PDA

View Full Version : E39 parkkitutka ongelma


Heguli 31
07-04-2008, 16:57
Kaverin puolesta kyselen.Mikä mättää kun pakin kykeytyessä parkkitutka alkaa heti vinkumaan vaikka ei ole esteitä lähelläkään?Eikä tietenkään ilmoita esteestä.Anturit on puhdistettu.Onko vika liitoksissa vai viallisessa anturissa?Auto on E39 535iA vm. 2000.Vinkkejä peliin kiitos.

Jos on anturivika,niin saako anturit irti puskuria irroittamatta?

buksin-1
07-04-2008, 17:11
Kaverin puolesta kyselen.Mikä mättää kun pakin kykeytyessä parkkitutka alkaa heti vinkumaan vaikka ei ole esteitä lähelläkään?Eikä tietenkään ilmoita esteestä.Anturit on puhdistettu.Onko vika liitoksissa vai viallisessa anturissa?Auto on E39 535iA vm. 2000.Vinkkejä peliin kiitos.


Viallisessa anturissa.

TMW
09-04-2008, 17:18
Moi
rouvalla sama vika. Miten paikallistan rikki menneen anturin kun ainakaan tässä tapauksessa mikään antureista ei anna piip-merkkiä R-päällä ( ainoastaan kun laittaa R:n päälle alkaa kamala ulina, joka loppuu muutaman sekunninkuluttua)

-Teijo

Clavurion
09-04-2008, 17:39
Moi
rouvalla sama vika. Miten paikallistan rikki menneen anturin kun ainakaan tässä tapauksessa mikään antureista ei anna piip-merkkiä R-päällä ( ainoastaan kun laittaa R:n päälle alkaa kamala ulina, joka loppuu muutaman sekunninkuluttua)

-Teijo
Ehjä anturi pitää korkeataajuista sirinää, jonka tervekorvainen saattaa kuulla. Samoin kevyesti koskettamalla voi tuntea hennon värinän.
...Ja nyt ei siis ollu kyse sun vaimosta. ;)

TMW
09-04-2008, 17:45
Kiitos....
Onko siis koko systeemi kontallaan kun 1 anturi on rikki, koska ei siis toimi ollenkaan tällä hetkellä ?

-Teijo

ps vaimo taitaa olla jo immuuni mun kosketukselle :D

Dunky
09-04-2008, 18:18
Kiitos....
Onko siis koko systeemi kontallaan kun 1 anturi on rikki, koska ei siis toimi ollenkaan tällä hetkellä ?

Ei ole kontillaan jos ei kaikki ole yhtä aikaa rikki... Tarkista kuitenkin että paksin vasemmalla puolella sijaitsevan PDC:n johto kii... Ulisee juuri kuvailemallasi tavalla jos johto itse poksista irti... :)

TMW
09-04-2008, 18:30
Paksi ?

-etukäteen kiitosh

KaKaRa
09-04-2008, 18:39
Ei ole kontillaan jos ei kaikki ole yhtä aikaa rikki...

Oletkos tästä varma?!?! Itsellä oli yhdestä takapäänanturista keltainen johto poikki ja koko systeemi oli kyykyssä. Ei siis toimunut etupää kuin takapäänkään tutkat.

En tiedä sedanista, mutta touringissa PDC-boxi on kontin oikealla puolella.

TMW
09-04-2008, 19:24
"Paksi2 on siis tavaratila...
Rouvan auto on touring...katsellaanpa liitoksia ja seuraavaksi sitten antureiden "takapuolia"...näkyykö ne anturit ja piuhat jos polvensa maahan asti laskee vai tarviiko alkaa puskurin irrotukseen ?

-Teijo

KaKaRa
09-04-2008, 19:39
"Paksi2 on siis tavaratila...
Rouvan auto on touring...katsellaanpa liitoksia ja seuraavaksi sitten antureiden "takapuolia"...näkyykö ne anturit ja piuhat jos polvensa maahan asti laskee vai tarviiko alkaa puskurin irrotukseen ?

-Teijo


Takapäässä kaksi keskimmäistä anturia pystyy vaihtamaan kun vaan jaksaa mennä selälleen auton alle. Käsi mahtuu juuri ja juuri puskurin rungon ja korin välistä. Reunimmaiset anturit vaatii puskurin irroituksen. Jos vika on johdoissa, puskurin irroitus on järkevä ratkaisu...

Niinkuin joku tuossa jo aikaisemmin jo totesi, niin tutkat pystyy testaamaan todella helposti. Paina anturia silloin kun tutkat on päällä, tunnet ja kuulet pienen napsutuksen jos anturi toimii.

Matula
09-04-2008, 19:51
Koko parkkitutka on poissa pelistä jos yksikin anturi ei anna yksikölle tietoa. Touringissa reunimmaiset, listoissa olevat, anturit saa irroitettua kun listan irroittaa puskurista ja keskimmäiset vaativat selällään oloa ja pianonsoittajan sormia. Listat irtoavat kun kampeat kulmalistaa ruuvimeisselillä listojen liitoskohdassa oevasta rakosesta.

TMW
09-04-2008, 20:55
"Koko parkkitutka on poissa pelistä jos yksikin anturi ei anna yksikölle tietoa."

Elikkäs onko turha hiplata sormipelillä muovista pintaa ja tuntea kapasitiivisen anturin värinää jotta selviäis viallinen yksilö...?

-Teijo

Steppi530
09-04-2008, 21:10
Virta päälle ja pakki samoin ,sen jälkeen korva kiinni anturiin, mikä ei sirise on mykkä ! Ainakin -99 530 touring täytyy ottaa takapuskuri irti ja veikkaisin että johtoon on tullut pieni reikä josta vesi ja suolat on sen hapettanut poikki. Itse kaksi piuhaa tinanneena...

Matula
09-04-2008, 21:37
"Koko parkkitutka on poissa pelistä jos yksikin anturi ei anna yksikölle tietoa."

Elikkäs onko turha hiplata sormipelillä muovista pintaa ja tuntea kapasitiivisen anturin värinää jotta selviäis viallinen yksilö...?

-Teijo

Steppi530 antamilla ohjeilla mahdollisesti viallinen anturi löytyy myös vikakoodeissa pimeä anturi paljastuu.

Virta päälle ja pakki samoin ,sen jälkeen korva kiinni anturiin, mikä ei sirise on mykkä ! Ainakin -99 530 touring täytyy ottaa takapuskuri irti ja veikkaisin että johtoon on tullut pieni reikä josta vesi ja suolat on sen hapettanut poikki. Itse kaksi piuhaa tinanneena...


Ainakaan omassa -97 farkussa ei puskuria tarvitse irroittaa jos reunimmaisia antureita tahtoo käpistellä, eikä tarvitse perus -99 mallisessakaan.

TMW
09-04-2008, 21:38
Kiitos,
huomenna vanha korva kiinni anturiin ja jos ei kuule niin poika saa auttaa,,,:D

-teijo

Dunky
09-04-2008, 21:46
En tiedä sedanista, mutta touringissa PDC-boxi on kontin oikealla puolella.

Joo, sori oikealla puolella "taka kontissa" ;)

TMW
18-04-2008, 20:36
No niin..tänään kun oli jo sen verran plussalla kelit, niin aloin hiveleen antureita sormilla...mutta ei, ei mitään napsutusta tahi värinää...ei myöskään enään piipitystä kun iskee R:n pykälään.....onko kohtalotovereita....?
Onko PDC boksi paskana vai ? Sulake oli ehjä nro 21. Enempää en sit viitsinytkään tutkia kun tuli kylmä ja kaljat olikin jo sopivan lämpöisiä:D
Tämän nyt ei varmaan tarvi katsastussedälle toimiakaan mut olis ihan kiva kun toimis vaikka rouva peruuttikin talvella toisen keulaan vaika PDC toimikin :eek:

-Teijo

kese32
19-04-2008, 00:23
Itellä vinkui edestä tutka kuukauden verran, ajattelin että kostea ja kyllä se siitä. Sitten loppui piipailu kokonaan, mutta eipä alkanu tutkakaan toimimaan. Takana toimii kyllä ihan moitteetta. joten ei koko tutka pimene kerralla. Kiva olis saada jotenki tietää mikä se niistä sitten seonnut. Joku tossa edellä meinasi että vikakoodeissa näkyisi, onko näin?

jussiupn
21-04-2008, 13:55
Mistäs noita PDC-antureita on saanut ostettua? Itselläkin on jokunen rikki ja pitäisi vaihtaa.
Siis jos kokemusta antureiden hankkimisesta, niin paikka- ja hintatiedot kiinnostaa.

jussi

teropa
21-04-2008, 15:10
Mullakin on viimosemmasta E39 mallista (se pyöreä PDC anturi) noita pari kpl paskana, ja pitäis saada jostain.

Ja olikohan niin, että ainakin toinen oli topaz blaulla vielä maalattu. Onko merkkiliikkeen tiski (90e kpl) ainut paikka?

Tero

Kentsu
21-04-2008, 16:50
Onko joku testannut jonkun muun tutkan antureita näihin alkuperäisiin laitoksiin? Esim. Biltemasta saa koko tutkahässäkän baut kolmeenkymppiin ja Cobran parkkitutka taakse on nyt reilun satasen. En nyt suosittele mitään mutta luulis esim. tuon Cobran olevan ihan asiallinen laite. Tuli vaan mieleen jos itsellä olisi tuo parkkitutka niin ensimmäisen anturin leivottua voisi noilla varaosahinnoilla vaihtua koko systeemi "samaan rahaan".

Steppi530
21-04-2008, 20:22
Tutkikaa nyt ensin ne piuhat ennen kuin ostelette niitä antureita !
Niin monesti sieltä on vain johto poikki, varsinkin e39 kerää hiekkaa ja kuraa sinne takapuskurin sisään kilokaupalla ja ne johdot mujuaa siellä
kaiken sen shitin keskellä, ja varsin ohukaista piuhaa vielä. Keskimmäiset varsinkin ovat eniten "tulilinjalla". Noin 20 cm pitkä piuha joka jostain syystä on vain suojattu keskeltä jonkun matkaa ja töpselit kummassakin päässä. Voi vaikka hakea uuden jos ei halua tinailla.

touring39
22-04-2008, 09:54
Tutkikaa nyt ensin ne piuhat ennen kuin ostelette niitä antureita !
Niin monesti sieltä on vain johto poikki, varsinkin e39 kerää hiekkaa ja kuraa sinne takapuskurin sisään kilokaupalla ja ne johdot mujuaa siellä
kaiken sen shitin keskellä, ja varsin ohukaista piuhaa vielä. Keskimmäiset varsinkin ovat eniten "tulilinjalla". Noin 20 cm pitkä piuha joka jostain syystä on vain suojattu keskeltä jonkun matkaa ja töpselit kummassakin päässä. Voi vaikka hakea uuden jos ei halua tinailla.
Juuri näin! Uusi johtosarja ei maksa montaa kymppiä, ja se kyllä hapettuu toimimattomaksi iän myötä.

Yhdenkään anturin vaihtoon ei tarvitse tosiaan irroittaa puskuria, vaan reunimmaiset saa vaihdettua, kun kampeaa sen ulommaisen pikkulistan pois. Keskimmäiset saa vaihdettua ylhäältä päin kun irroittaa sen yläpuolisen leveän listan. Sekin lähtee kampeamalla.

TMW
23-04-2008, 16:29
Moi
juu täytyy nyt tutkia ensin piuhat. Omani alkoi taas vinkumaan omiaan kun käytin PDC-lootasta kaapelit irti...vasen sivuanturi ei anna napsetta sormiin joten siinä tahi liitoksissa vika ( eli menee elektroniikka siellä boxissa totaalisesti jumiin jos ei korjaa vikaa antureissa muutamaan viikkoon)...lämpenis nuo kelit vähän niin vois aloittaa puskurin muoviosien rikkomisen...

-teijo


ps Pitääkös se kromin värinen muovi irrottaa siitä sivumuovista erikseen vai lähteekö mukaan kun kaivaa sitä sivumuovia irti ?

BemmiJanne
21-05-2013, 10:00
Moi!

Aattelin kysäistä onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa parkkitutkan kanssa kun mun autossa, joka on 530i Touring 2001.

Eli pakin ollessa päällä ei "sirise" tai värise mikään noista antureista, piippauksia ei kuulu vaikka auto olisi lähellä estettä. Ainoastaan se PDC-merkkivalonappi vilkkuu ihan milloin sattuu. Erikoista, että vikakoodeista ei löytynyt mitään tähän ongelmaan sopivaa.

Mietin vaan et onkohan koko systeemi sökönä (tai johto tms). Erikoista on myös, että parkkitutka piippasi viime talvena aina kun oli 25-30 astetta pakkasta (täällä sitä riittää :) ) kun laitto pakin päälle! (ilman mitään estettä auton lähellä) :think