PDA

View Full Version : Kompressori pellin alle...


vleivo
28-06-2004, 18:18
Joo eli ajattelin vaan kysyä että onnistuisko tämmönnen juttu katsastuksen puolesta. Eli kittejä olis olemassa 250,260 ja 280 heppasena tämmöseen 320cihin mikä mulla on. Tehot eivät ainakaan menis yli noissa 250 ja 260 heppasissa kiteissä, 330cissä 231hp vakiona ja 20 pinna lisää niin olis 278 heppaa. Eli mikä tossa katsastuksessa olis se vaikee puoli? Pakokaasutestit? Ja pitääkö jarruja tai tms. vaihtaa?
Oon kuulu että tämmösiä pikku flektejä olis joillakin e46 pellin alla täällä suomessa. :twisted: Eli jos joku tietää että pystyykö samaan katsatuksesta läpi kompurlla niin kertokaa ihmeessä.

Gonzalez
28-06-2004, 19:20
Samat jututhan noihin pätee kun muuhunkin virittämiseen.
M-sarjalaista ei lueta verrokiksi (tai en ole ainakaan kuullut että kukaan olisi tässä onnistunut) eli "tehoraja" on täten juurikin tuo mallisarjan tehokkain+20% ja tällöin on oltava myös tuon mallisarjan tehokkaimman jarrut. Mutta tämähän ei olekkaan ongelma vaan juurikin nuo päästöt, joiden mittaustoimenpiteestä löytyy searchillä lisää... Hakusanaks vaikkapa VTT... :wink:

Benu
28-06-2004, 19:33
Miten muuten on jos joku kompura kitti on TÜV-hyväksytty? Vaikuttaako mitenkään katsastukseen?

Pluto
28-06-2004, 20:07
Miten muuten on jos joku kompura kitti on TÜV-hyväksytty? Vaikuttaako mitenkään katsastukseen?

Vaikuttaa, siten että sulla ei tartte olla niitä päästömittauslappuja. Ja eikämyöskään dynolappuja, koska TÜV-lapuissa on ilmoitettu teho mikä kitin asennuksenjälkeen autoon tulee.

Zamppa
28-06-2004, 21:06
Liikkeitä jotka myy noita hyväksyttyjä kittejä?

Tossa viime syksynä olin yhen 330:n kydissä johon tollanen oli asennettu. Harmi ku ei tullu paremmin selvitettyä mistä se oli hommattu mut ihan laillinen paketti. Auto lähti myyntiin johki Etelä-Suomeen.

hOGi
28-06-2004, 21:26
Miten muuten on jos joku kompura kitti on TÜV-hyväksytty? Vaikuttaako mitenkään katsastukseen?

Vaikuttaa, siten että sulla ei tartte olla niitä päästömittauslappuja. Ja eikämyöskään dynolappuja, koska TÜV-lapuissa on ilmoitettu teho mikä kitin asennuksenjälkeen autoon tulee.

Tää on loistava keskustelu - pompahtaa esiin n. parin kuukauden välein ja ihan samoin kääntein. Ensin joku pohtii ahtamista, sitten pohditaan noita TÜV-hyväksyttyjä sarjoja ja sitten mistä niitä saa. Eiköhän noita saisi tilattua vaikka netistä jos sellaisen haluaa (ESS, G-Power) mutta ongelma on se että ne harvoin antavat niin vähän tehoa että menisivät suomalaisiin tehorajoihin (se +20%). Esim. E36 325:sta revitään kummallakin em. sarjalla 280hp, joka on aivan liikaa suhteessa sallittuun...

Mr. Z
28-06-2004, 21:51
Miten muuten on jos joku kompura kitti on TÜV-hyväksytty? Vaikuttaako mitenkään katsastukseen?

Vaikuttaa, siten että sulla ei tartte olla niitä päästömittauslappuja. Ja eikämyöskään dynolappuja, koska TÜV-lapuissa on ilmoitettu teho mikä kitin asennuksenjälkeen autoon tulee.

Tää on loistava keskustelu - pompahtaa esiin n. parin kuukauden välein ja ihan samoin kääntein. Ensin joku pohtii ahtamista, sitten pohditaan noita TÜV-hyväksyttyjä sarjoja ja sitten mistä niitä saa. Eiköhän noita saisi tilattua vaikka netistä jos sellaisen haluaa (ESS, G-Power) mutta ongelma on se että ne harvoin antavat niin vähän tehoa että menisivät suomalaisiin tehorajoihin (se +20%). Esim. E36 325:sta revitään kummallakin em. sarjalla 280hp, joka on aivan liikaa suhteessa sallittuun...
No mutta, eikös e39 528 saa laittaa sitten TÜV-hyväksytyn sarjan kun mallisarjan tehokkain 286 hv +20% on enemmän kuin mitä "mopoimmassa" ahdin sarjassa luvatanaan (tässä nyt oletin että m5 ei kuulu samaan mallisarjaan)? :juo

Hanza
28-06-2004, 22:26
Miten muuten on jos joku kompura kitti on TÜV-hyväksytty? Vaikuttaako mitenkään katsastukseen?

Vaikuttaa, siten että sulla ei tartte olla niitä päästömittauslappuja. Ja eikämyöskään dynolappuja, koska TÜV-lapuissa on ilmoitettu teho mikä kitin asennuksenjälkeen autoon tulee.

Tää on loistava keskustelu - pompahtaa esiin n. parin kuukauden välein ja ihan samoin kääntein. Ensin joku pohtii ahtamista, sitten pohditaan noita TÜV-hyväksyttyjä sarjoja ja sitten mistä niitä saa. Eiköhän noita saisi tilattua vaikka netistä jos sellaisen haluaa (ESS, G-Power) mutta ongelma on se että ne harvoin antavat niin vähän tehoa että menisivät suomalaisiin tehorajoihin (se +20%). Esim. E36 325:sta revitään kummallakin em. sarjalla 280hp, joka on aivan liikaa suhteessa sallittuun...
No mutta, eikös e39 528 saa laittaa sitten TÜV-hyväksytyn sarjan kun mallisarjan tehokkain 286 hv +20% on enemmän kuin mitä "mopoimmassa" ahdin sarjassa luvatanaan (tässä nyt oletin että m5 ei kuulu samaan mallisarjaan)? :juo

No eikös tohon jo vaadita sitte 540i:n alusta :D

Zamppa
29-06-2004, 08:27
Eikös tuo +20% verrata aina mallisarjan tehokkaimapaan ja silloin vaaditaan aina tuo mallisarjan tehokkaimman alustaa vastaava tai parempi alusta?