PDA

View Full Version : Kattokaiteiden irroitus. e39 touring.

rahami00
23-04-2008, 08:21
Eli tarkoituksena olisi hioa tai maalata alkuperäiset kattokaiteet kiiltäviksi. (Onhan ne alumiinia?).
Ongelma on kun en löydä niistä mistään mutterien tai pultttien kohtia. Pitääkö ne irroittaa verhoilun alta vai onko niihin jokin oma juttunsa millä/ miten ne lähtevät irti?

MakeJ
23-04-2008, 12:51
Eli tarkoituksena olisi hioa tai maalata alkuperäiset kattokaiteet kiiltäviksi. (Onhan ne alumiinia?).
Ongelma on kun en löydä niistä mistään mutterien tai pultttien kohtia. Pitääkö ne irroittaa verhoilun alta vai onko niihin jokin oma juttunsa millä/ miten ne lähtevät irti?

Kattoverhoilua pitää raotaa/pudottaa, että kiinitys muttereihin pääsee käsiksi. Verhoilua ei kuitenkaan tarvi ottaa kokonaan pois. Kyllä ne mun mielestä on alumiinia.

rahami00
23-04-2008, 13:40
Jees. Kiitti tiedosta.
Pitää tutkailla raskiiko alkaa verhoiluja repimään vai onnistuisko hionta kaiteiden ollessa paikoillaan...

Jimmny
08-10-2009, 16:20
Nostetaas vanhaa aihetta esille. Itsellä kaiteet irti tällä hetkellä ja tarkoituksena olisi kiillottaa ne. Onko nyt kukaan suorittanut ko. operaatiota, eli onko kiillotus yleensäkin mahdollista? Kenelläkään varmaa tietoa kaiteiden materiaalista.

krimmu
14-04-2011, 13:25
Noniin. Etsin kuumeisesti ohjeita, mutten löytänyt :cry:

Olis tarkoitus ottaa kattokaiteet pois ihan vain ulkonäkösyistä. Joku muukin on varmaan joskus tämän operaation tehnyt.

Eli onko jossain saatavilla ohjeistusta kattokaiteiden poistoon tai voiko joku asiantuntija ystävällisesti itse kertoa, kuinka saisin kaiteet katolta pois.

Kiitos avusta!

krimmu
17-04-2011, 18:36
mites tuo kattoverhoilun irroittaminen/raottaminen? Miten verhoilu on kiinnitetty ja kuinka ko. operaation saisi helpoimmalla ja siisteimmin suoritettua?

Samppae39
17-04-2011, 18:39
mites tuo kattoverhoilun irroittaminen/raottaminen? Miten verhoilu on kiinnitetty ja kuinka ko. operaation saisi helpoimmalla ja siisteimmin suoritettua?

Se on ruuveilla kiinni kahvojen, aurinkolippojen ja niiden kuormaverkon lovien avulla. Muuten se on vaan tiivisteiden ja pilarien verhoilujen avulla kiinni. Ja sitten ihan takapäässä on kolme muoviliuskaa, jotka pitää takareunan kiinni. Irroitetaan vetämällä taaksepäin ja kiinnitys päinvastoin. Samalla vaivalla pudottaa koko verhoilun irti, ku että vaan irrottelis nuo kahvat yms. ja raottelis.

krimmu
18-04-2011, 20:03
Okei, kiitos avusta!
Luulen, että näillä ohjeilla homma kyllä hoituu ;) Vielä mieleen juolahti sellainen, että kun ne kaiteet sitten on irroitettu, mahtaakohan paikalle jäädä jotain suuria reikiä kiinnityskohtiin? Onko näiden tilalle olemassa jokin valmis ratkaisu vai ihan vain jolllain peitetään?

peltone
18-04-2011, 20:04
Okei, kiitos avusta!
Luulen, että näillä ohjeilla homma kyllä hoituu ;) Vielä mieleen juolahti sellainen, että kun ne kaiteet sitten on irroitettu, mahtaakohan paikalle jäädä jotain suuria reikiä kiinnityskohtiin? Onko näiden tilalle olemassa jokin valmis ratkaisu vai ihan vain jolllain peitetään?
Niihin tulee sellaset muoviläpyskät.

KuPa
19-07-2011, 20:58
Niihin tulee sellaset muoviläpyskät.

Meikäläisellä olis kattokaiteet lähössä pois. Joten mistäköhän noita reiät/aukot peittäviä muoviläpysköjä vois saada?

Thuppu
21-07-2011, 01:39
Meikäläisellä olis kattokaiteet lähössä pois. Joten mistäköhän noita reiät/aukot peittäviä muoviläpysköjä vois saada?

Kyllä ne taitaa ihan marmorikamaa olla.

Matula
21-07-2011, 11:35

Mulla on sellaiset mutta ei kattokaiteita. Saat multa tarvittavat listat ja kamppeet ja mä saan sulta kaiteet ja tarvittavat kamppeet?

KuPa
22-07-2011, 08:35
Kyllä ne taitaa ihan marmorikamaa olla.

Jälleen pitää heittää tyhmä kysymys, mut mikä paikka toi marmori on??? :orava:

väiski525
22-07-2011, 08:41
merkkiliikkeen varaosamyymälä, esim Autosalpa, Laakkonen yms :jep:

Juvi87
22-07-2011, 08:43
Jälleen pitää heittää tyhmä kysymys, mut mikä paikka toi marmori on??? :orava:

Marmorilla tarkoitetaan ihan Bemarien myynnit/huollot hoitavaa merkkiliikettä esim porissa Rintajouppi.

Edit: hidas

KuPa
22-07-2011, 08:45
Marmorilla tarkoitetaan ihan Bemarien myynnit/huollot hoitavaa merkkiliikettä esim porissa Rintajouppi.

Check! :jep:

KuPa
04-08-2011, 13:43
Jahas, eipä siihen mitään pelkkiä muoliläpysköjä kuulemma ole (kysytty MARMORILTA;)). Pitäisi tilata uudet listat (120€/kpl), joten taitaapi mennä kaiteet takas maalauksen jälkeen. Kiitokset jälleen jeesistä! :jep: