AssE
10-08-2004, 19:05
Eli toi siis ikäänku "rytkyttää"?

Mulla tekee samaa, paitti jos nostaa kytkimen vähän nopeemmin ettei luistata paljon.

Varmaan joutuu siis remonttia valmisteleen voi p*llu!! :evil:

Toi "rytkyttää" on hyvä sana kuvaamaan!!! Joo joko miljoona kierroksia ku lähtee tai sit nopeesti kytkin kiinni, ni jotenkin toimii.

Osaaks kukaan sanoo että mikä siellä alkaa "rytkyttää"? takapää? Ajattelin että jos jotkut kumit olis vähän jo loppu??

Tekee vielä sellasta että ku ajelee matalilla kierroksilla (ei liian matalilla) pintakaasulla, ni alkaa joskus kanssa "rytkyttää". Onko tää sit kytkimestä vai joistain kumeista jotka antaa periks?

sterix
10-08-2004, 20:34
jaa-a....mulla se ei rytkytä pinta kaasulla pelkästään tossa liikkeelle lähdössä.

serkulla tekee myös samaa samassa autossa eli 316i :shock:

Ois ihan jees saada se diagnoosi tosta vaivasta. Joku pr0 vois helppiä! :?:

toni78
10-08-2004, 22:46
itellä oli samaa vikaa, varovasti luistattamalla rytkys ja pomppis koko peräpää, hieman enemmän kierroksia tai nopeempi lähetys ni toimi jotenki varsinki just pitkän ajon jälkeen

kytkinpinnat oli vaan lasittuneet, vaiks kuinka pahalta kuullostaa niin annat auton rullata hitaasti eteenpäin 3 silmään kierroksen tappiin, (no ei kait yli 4 tonnin kannata) luistatat hetken ihan reilusti, ei tietty liikaa

itellä toiminut monta kuukautta ton jälkeen, niin ja hävittävää ei taida olla

vesa320
11-08-2004, 01:43
Mulla on myös sama vika bemarissa (e36 320i). Kytkin täristää luistaessaan. Kysyin Laakkoselta kytkinrempan hintaa, niin se oli 600e (työ 320, osat 280). Vika on ollut jo ainakin vuoden. Minulle on myös neuvottu kytkimen luistatusta korjauskeinoksi ja olen sitä kokeillutkin, mutta ei auttanut. Voi olla etten uskaltanut tarpeeksi luistattaa.

Japi
11-08-2004, 07:52
Osaaks kukaan sanoo että mikä siellä alkaa "rytkyttää"? takapää? Ajattelin että jos jotkut kumit olis vähän jo loppu??

Tekee vielä sellasta että ku ajelee matalilla kierroksilla (ei liian matalilla) pintakaasulla, ni alkaa joskus kanssa "rytkyttää". Onko tää sit kytkimestä vai joistain kumeista jotka antaa periks?
Eiköhän siinä ole mukana vähän väljät kardaanin ristiniveletkin, ainakin itselläni rytkyttää niin prkleesti kun sille päälle sattuu...
Omani siis myös tekee tuota toisinaan, varsinkin moottoripesun jälkeen ja on varsin epämukavaa.
Riittää ilmeisesti että levylle pääsee vähän jotain epäpuhtauksia (liuotinta, öljyä tms rasvaa), niin suotuisissa olosuhteissa tekee tuota jonkin aikaa.

Yksi teoria tuohon on myöskin kytkinlevyn osittainen lasittuminen = levyn lämpötila erilainen erikohdissa levyä = kitka vaihtelevan suuruinen.
Tätä tarjosi aikanaan eräs huoltosetä kun kyselin. Syynähän tuohon epätasaiseen lasittumiseen on juurikin nuo epäpuhtaudet...

nemesis
12-08-2004, 10:07
ittellä lopetti, tia ainakin vähenty kun otin ilmamäärä mittarin auki ja siellä on ne vastuslevyt jota pitkin neula liikkuu, n o oli sitten viimeset 15vuotaa hinkannu sitä samaa uraa niin oli vähän heikossa hapessa.

ko. korjaus poisti sen että ripeä kiihdytys aiheutti ennen sen että auto nytkähti, ihan kuin tehos katoais siinä about 3500rpm kohdalla...

eli toi ilmamäärä mittari saata hyvinkin vaikuttaa siihen rytkämiseen pintakaasulla kun kone saa väärää tietoa sinne meneveän ilman määrästä...

AssE
13-08-2004, 10:02
Eiköhän siinä ole mukana vähän väljät kardaanin ristiniveletkin, ainakin itselläni rytkyttää niin prkleesti kun sille päälle sattuu...
Omani siis myös tekee tuota toisinaan, varsinkin moottoripesun jälkeen ja on varsin epämukavaa.
Riittää ilmeisesti että levylle pääsee vähän jotain epäpuhtauksia (liuotinta, öljyä tms rasvaa), niin suotuisissa olosuhteissa tekee tuota jonkin aikaa.

Yksi teoria tuohon on myöskin kytkinlevyn osittainen lasittuminen = levyn lämpötila erilainen erikohdissa levyä = kitka vaihtelevan suuruinen.
Tätä tarjosi aikanaan eräs huoltosetä kun kyselin. Syynähän tuohon epätasaiseen lasittumiseen on juurikin nuo epäpuhtaudet...

Tyhmä kun oon ni missä toi kardaanin ristinivel on? Onko iso homma vaihtaa?

Eilen luistatin kytkintä aika hyvin. Tulee kyllä kunnon hajut :) . Toiminu sen jälkeen muuten hyvin mut nykii niillä pienillä kierroksilla. Nykii muuten sillonkin kun alkaa vedättää matalilla...

AssE
15-08-2004, 05:24
Niin osaisko joku sanoo millanen homma on vaihtaa toi kardaanin ristinivel? Vai mistä muusta vois johtua se että auto nykii ku alkaa vedättään autolla.

Toi kytkimen luistattaminen teki ihmeitä tolle mun kytkimelle!!!

Leka
15-08-2004, 10:47
Niin osaisko joku sanoo millanen homma on vaihtaa toi kardaanin ristinivel?

http://www.bmwtuningclub.net/foorumi/viewtopic.php?p=279832#279832


Vai mistä muusta vois johtua se että auto nykii ku alkaa vedättään autolla.


Kengurubensaa :lol: Taka-akselin puslat (http://www.bmwe34.net/e34main/maintenance/suspension/subframebushing.htm) voi olla yksi syy.

J-Poika
15-08-2004, 18:02
itse juuri tekemässä kytkinremppaa... levy oli jo aika kulunut mutta suurin syy kolinaan näyttäis olevan poikki mennyt kytkinkäpälän jousi... no uuden kamat sisään ja taas liikenteeseen :lol: ...kannattaa muuten samalla vaihtaa laatikkoon takapään ja vaihteensiirtäjän stefat, ne ei maksa montaa euroa, eikä muutenkaan ole kovin pitkä ikäisiä :evil: