PDA

View Full Version : m50 ongelmaa


kuukankorpi
01-07-2004, 18:16
Kertokaahan viisaammat,tuli ihmeteltyä sellaista hommaa kun ajaa tyhjäkäynnin pinnassa hiljakseen ja painaa kaasun pohjaan kiihtyvyys on sellaista onnetonta kuminauhamaista :evil: Mut kun ensin nostaa kaasun 3000 ja sit vasta painaa pohjaan ni sit lähetään ku raketti :shock:Ei oo auto koskaan kiihtynyt niin hyvin,tosin se ei tapahdu joka kerta.Otin auton käydessä massamittarin piuhan irti ja mitään ei tapahtunut ainoastaan tyhjäkäynti aavistuksen heilu mut kaasuun vastaavuus oli lähes sama ku piuha kii.Eli miten kunnossa olevan massamittarin pitäs käyttäytyä :?: :?: Ja kyseessä on siis m50 kone jossa kuumalankavastus

Jaksu
01-07-2004, 19:02
Kertokaahan viisaammat,tuli ihmeteltyä sellaista hommaa kun ajaa tyhjäkäynnin pinnassa hiljakseen ja painaa kaasun pohjaan kiihtyvyys on sellaista onnetonta kuminauhamaista :evil: Mut kun ensin nostaa kaasun 3000 ja sit vasta painaa pohjaan ni sit lähetään ku raketti :shock:Ei oo auto koskaan kiihtynyt niin hyvin,tosin se ei tapahdu joka kerta.Otin auton käydessä massamittarin piuhan irti ja mitään ei tapahtunut ainoastaan tyhjäkäynti aavistuksen heilu mut kaasuun vastaavuus oli lähes sama ku piuha kii.Eli miten kunnossa olevan massamittarin pitäs käyttäytyä :?: :?: Ja kyseessä on siis m50 kone jossa kuumalankavastus

Nyt saattaa mennä mehtään ja pahasti, mutta voisiko kyseessä olla Vanosin toimintaan liittyvä juttu?

Bemarimies
01-07-2004, 19:18
Kertokaahan viisaammat,tuli ihmeteltyä sellaista hommaa kun ajaa tyhjäkäynnin pinnassa hiljakseen ja painaa kaasun pohjaan kiihtyvyys on sellaista onnetonta kuminauhamaista :evil: Mut kun ensin nostaa kaasun 3000 ja sit vasta painaa pohjaan ni sit lähetään ku raketti :shock:Ei oo auto koskaan kiihtynyt niin hyvin,tosin se ei tapahdu joka kerta.Otin auton käydessä massamittarin piuhan irti ja mitään ei tapahtunut ainoastaan tyhjäkäynti aavistuksen heilu mut kaasuun vastaavuus oli lähes sama ku piuha kii.Eli miten kunnossa olevan massamittarin pitäs käyttäytyä :?: :?: Ja kyseessä on siis m50 kone jossa kuumalankavastus

Mulla on täsmälleen sama ongelma! :twisted: Saisko liian laihaa seosta? :|

siksta
01-07-2004, 20:04
Kertokaahan viisaammat,tuli ihmeteltyä sellaista hommaa kun ajaa tyhjäkäynnin pinnassa hiljakseen ja painaa kaasun pohjaan kiihtyvyys on sellaista onnetonta kuminauhamaista :evil: Mut kun ensin nostaa kaasun 3000 ja sit vasta painaa pohjaan ni sit lähetään ku raketti :shock:Ei oo auto koskaan kiihtynyt niin hyvin,tosin se ei tapahdu joka kerta.Otin auton käydessä massamittarin piuhan irti ja mitään ei tapahtunut ainoastaan tyhjäkäynti aavistuksen heilu mut kaasuun vastaavuus oli lähes sama ku piuha kii.Eli miten kunnossa olevan massamittarin pitäs käyttäytyä :?: :?: Ja kyseessä on siis m50 kone jossa kuumalankavastus

Nyt saattaa mennä mehtään ja pahasti, mutta voisiko kyseessä olla Vanosin toimintaan liittyvä juttu?


Onko m50:ssä muka vanos? eiks se tullu vasta m52:een?

nut
01-07-2004, 20:39
On M50:ssä ollu osassa single vanos.

dunkelblau
01-07-2004, 21:28
Otin auton käydessä massamittarin piuhan irti ja mitään ei tapahtunut ainoastaan tyhjäkäynti aavistuksen heilu mut kaasuun vastaavuus oli lähes sama ku piuha kii.
Ei pysty ilmamassamittaria testaamaan ilmeisesti tolleen, ku meneepi moottorinohjauksen vikaohjelma vakioarvoilla päälle...

Alkoko se mylly nyt ihan yht'äkkiä tolleen potkimaan?

Jaksu
01-07-2004, 21:33
On M50:ssä ollu osassa single vanos.

Juurikin näin. Double Vanos löytyypi sitten M52 myllystä...

Calypsocoupe
02-07-2004, 01:33
Mulla teki risalla lambdalla tollain. Ohittaessa huomasti parhaiten, kun pienemmälle vaihtaessa polkaisi välikaasulla punaviivaan ja sitten pykälää niin johan meni..

toni78
02-07-2004, 07:39
Mulla sellasta oiretta...

ihan tasakaasulla ajettaessa saattaa tuntea pienen nykäyksen ja auto saa selvän tehopiikin, koko ajan ennen ja jälkeen käy ihan tasaisesti, vikadiagnostiikka ei näytä mitään vikaa... lambda jännite ok, ei mitään muutakaan... hc:t vaan heittelee välillä hyvät ja välillä tosi korkeet tai korkeet ja korkeet mut yli 100 ja riippuu tosi paljon kierroksista, aika vahvasti puolavikaa epäilet, sitä kun ei kaveri saanut testattua. Mut toi tehopiikkii tuntuis olevan vanokset aikaansaannos, onko niissä ollut jotain oireita noin niinko yleensä, niin ja vanos on ollut auki merkkiliikkeessä joten luulis olevan ihan ok.

moottori on myös m50, 325:sesta

Tozi
02-07-2004, 09:07
Itsellä oli myös samantyyppisiä ongelmia kun lambda sekoili,
mutta sen pitäis kyllä oireilla muutenkin,
joten puola vois olla hyvä paikka etsiä vikaa.

Ilmoittele jos löydät vian, kiinnostaa tietää.

Jaksu
02-07-2004, 09:23
Mulla sellasta oiretta...

ihan tasakaasulla ajettaessa saattaa tuntea pienen nykäyksen ja auto saa selvän tehopiikin, koko ajan ennen ja jälkeen käy ihan tasaisesti, vikadiagnostiikka ei näytä mitään vikaa... lambda jännite ok, ei mitään muutakaan... hc:t vaan heittelee välillä hyvät ja välillä tosi korkeet tai korkeet ja korkeet mut yli 100 ja riippuu tosi paljon kierroksista, aika vahvasti puolavikaa epäilet, sitä kun ei kaveri saanut testattua. Mut toi tehopiikkii tuntuis olevan vanokset aikaansaannos, onko niissä ollut jotain oireita noin niinko yleensä, niin ja vanos on ollut auki merkkiliikkeessä joten luulis olevan ihan ok.

moottori on myös m50, 325:sesta

Taitaa tuo "tehopiikki" olla melkein ominaisuus :? Omassa koppanassakin sellainen tuntuu selvästi.

meanvai
02-07-2004, 21:11
Mullakin samantapasta vikaa e36 325 -92. Lämpimänä alhaisilla kierroksilla välillä pököttää vastaan. Kylmänä kone on selvästi vääntävämpi, eikä nyi. Vääntöeron huomaa selvästi :!:

Pahiten tulee ilmi kun lämpimän koneen sammuttaa hetkeks, esim. tankatessa ja kun lähtee huolttiksen pihasta kiihdyttään, niin lähes poikkeuksetta jossain 2000r/min tuntumassa veto heikkenee selvästi muutamaksi sekunniks (joskus loppuu TÄYSIN).
Vaihdoin Lambdan ja tulpat ->ei vaikutusta.
Yks syttypuola on jo näköjään aiemmin vaihdettu kun on erilainen.

Täällä monet ehdottelee, puolaa syyks, mutta kun joskus se veto loppuu ihan kokonaan, niin ei se kai oikeen puolassa/puolissa ole :?:

Ja tämä vika vain matalilla kierroksilla. Mittailin piruuttani kiihtyvyys arvoa nelosella 80-120km/h, et onko ihan lussu ,mut menee tasan tehtaan ilmottamaan 8.4sek.

Voiko se olla toi ilmamassa, kun kylmänä menee hienosti?
Onko kellään koneen lämpöanturi kettuillu :?: :?:
Ei viittis turhaan ostella, niinkun toi lambda. (no ompahan vanha varalla)
:juo :juo :juo

LockDown
03-07-2004, 13:22
Jooh mulla täysin samat oireet eli just äsken kävin tossa naapurissa ja autolla ei ole ajettu muuten tänään niin johan oli taas kondiksessa mutta annas olla kun autoa käyttää hetken niin johan alkaa vääntö olla kateissa?

Kaikki asiasta tietävät kirjoitelkaa missä vika mahtaa olla :idea:


Myös kuumalla koneella auto käyttäytyy oudosti yläkierroksilla kun kiihtyvyys ei ole tasaista vaan semmosta ailahtelevaa.


Jos käyn käsiks ilmamäärämittariin niin mitä sieltä pitäis löytyä?

Tozi
03-07-2004, 14:06
Jooh mulla täysin samat oireet eli just äsken kävin tossa naapurissa ja autolla ei ole ajettu muuten tänään niin johan oli taas kondiksessa mutta annas olla kun autoa käyttää hetken niin johan alkaa vääntö olla kateissa?

Kaikki asiasta tietävät kirjoitelkaa missä vika mahtaa olla :idea:


Myös kuumalla koneella auto käyttäytyy oudosti yläkierroksilla kun kiihtyvyys ei ole tasaista vaan semmosta ailahtelevaa.


Jos käyn käsiks ilmamäärämittariin niin mitä sieltä pitäis löytyä?

Olettekos te tarkastaneet oikeasti pakoputkenne pakosarjasta lambdalle asti?

Lanttu
03-07-2004, 16:12
Moottorin lämpöanturi. Moottorinohjausjärjestelmä ei saa oikeaa tietoa lämpötilasta.

dantte
04-07-2004, 13:14
Moottorin lämpöanturi. Moottorinohjausjärjestelmä ei saa oikeaa tietoa lämpötilasta.

onko tää tieto vai veikkaus??

toni78
06-07-2004, 22:54
No niin,

Tänään vaihdoin kaikki puolat (sain halvalla ja haluan päästä viasta eroon) ja sit tietty tulpat samalla vaikka vanhoilla ei ollut ajettu vielä ko 3000 mut silti ne oli ihmeesti tummuneet/palaneen näköset päältä päin.

puolissa ei tullut mukana "trötöjä" eli siin tulpan ja puolan sytytys navan väliin tulevaa osaa, miksi sitä sitten kutsuisikin? ei varmaan alkuperäisissäkään tule? kuiteski mittasen niiden vastukset ja olivat luokkaa 1...1,15 kilo ohmia lienee ihan ok ? saako niitä edes merkkiliikkeestä erikseen ja mihin hintaan?

käynti parani aika selkeesti, ei "röpellä" enää juuri yhtään käy muutenkin paljon paremmin, ja tuntuu paljon paremmalta varsinki alle 3000 kierroksilla mutta tyhjäkäynti edelleen ongelma, jäi yhtäläillä hyppimään ja tuntuu että pahenee vaan, no nollin ruiskun muistin niinko useesti ennenkin ja taas sen jälkeen tuntuu et käy hyvin ja sit aina tähän asti pikkuhiljaa muuttunyt huonompaan, nyt en ole sen jälkeen ajanut paljoa, eli "perus säädöillä" tuntuu toimivan mutta jokin kai säätää ajan mittaan sitä pieleen, en vaan tosissaan löydä syytä. Okei olen vähätellyt sitä kun pakoputken ja sarjan liitosta on käsketty tutkia, se kun tuntuu pitävän mut nyt ajelin ikkunat auki ja sillee ehkä vedätettäessä saattais hieman kuulua sellasta pärinää et vuotais mut tyhjäkäynnillä ei vuoda, pitää huomenna mennä nosturille tutkailemaan josko läytyis jotain.

Lanttu
07-07-2004, 09:20
Kyllä aika varmasti sanoisin, että tuo lämpöanturi on joko viallinen tai sähköliitoksissa ongelmia, Dantte.

toni78
08-07-2004, 16:41
No niin kertokaas nyt rehellisesti onko kellään auttanut pakoputken ja sarjan tiivisteiden vaihto tohon käymiseen, ei se putki ainakaan tunnu vuotavan kun tyhjäkäynnillä tukkii, mutta sillee vedätettäessä ehkä hieman kuullostaa siltä et vuotais sarjan ja kannen tai putken välistä, sellasta pientä rösöistä ääntä... voiko se oikeesti vaikuttaa lamdaan?

Tozi
08-07-2004, 20:45
No niin kertokaas nyt rehellisesti onko kellään auttanut pakoputken ja sarjan tiivisteiden vaihto tohon käymiseen, ei se putki ainakaan tunnu vuotavan kun tyhjäkäynnillä tukkii, mutta sillee vedätettäessä ehkä hieman kuullostaa siltä et vuotais sarjan ja kannen tai putken välistä, sellasta pientä rösöistä ääntä... voiko se oikeesti vaikuttaa lamdaan?

Totta kai se vaikuttaa jos putki vuotaa enne lambdaa.
Jos se ottaa hiemankaan ilmaa lisää välistä,
lambda luulee jotta kaasuissa on jäännöshappea ja
tämän jälkeen lisätään bensan syöttöä.

toni78
08-07-2004, 23:07
No joo kyllähän se on selvä että jos kunnolla vuotaa niin se vaikuttaa tottakai mutta jos putkenpäät tukkimalla ei huomaa että vuotais ja ei ole missään liitoksissa mitään jälkiä vuodoista, pitää vaan sellasta kummallista särinää voi ihan resonoida jostain sen takii ko ei käy kunnolla.

tänään hommasin autodatan ja sieltä sai aika hyvät mittaus arvot eri komponentteihin niin pääsee huomenna mittailemaan missä vika ja vois vaikka päästöt käydä ottaas ni näkee sit aika paljon

ropo
11-10-2004, 12:32
Mistä vuodesta lähtien 325 bemussa on vanos kone?

Lanttu
11-10-2004, 14:10
1993.

Gonzalez
11-10-2004, 14:43
Moottorin lämpöanturi. Moottorinohjausjärjestelmä ei saa oikeaa tietoa lämpötilasta.

Kyllä aika varmasti sanoisin, että tuo lämpöanturi on joko viallinen tai sähköliitoksissa ongelmia, Dantte.

Itellä ollut hieman samoja oireita ja oon vaihtanu tuon anturin, tarkastanut/puhdistanut liitokset jne. Ei mitään apua...
Mut voihan sitä koittaa, uuden anturin kun saa kympillä. Paljoo ei häviä vaikka meniskin metsään... :wink:

Snake
12-10-2004, 13:29
Ootteko varmoja ettei lambda anturi oo paskana? Mulla oli samoja oireita rikkinäisellä lambdalla...joskus tasasessa ajossa otti "tehopiikin" ja lähti vetämään ihan eri lailla. Samalla huomas kulutus mittarin tipahtavan pari litraa. Ja tyhjäkäynti heitteli aina välillä. Kaikki korjaantu kun vaihdoin sen anturin ja nollasin vikamuistin.

rei7pir8
17-10-2004, 11:34
Ois pari uutta puolaa myynnissä ken haluaa testatata!
yv:tä

Pti
30-11-2005, 02:35
miten tuo lämpötila anturi, jos mittaristossa lämmöt normaalit luulisi tolakin sähkönmäärällä ymmärtävän kaivaa apuja motronic ymp sieltä ettei ihan metsään mene lämpöarvot?

Vanquish
30-11-2005, 12:51
Mullakin samantapasta vikaa e36 325 -92. Lämpimänä alhaisilla kierroksilla välillä pököttää vastaan. Kylmänä kone on selvästi vääntävämpi, eikä nyi. Vääntöeron huomaa selvästi :!:

Pahiten tulee ilmi kun lämpimän koneen sammuttaa hetkeks, esim. tankatessa ja kun lähtee huolttiksen pihasta kiihdyttään, niin lähes poikkeuksetta jossain 2000r/min tuntumassa veto heikkenee selvästi muutamaksi sekunniks (joskus loppuu TÄYSIN).
Vaihdoin Lambdan ja tulpat ->ei vaikutusta.
Yks syttypuola on jo näköjään aiemmin vaihdettu kun on erilainen.


Olen saman huomannut. Kylmänä tuntuu pirteämmältä alakierroksilla. Tää koskee tosiaan vaan alle 3000rpm. Tyhjäkäynti ja kierroksilla silkinpehmeää. Aikaisemmin foorumilla oli keskustelua, että joillakin on laiska kylmänä ja kunhan lämpenee niin on havaittavissa selvä tehopiikki! On tää m50 outo kone ... Yksi veikkaus on, että vaikuttaakohan kylmänä autoryyppy asiaan. Kylmänähän säädetään enemmän polttoainetta(?). Tällöin poljinta ei tarvitsisi painaa niin paljoa saman efektin aikaansaamiseksi, jolloin ehkä vain tuntuu että ois vääntävämpi, tiedä sitten. Samalla lambda ei vielä toimi (pitää lämmetä). Mutta kuten ylläkin tuli esiin lambdan vaihdolla ei vaikutusta eikä lämpöanturilla.

humala
30-11-2005, 15:37
Mulla sellasta oiretta...

ihan tasakaasulla ajettaessa saattaa tuntea pienen nykäyksen ja auto saa selvän tehopiikin, koko ajan ennen ja jälkeen käy ihan tasaisesti, vikadiagnostiikka ei näytä mitään vikaa... lambda jännite ok, ei mitään muutakaan... hc:t vaan heittelee välillä hyvät ja välillä tosi korkeet tai korkeet ja korkeet mut yli 100 ja riippuu tosi paljon kierroksista, aika vahvasti puolavikaa epäilet, sitä kun ei kaveri saanut testattua. Mut toi tehopiikkii tuntuis olevan vanokset aikaansaannos, onko niissä ollut jotain oireita noin niinko yleensä, niin ja vanos on ollut auki merkkiliikkeessä joten luulis olevan ihan ok.

moottori on myös m50, 325:sesta


lambda voi olla väsynyt se kuitenkin toimii mutta ei anna kunnon jännitettä sieltä irti sen takia ei näy vikatesterissä...eli se voi olla kohta hajalla...päästöissä kun lambda on rikki niin antaa suuren happiarvon ainakin mulla teki...HC arvon sain sitten kondikseen kun puhdistin ilmamäärämittaria tippui heti 100 pykälällä...

eli lambda vaihtoon ja hiukan kakkoja ilmamäärä mittarista ja luulis toimivan...

muita syitähän on sitten lukuisia...mutta nää toimi omaan biiliin ja nyt ei oo minkäänlaista tyhjäkäynti röpinää!!

jc
02-12-2005, 01:30
käyttäjä:rei7pir8,en voinut lähettää yv:nä.mikä on puolan hinta?kone m50b25 vm-92

Jonee^^^^
26-01-2012, 15:55
lainataas tätä topiccia ku en viitti tehdä uutta. Elikkä mulla on m50b25 e34ix, kiihtyy nykien, bensan kulutus aikamoista, tuntuu et ei käy kaikilla?? äsken vaihdoin tulpat ni tuli vähä tehoa lisää mut tyhjäkäynnillä ku on ja laittaa kaasun pohjaan ni pätkii ensin vähän ja sit ottaa kierroksia, auton takana lumipenkka ihan mustana:think

korhone_
26-01-2012, 16:08
lainataas tätä topiccia ku en viitti tehdä uutta. Elikkä mulla on m50b25 e34ix, kiihtyy nykien, bensan kulutus aikamoista, tuntuu et ei käy kaikilla?? äsken vaihdoin tulpat ni tuli vähä tehoa lisää mut tyhjäkäynnillä ku on ja laittaa kaasun pohjaan ni pätkii ensin vähän ja sit ottaa kierroksia, auton takana lumipenkka ihan mustana:think
Ootko tarkistanu puolat? Ja täältä löytyy kaikki mitkä kannattaa tarkistaa http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=205832&highlight=venttiilikopan+tiiviste+m50 ;)

Jasuuu
26-01-2012, 20:40
Meneekö s50 nokat m50 koneeseen?? Ois ilmaseks tarjolla..