PDA

View Full Version : Lohkon maalaus


Arttu
04-07-2004, 17:04
Mikä maali pysyy parhaiten moottorin lohkossa?

jvakeva
04-07-2004, 17:28
vaikka miranoli. ei oo niin tarkkaa mitä se on, kunhan lohko on vaan puhdas.

Masam
04-07-2004, 17:29
Mitään asiasta sen kummemmin tietämättä tai kokemusta omaamatta voisin ehdottaa peltikattomaalia. Se ainakin sietää varsin suuria lämpötilan vaihteluita ja kovaa kulutusta, mutta on niitä varmaan muitakin vaihtoehtoja ja ehkä parempiakin....

Jordan
04-07-2004, 17:59
VHT,llä on ainakin ihan lohkomaalit erikseen...
Joihinki jenkkeihin oli ainakin ihan alkuperäisiäkin maaleja...

jvakeva
04-07-2004, 18:08
VHT,llä on ainakin ihan lohkomaalit erikseen...
Joihinki jenkkeihin oli ainakin ihan alkuperäisiäkin maaleja... :orava:

Leka
04-07-2004, 20:26
VHT,llä on ainakin ihan lohkomaalit erikseen...
Joihinki jenkkeihin oli ainakin ihan alkuperäisiäkin maaleja...

Niinhän niitä on mutta miranol on kyllä hyväksi todettu, kuivuu vaan hitaasti. Niin ja lohko puhtaaks karhennushan siinä on jo itsessään...

seidltuning
04-07-2004, 21:24
spies hecker 3-kerros helmiäinen 8)

t-race
05-07-2004, 01:11
Perus miranol sävyttämättömänä ja ohentamattomana. Ensin vain kunnon pesu ja rasvanpoisto. Musta on värinä ihan sopiva, saa siistin koneen ja eipähän ala vituttamaan katella jotain helvetin hiphopflakehelmiäiskameleonttisysteemejä. Ei sen lohkon tarvi niin erikoinen olla, kun siihen konehuoneeseen saa ilmettä muillakin konsteilla.

Cee.Koo
05-07-2004, 08:20
Omakohtaista kokemusta löytyy Miranolista ja peltikattomaaleista, kummatkin on pysyny erittäin hyvin kiinni(edellyttää tietenkin huolellisen lohkon puhdistuksen). Miranol on hyvä jos haluaa kiiltoa kun taas noi kattomaalit on himmeitä.
Spray maalit kannattaa unohtaa, ei oikein tahdo pysyä kiinni vaikka oliskin ns. lohkomaalia.

energy
05-07-2004, 09:00
Jotain maalia hain vasta liikkeestä, näytti olevan ihan oikeaa lohkon maalaukseen tarkoitettua maalia. Kestää lämpöäkin vain sen 288 astetta :lol:
Eli kestää kuumaa ja se kuivukin aivan pirun nopeasti, eli ei tarvi odotella koko päivää. Jos tarvitsee niin voin kyllä tarkastaa, että mitä maalia tuo oli

Hemi
05-07-2004, 12:03
Näillä silkinhimmeillä versioilla(ei siis kuitenkaan matta) saadaan poistettua tuo kiiltävä "miranolimaisuus" joka ei moottorin maalauksessa ole välttämättä toivottava ominaisuus. Erityisesti tuollainen kiiltävä mirnolilla vedetty lohko alkaa "sairastamaan silmää" mikäli muu moottori/konehuone ei ole kiilloltaan samassa tasossa(siis myös letkut, johdot,alumiinipinnat,ym). Orggikset moottorimaalithan ovat ovat usein juuri silkinhimmeitä. Tavallinen mastonin spray maali käy yhtä hyvin kuin kalliit VHT:n "aidot" moottorimaalit.

Suutari
05-07-2004, 12:30
Mitä lie tuo miranoli höpötys, mut ainakin itse kerran maalatessa kyseisellä mömmöllä aikoja sitten opetti etten koske enää moiseen..ei nimittäin kovin nopeesti kuivunu ja oli lämpimänä pehmeä pinta vaikka kiilsikin :(=) . Kannattaa varmaan ihan automaali liikkeestä kysästä kun niillä on tietoa asiasta. Kaveri maalasi jollain rekan runkomaalilla ja tuli hyvä. Myös normaalit maalit kestää nykysellään kai aika hyvin noita "lämpöjä"..eihän se lohko kovin kuumana käy kuitenkaan. :shock:

Miranoliahan voi käyttää lääkkeenä yskään, kihtiin ja vatsavaivoihin. Kuppakin sillä kai lähtee..

Pazi
05-07-2004, 14:47
Maalasin Carinasta lohkon miranolilla ja pysyi kyllä kunhan tosissaan puhdisti lohkon kunnolla. Muuhun sitä sitten en suosittelekaan.

jvakeva
05-07-2004, 16:27
joo, ei se miranoli kuivukkaan, ennen kuin lämpenee kunnolla... esim joskus aikoinaan tullu pari autoa maalattua miranolilla, eikä kuivu oikeastaan ikinä, mutta lohkossa pelaa ihan jees.

Antti O
25-03-2009, 15:35
Lainaampa topiccia, millä lohkon saisi parhaiten puhtaaksi vanhasta maalista?
Suunnitelmissa oli ensin suojata wd40:lla sylinteriputket & runkolaakeripukit. Senjälkeen teipata ylä+alakerta umpeen ja 80 asteisella vedellä + liuottimella alkuun, sitten nitromorssia ja pensseliä ja taas painevettä. Tarviiko lohko mitää käsittelyä tämän jälkeen? ts. muutaku maalata ja alkaa kokoomaan?

Bmw Master
25-03-2009, 15:45
Lainaampa topiccia, millä lohkon saisi parhaiten puhtaaksi vanhasta maalista?
Suunnitelmissa oli ensin suojata wd40:lla sylinteriputket & runkolaakeripukit. Senjälkeen teipata ylä+alakerta umpeen ja 80 asteisella vedellä + liuottimella alkuun, sitten nitromorssia ja pensseliä ja taas painevettä. Tarviiko lohko mitää käsittelyä tämän jälkeen? ts. muutaku maalata ja alkaa kokoomaan?

Ei sitä mitään teipata tarvitse. Peset vaan liuottimella ja vaikka painepesurilla. Kuivaa paineilmalla ja samalla sumuttaa vaikka wd-40 putkiin ja laakeri pukeille.

Antti O
25-03-2009, 21:30
Kiitoksia, huomenna pitää ko. homma tehdä.

jmp2002
25-03-2009, 21:48
porakoneeseen teräsharja ja sillä hinkkaa puhtaaksi, lähtee hyvin.. kun eihän sen pinna mitää kiiloitettua tartte olla..

tomppis
25-03-2009, 22:07
itse käytin joskus m30 lohkon hiekkapuhalluksessa. ei tarvinnut alkaa hinkkaamaan millään harjoilla. kyseinen paikka otti työstä kokonaiset 5e. tästä on tosin 2v aikaa. tietysti täytyy olla kone osina että tämän voi tehdä. ja suojata sylinterit, laakeripukit ym. kanavia koneesta!

Antti O
25-03-2009, 23:23
Kone on palasina jo ja tosiaan päädyin tuohon höyrypesu/nitromors. Hiekkapuhallus pelottaa, varmasti kanavat puolillaan hiekkaa. Sain jo teräsharjalla ja porakoneella 80% maaleista pois. Tuo on otettu sillon kun alottelin vasta teräsharjalla putsaamaan.

http://i186.photobucket.com/albums/x88/Antti_O/RST/moteur.jpg

Ile82
26-03-2009, 10:54
Uuninluukku maali on kestäny itellä tosi hyvin moottorissa pakosarjaa myöten kiinni ja näkyy selvästi jos rupee vuotamaan nesteitä.

Tuiske
26-03-2009, 10:59
... Hiekkapuhallus pelottaa, varmasti kanavat puolillaan hiekkaa. ...

Huolellinen jeesusteippaus kestää hiekkapuhalluksen eikä hiekkaa pääse vääriin paikkoihin.