PDA

View Full Version : E39 puhelin keskikonsolin kannen vaihto tavarakonsoliksi


teropa
14-04-2008, 16:21
Moi,

Eli miten tapahtuu konversio E39 sedanissa:

Puhelimella varustettu liukuva keskikonsoli, joka nyt autossa paikallaan. Ja mulla nahkainen kansi, jonka haluaisin keskikonsoliin puhelinkannen tilalle.

Entäs se boksin vaihto siitä alta, jos haluaa sen tavaralokeron, ja sen tieltä pitänee ottaa puhelimen kilkkeet hiivattiin. Onko paha rasti?

Ensisijaisesti haluan sen puhelinkannen vaihtaa tuohon perus-nahkaiseen kanteen. Toissijaisesti haluan sen lokeron myös sinne alle (ilman puhelinta olevalla kannella siis).

Tero

Clavurion
14-04-2008, 16:50
Tuosta saranoitu sliding-unit (runko) (nro 3) ja säilytyslokero (nro 4). KLIK (http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL81&mospid=47545&btnr=51_2267&hg=51&fg=35)

Kyynärnojan irrotukseen niksit tuossa alussa. KLIK (http://www.bmwtips.com/tipsntricks/Remove%20E39%20Center%20Console_files/Remove%20E39%20Center%20Console.htm)

Puhelimen hilppeitä en ole purkanut, mutta eiköhän se valkene, kun pääset sinne asti.

Dunky
14-04-2008, 17:05
Tuosta saranoitu sliding-unit (runko) (nro 3) ja säilytyslokero (nro 4). KLIK (http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL81&mospid=47545&btnr=51_2267&hg=51&fg=35)

Kyynärnojan irrotukseen niksit tuossa alussa. KLIK (http://www.bmwtips.com/tipsntricks/Remove%20E39%20Center%20Console_files/Remove%20E39%20Center%20Console.htm)

Puhelimen hilppeitä en ole purkanut, mutta eiköhän se valkene, kun pääset sinne asti.

Joo, noin helppo homma se on.

teropa
14-04-2008, 17:39
Tarvinko tuota sliding runkoa, jos mulla on jo se liukuva puhelinkannen kanssa?

Pitääkö tosiaan tuo puhelin koodauttaa autosta "pois" ?

Tero

Clavurion
14-04-2008, 17:46
Tarvinko tuota sliding runkoa, jos mulla on jo se liukuva puhelinkannen kanssa?

Pitääkö tosiaan tuo puhelin koodauttaa autosta "pois" ?

Mutta kun siinä liukuvassa puhelinkannessa ei ole saranointia säilytyslokeroa varten.

Ei kai se puhelin sentään check controliin herjaa laita? :think

teropa
14-04-2008, 17:56
Mutta kun siinä liukuvassa puhelinkannessa ei ole saranointia säilytyslokeroa varten.

Ei kai se puhelin sentään check controliin herjaa laita? :think

Ei laita herjaa, mutta eräs heitti privaan, jotta puhelin pitää koodauttaa pois. Enkä tiedä miksi.

Tero

5er
14-04-2008, 18:50
Itse heivasin omasta autosta tuon tiiliskiven pois ja tilalle laitoin säilytyslokerikon. Kyynärnoja on mallia liukuva.
Puhelin irti ilman mitään koodauksia/sulakkeen poistoa, hyvin toimii :smoke:

teropa
14-04-2008, 20:27
Itse heivasin omasta autosta tuon tiiliskiven pois ja tilalle laitoin säilytyslokerikon. Kyynärnoja on mallia liukuva.
Puhelin irti ilman mitään koodauksia/sulakkeen poistoa, hyvin toimii :smoke:

Eli sinäkin ostit sitten nuo molemmat osat, mitä tuossa yllä mainittiin?

Tero

5er
14-04-2008, 22:23
Eli sinäkin ostit sitten nuo molemmat osat, mitä tuossa yllä mainittiin?

Tero
Nyt kun aloin lukemaan hieman tarkemmin niin ilmeisesti tarkoitit säilytyslokerikkoa mikä tulee sinne sisälle (4) eikä päälle (9). My bad. Itsellä on tuo (9) lokerikko, ei sisällä olevaa.
Olisiko täältä (http://www.bmwtips.com/tipsntricks/Armrest/armrest.htm) apua?

Dunky
14-04-2008, 22:33
Ei laita herjaa, mutta eräs heitti privaan, jotta puhelin pitää koodauttaa pois. Enkä tiedä miksi.

Tero

Porukka ei taida tuntea VO:ta (vehicle order). IBus kuvittelee vielä että autossa olisi luuri...
No, se siitä :smoke:

Clavurion
14-04-2008, 22:41
Nyt kun aloin lukemaan hieman tarkemmin niin ilmeisesti tarkoitit säilytyslokerikkoa mikä tulee sinne sisälle (4) eikä päälle (9). My bad. Itsellä on tuo (9) lokerikko, ei sisällä olevaa.
Olisiko täältä (http://www.bmwtips.com/tipsntricks/Armrest/armrest.htm) apua?
Tuo puhelimen tilalle tuleva lokero näyttäsikin inhimillisen hintaiselta. Voisi melkein itsekin heivata sen luurin jorpakkoon, kun ei sitä kuitenkaan käytä.

Porukka ei taida tuntea VO:ta (vehicle order). IBus kuvittelee vielä että autossa olisi luuri...
No, se siitä :smoke:
No kerro nyt loppuun asti, kun kerran aloitit. ;)
Mitä kamalaa tapahtuu, kun väylälle tuupataan tavaraa puhelimelle, mutta sitä yksikköä ei siellä olekaan vastaanottamassa dadaa?

teropa
15-04-2008, 07:53
Juu itseänikin kiinnostaa tuo kovasti, että miksi pitää koodata. Jos siitä on jotain haittaa/häikkää, niin totta ihmeessä sitten koodataan, mutta miksi?

Tämmöset tiedot on hyvää tavaraa, joten kakistappa ulos :jep:

Tero

teropa
15-04-2008, 07:54
Nyt kun aloin lukemaan hieman tarkemmin niin ilmeisesti tarkoitit säilytyslokerikkoa mikä tulee sinne sisälle (4) eikä päälle (9). My bad. Itsellä on tuo (9) lokerikko, ei sisällä olevaa.
Olisiko täältä (http://www.bmwtips.com/tipsntricks/Armrest/armrest.htm) apua?

Juurikin tuota sisälletulevaa tarkoitin.

Loistava linkki muuten, kiitos!

Tero

TJJ
15-04-2008, 08:26
Porukka ei taida tuntea VO:ta (vehicle order). IBus kuvittelee vielä että autossa olisi luuri...
No, se siitä :smoke:

Voihan puhelinosan muunkin elektroniikan kytkeä irti jolloin se ei kummittele väylässä. MID/navi sitä ilmeisesti yhä senkin jälkeen kyselee, mutta se ei mitään haittaa.
Pitäisi kai tutkia kyseleekö se puhelinta enää jonkin ajan kuluttua vai vasta sen jälkeen kun virrat sammutetaan ja kytketään uudestaan päälle. Joissain laitteissa se tekee noin. Jos auton muut ibus:ia käyttävät laitteet toimii, ja auto menee 16 minuutin kuluttua sammuttamisesta lepotilaan, niin ei tuolla taida olla mitään merkitystä.

Matula
15-04-2008, 11:22
Muistanko ihan väärin vai olenko lukenut tältä foorumilta juuri tuosta ibus-väylän osien pois koodaamisesta ja sen tärkäydestä?
Kirjoittajan autoon ei päässyt huollon laitteilla käsiksi ja asiaa ihmeteltyään olivat tarkastaneet alkuperäisen varusteluettelon ja verrannut sitä auton silloiseen varusteluun, autosta oli poistettu joku väylässä oleva ominaisuus mutta jätetty koodaaminen tekemättä. Tämä oli aiheuttanut sen, että ibus-väylä temppuili eikä antanut yhteyttä ulkopuolelle.

Jos tämä yllämainittu on mahdollista niin kannattaahan tuo puhelin koodauttaa pois ja sitten vasta riisua laitteet autosta, saahan sen sitten takasinkin ja välttyy bittihuolilta.

jartsa02
15-04-2008, 11:35
Tossa tod.näk. saattaa käydä niin, että koodaus-avaimet (ZCS jne) ei täsmää autosta löytyvien osien kanssa puhelimen poiston jälkeen ja se aiheuttaa ensimmäisenä sen että Car&key memoryyn pääsy estyy koska ohjelmat herjaa tuota eroa ja eikä päästä sinne ollenkaan.

Clavurion
15-04-2008, 11:52
Tossa tod.näk. saattaa käydä niin, että koodaus-avaimet (ZCS jne) ei täsmää autosta löytyvien osien kanssa puhelimen poiston jälkeen ja se aiheuttaa ensimmäisenä sen että Car&key memoryyn pääsy estyy koska ohjelmat herjaa tuota eroa ja eikä päästä sinne ollenkaan.
OK, tämän selityksen voin hyvinkin ostaa.

teropa
15-04-2008, 12:35
Kuulostaa järkevältä.

Eli pitää käydä koodauttamassa pois... argh, sepä ei onnistukaan ihan joka lafkassa.

Tero

Dunky
15-04-2008, 12:51
Voihan puhelinosan muunkin elektroniikan kytkeä irti jolloin se ei kummittele väylässä. MID/navi sitä ilmeisesti yhä senkin jälkeen kyselee, mutta se ei mitään haittaa.
Pitäisi kai tutkia kyseleekö se puhelinta enää jonkin ajan kuluttua vai vasta sen jälkeen kun virrat sammutetaan ja kytketään uudestaan päälle. Joissain laitteissa se tekee noin. Jos auton muut ibus:ia käyttävät laitteet toimii, ja auto menee 16 minuutin kuluttua sammuttamisesta lepotilaan, niin ei tuolla taida olla mitään merkitystä.

Esim. E6X/E9X antaa virhe koodin "tcu alive signal instrument cluster" jos VO ei ole järjestyksessä. Ja toinen ongelma mikä tulee eteen, se että jos ja kun joudut turvautumaan merkkiliikkeen apuun hylätyn katsastuksen (OBD vikakoodi) jälkeen niin merkki liikkeen kone pyytää laittamaan poistetun/puuttuvan option takasin koska ei saa suoritettua Auto ID:tä loppuun jotta selviäisi vikakoodin aiheuttaja. Kokeilkaa jos ette usko ;)
Mitä uudempi auto sitä tarkempi se on juuri tuosta VO:sta!
Sen verran on tullut pelattua näitten kanssa et tiedän jotain mistä puhun.

VO järjestykseen!

Tipe
15-04-2008, 13:13
Sen verran on tullut pelattua näitten kanssa et tiedän jotain mistä puhun.

LOL :rolleyes:...

teropa
15-04-2008, 13:20
LOL :rolleyes:...

Oletko tästä eri mieltä? Jos olet, niin kerro... :think

Tero

Tipe
15-04-2008, 16:19
Oletko tästä eri mieltä? Jos olet, niin kerro... :think

Pahoittelut aiheen sivusta hymyilystä. Ei minulla asiasta sinänsä ole parempaa tietoa tai edes mielipidettä, oli vaan tällä kertaa ihan pakko hymähtää jutun esitystavalle. :)

Clavurion
15-04-2008, 16:48
Tuota tuota... Koitin WDS:ää kahlata puhelimen osalta ja variaatioita oli miljoona erilaista.

Puhelimen keskusyksikköhän sijaitsee takakontissa, eikä siihen ollut tarkoitus koskea tässä kyynärnojan modauksessa. Kyynärnojan eject box:lle tulee ainoastaan Siemensin omia piuhoja, jännite/maa ja valomodulilta valaistuksen kirkkauden säätö. Eli ymmärtäisin, että nuo kyynärnojan hilppeet voi poistaa ilman koodauksia, jos takakontin puhelinyksikkö jää paikalleen. :think

Dunky
15-04-2008, 18:38
Tuota tuota... Koitin WDS:ää kahlata puhelimen osalta ja variaatioita oli miljoona erilaista.

Puhelimen keskusyksikköhän sijaitsee takakontissa, eikä siihen ollut tarkoitus koskea tässä kyynärnojan modauksessa. Kyynärnojan eject box:lle tulee ainoastaan Siemensin omia piuhoja, jännite/maa ja valomodulilta valaistuksen kirkkauden säätö. Eli ymmärtäisin, että nuo kyynärnojan hilppeet voi poistaa ilman koodauksia, jos takakontin puhelinyksikkö jää paikalleen. :think

Juuri näin, JOS vain luuri viskastaan maatan kiertoradalle...

Bmw Master
21-01-2012, 15:34
Olisi ajankohtainen tuo puhelimen heivaus ja tavaralokeron asennus tuonne kannen alle. Hinta näyttää hapokkaalta noille osille, onko muuta keinoa? Saako tuota puhelin kantta mitenkään rassattua nousevaksi, alle laittaisi sitten sen lokeron? Samalla laittaisi luurin tilalle lokeron niin saisi kaksi säilytys tilaa.