PDA

View Full Version : Pakoputki pitäis saada irti!!


AssE
05-08-2004, 08:39
Mitenkäs m20b20 koneesta saa kätevimmin pakoputken irti pakosarjasta? Jollain pultti pyssyllä ala kautta?

Mitens noi pultit lähtee helpoiten irti? Kone kuumana/ kylmänä? CRC:tä?? Ja kannattaako laittaa uudet pultit ku kasaa?

Axum
05-08-2004, 22:35
ööh... rälläkällä :lol: :lol: sanoisin että kylmänä, crc ja isot työkalut on poikaa, osta vaan uudet pultit kun ei paljoo maksa, jos edes saat entisiä ehjänä pois :rolf:

525tds
06-08-2004, 01:01
kuumana voi lähtee ehjänä!

Esko
06-08-2004, 07:47
kuumana voi lähtee ehjänä!

ja polttaa myös sormensa :lol:

Murska
06-08-2004, 07:48
Lämmitä jollain, esim. hitsipillillä ja voi ruikata jotain crc:tä tai vastaavaa...ja sit sitä kannattaa naputellä (hakata hellästi :lol:) jollain, paineilma täry ois kuitenkii paras...ja sit eikun ruuvaamaan 8)

Murska
06-08-2004, 07:52
Nii, ja pultit kannattaa uusia tai ainakin "avata" jengat kierrepakalla vanhoista jos ei raaski uusiin investoida :P

Sickness
06-08-2004, 08:30
Tai sitten ajat sen johonkin nyrkkipajalle (Helsingissä Tiittanen vai mikä nyt olikaan), jotka velottaa sulta kympin siitä että tekevät homman puolestasi :wink:

Juurikaan kannata itse hikoilla noiden hommien takia, kun voi ryystää kahvia sillä aikaa kun joku muu tekee. Ja maksaa lähinnä vaivan että ajaa auton pajalle...

Murska
06-08-2004, 09:43
Tai sitten ajat sen johonkin nyrkkipajalle (Helsingissä Tiittanen vai mikä nyt olikaan), jotka velottaa sulta kympin siitä että tekevät homman puolestasi :wink:

Juurikaan kannata itse hikoilla noiden hommien takia, kun voi ryystää kahvia sillä aikaa kun joku muu tekee. Ja maksaa lähinnä vaivan että ajaa auton pajalle...

onhan se niinkin...

mutta epäilen että kymppi ei riitä, ainakaan jos ovat tiukassa ja ruosteessa niinkun yleensä ovat...

ja kyllähän se siellä pajalla vielä jotain jatkotöitä teettää (muuta kun perlkän irrotuksen)...ois varmasti aika perseestä lähtee pajalta ilman putkea revittelemään :wink:

Sickness
06-08-2004, 15:10
Tai sitten ajat sen johonkin nyrkkipajalle (Helsingissä Tiittanen vai mikä nyt olikaan), jotka velottaa sulta kympin siitä että tekevät homman puolestasi :wink:

Juurikaan kannata itse hikoilla noiden hommien takia, kun voi ryystää kahvia sillä aikaa kun joku muu tekee. Ja maksaa lähinnä vaivan että ajaa auton pajalle...

onhan se niinkin...

mutta epäilen että kymppi ei riitä, ainakaan jos ovat tiukassa ja ruosteessa niinkun yleensä ovat...

ja kyllähän se siellä pajalla vielä jotain jatkotöitä teettää (muuta kun perlkän irrotuksen)...ois varmasti aika perseestä lähtee pajalta ilman putkea revittelemään :wink:

Mulla oli 520i:n putki keskeltä liitoksesta katki ja takapöntön kiinnike myöskin katkennut ja saman tien hävinnyt. Vein auton tuonne mainitsemalleni pajalle, jossa liitos paikattiin ja takapönttöön tehtiin erilaisista kilkkeistä uusi kiinnike. Hommia kaveri teki mielestäni ihan reilusti ja veloitus oli tasan 20€, joka oli mielestäni lähinnä naurettava. Jos olisi ollut viskileka takakontissa niin olisin heittänyt sen kaupantekijäisiksi :wink:

Joskus näissäkin jutuissa yllättyy positiivisesti :!:

vpernu
06-08-2004, 16:55
tullu availtuu noit ruosteisii pakosarjan pulttei vaikka kuin paljon ni voin sanoo et oikeestaa aina on lähteny ongelmitta irti ku kone on ollu kuuma..eikä oo tarvinu näppei polttaa..

mabo
06-08-2004, 19:22
miksi ihmeessa polttaa päreensä taikka sormensa ku koko putkiston vaihtaa korjaamolla 35?...

Leka
06-08-2004, 19:34
kuumana voi lähtee ehjänä!

ja polttaa myös sormensa :lol:

Lämpöisenähän ne hyvin aukeaa ja hanskatkin on keksitty :wink: