PDA

View Full Version : Tarvitaan kipeästi M20B25 kansi


Dualfun
22-06-2004, 11:23
Noniin, jotkut täällä varmaan ovatkin jo kuulleet miksi meikäläisen Touring on ollut poissa ajosta vähän aikaa.

Tänään tuli puhelu aamulla korjaamolta, että olivat saaneet selville vian - 5cm halkeama kannessa :(

Nyt tarvitsisin todella kipeästi moisen. Ei tarvitse olla täydellinen setti, pelkkä "runko" ilman keinuja yms. riittää. Pahoittelen, että jouduin tänne laittamaan postauksen mutta mikäli kellään olisi myydä tai olisi tiedossa joku joka saattaisi voida moisen myydä niin infoa kehiin!!! Kaikki ideat ovat tervetulleita!

Dualfun kiittää 8)

J.L
22-06-2004, 13:34
KL-Varaosista saa uuden kannen 830e. Tai sitten Bemuosassa oli kokonainen M20B25 moottori vielä autossa (88->)kiinni pari viikkoa sitten, tiedä sitten myyvätkö pelkän kannen vai joutuuko ostaan koko koneen.

Esko
22-06-2004, 13:51
on todella hankala löytää moinen mistään...

nim. kokemusta on!

KL-varaosista hommasin sitte kokonaan uuden kannen 800€. Halpahan se vielä oli ku maahantuojalla olis maksanu 1600€ :shock:

hyvin on tähän asti ainakin pelittäny!

mut kysäseppä vaikka tuolta
http://www.jr-euromotors.fi/

Kyytsis
22-06-2004, 13:57
Noniin, jotkut täällä varmaan ovatkin jo kuulleet miksi meikäläisen Touring on ollut poissa ajosta vähän aikaa.

Tänään tuli puhelu aamulla korjaamolta, että olivat saaneet selville vian - 5cm halkeama kannessa :(

Nyt tarvitsisin todella kipeästi moisen. Ei tarvitse olla täydellinen setti, pelkkä "runko" ilman keinuja yms. riittää. Pahoittelen, että jouduin tänne laittamaan postauksen mutta mikäli kellään olisi myydä tai olisi tiedossa joku joka saattaisi voida moisen myydä niin infoa kehiin!!! Kaikki ideat ovat tervetulleita!

Dualfun kiittää 8)

Siihenhän sopii myös m20b20 kansi (lähes heittämällä), sopivasti työstämällä jopa tietotoimisto Essonbaarin mukaan parempi kuin m20b25 kansi. Ja niitähän löytyy joka puun juurelta vähintään muutama, joten säästyneillä rahoilla joku koneistamo tekee siitä jo ihan hyvän...?

Samalla sitten vaihtoon kampiakseli ja männät... :wink:

Esko
22-06-2004, 15:09
Noniin, jotkut täällä varmaan ovatkin jo kuulleet miksi meikäläisen Touring on ollut poissa ajosta vähän aikaa.

Tänään tuli puhelu aamulla korjaamolta, että olivat saaneet selville vian - 5cm halkeama kannessa :(

Nyt tarvitsisin todella kipeästi moisen. Ei tarvitse olla täydellinen setti, pelkkä "runko" ilman keinuja yms. riittää. Pahoittelen, että jouduin tänne laittamaan postauksen mutta mikäli kellään olisi myydä tai olisi tiedossa joku joka saattaisi voida moisen myydä niin infoa kehiin!!! Kaikki ideat ovat tervetulleita!

Dualfun kiittää 8)

Siihenhän sopii myös m20b20 kansi (lähes heittämällä), sopivasti työstämällä jopa tietotoimisto Essonbaarin mukaan parempi kuin m20b25 kansi. Ja niitähän löytyy joka puun juurelta vähintään muutama, joten säästyneillä rahoilla joku koneistamo tekee siitä jo ihan hyvän...?

Samalla sitten vaihtoon kampiakseli ja männät... :wink:

tai miksei samalla kertaa vaihtoon koko motti? Nyttekin olis yks M50B25 kaupan myydään osiossa ja tai samikin sellasta joku aika sitte tarjota...

Tapsa.k
22-06-2004, 15:56
Joo ja eikun kerralla kairata kakspilikkuseiskaksi ja ahdinta kylkeen nyt kun kerran on jo levällään.. :P
--->
--->
http://www.bmwtuningclub.net/foorumi/viewtopic.php?t=23992


http://www.bmwtuningclub.net/foorumi/viewtopic.php?t=23922

Jubu
22-06-2004, 16:47
samilta joo m50b25 nenälle vaan...

mistä muuten kansi halki ?

.

Dualfun
22-06-2004, 17:27
Siis mikä nyt maksoi 860e, koko täydellinen kansi vai pelkkä runko? :shock: (sori jos nyt olen idiootti, mutta ei nää niin tuttuja juttuja mulle ole)

M50 kone kiinnostaa kuriositeettina, mutta en halua tekniikanvaihtopommia rakentaa väkisin muuten hyvästä ja vielä vuosi sitten 100% original autosta :( Eli mieluummin se sama vanha M20 kuntoon kun se on ennenkin osoittautunut toimivaksi ja tehonsa säilyttäneeksi.

Maza
22-06-2004, 17:54
Siis mikä nyt maksoi 860e, koko täydellinen kansi vai pelkkä runko

Taitaa olla pelkkä tyhjä kansi tuohon hintaan.

Eli mieluummin se sama vanha M20 kuntoon kun se on ennenkin osoittautunut toimivaksi ja tehonsa säilyttäneeksi.

Aivan.. oletko kysynyt samilta myykö pelkkää kantta ? Tai osta vaikka koko moottori ja myy loput osina pois. Eikös Samin moottorilla + laatikolla ollut hintaa 650e ?!?

RiiQuu
22-06-2004, 18:13
olivat saaneet selville vian - 5cm halkeama kannessa :(

Mitkä oli muuten symptoomit tuossa viassa? Menikö nesteet sekaisin vai mitä? Keittikö?

Esko
22-06-2004, 18:14
Siis mikä nyt maksoi 860e, koko täydellinen kansi vai pelkkä runko? :shock: (sori jos nyt olen idiootti, mutta ei nää niin tuttuja juttuja mulle ole)

M50 kone kiinnostaa kuriositeettina, mutta en halua tekniikanvaihtopommia rakentaa väkisin muuten hyvästä ja vielä vuosi sitten 100% original autosta :( Eli mieluummin se sama vanha M20 kuntoon kun se on ennenkin osoittautunut toimivaksi ja tehonsa säilyttäneeksi.


juu pelkkä runko....emmä nyt tiiä olisko se niin hirveä häväistys laittaa vähä tuoreempaa ja tehokkaampaa konetta keulille jos sen paketin sais samalla rahalla ku heittäs ton nykysen kuntoon!

T3
22-06-2004, 18:36
Noniin, jotkut täällä varmaan ovatkin jo kuulleet miksi meikäläisen Touring on ollut poissa ajosta vähän aikaa.

Tänään tuli puhelu aamulla korjaamolta, että olivat saaneet selville vian - 5cm halkeama kannessa :(

Nyt tarvitsisin todella kipeästi moisen. Ei tarvitse olla täydellinen setti, pelkkä "runko" ilman keinuja yms. riittää. Pahoittelen, että jouduin tänne laittamaan postauksen mutta mikäli kellään olisi myydä tai olisi tiedossa joku joka saattaisi voida moisen myydä niin infoa kehiin!!! Kaikki ideat ovat tervetulleita!

Dualfun kiittää 8)

Pakko oikein kysyä: Paljonkohan tuollaisesta mahtaisi saada? Lojuu tuolla tallissa hyllyllä yksi (varmasti ehjä). Siinä on niin tyhmä palotila (ISO), että mielestäni ainoastaan turbokäyttöön.

PeGEEE
22-06-2004, 18:40
Kannattais varmaan kysyä joltain koneistamolta ekaks, että voiko vanhaa kantta korjata. :? Asiansa osaava koneistamo tekee varmasti siistiä ja toimivaa jälkeä kohtuuhintaan. Varmasti selviää alle uuden kannen hinnan..

Kyytsis
22-06-2004, 18:45
M50 kone kiinnostaa kuriositeettina, mutta en halua tekniikanvaihtopommia rakentaa väkisin muuten hyvästä ja vielä vuosi sitten 100% original autosta :( Eli mieluummin se sama vanha M20 kuntoon kun se on ennenkin osoittautunut toimivaksi ja tehonsa säilyttäneeksi.

Aika tuuning asenne... :rolf:

Mä tekisin 2.0 kantta työstämällä hyvän, kanavat kuntoon, isot venttiilit, pienet palotilat. Ei olisi tekniikanvaihtopommi, olisihan vaan fiksusti viritetty e30... Voisi tulla jopa kohtuullisen halvaksi.

Sitähän siitä ei saa korjattua.. :twisted:

viritteliä
23-06-2004, 02:44
mulla olis yks 323:sen tai 320:in kansi tiedos en oo vielä varma kummasta se on ku niitä koneita on yhellä kaverilla paljon puretuina. ne on raaka kansia et kaikki nostimet sun muut puuttuu.

Kyytsis
23-06-2004, 10:24
mulla olis yks 323:sen tai 320:in kansi tiedos en oo vielä varma kummasta se on ku niitä koneita on yhellä kaverilla paljon puretuina. ne on raaka kansia et kaikki nostimet sun muut puuttuu.

m20b20 ja m20b23 on ihan sama kansi..

Dualfun
23-06-2004, 11:02
Taas on päivä eletty ja puhelin laulanut.

M20B20 kansi todella sinne menisi, mutta vaatisi työstöä ja osaavat kädet. Tässä kohtaa mulla ei tule oikeastaan kyseeseen mikään laitettu kansi ihan sen vuoksi, että nyt on todella kiire saada auto ajoon. Lisäksi olen kysynyt vähän hintoja moiselle operaatiolle ja kyllä pakko myöntää että lompakossa tulee pohja vastaan - pitää kuitenkin muistaa että tässä edelleen korjaan autoani peräänajon vuoksi omaan piikkiin :? Aivan turha rahareikä tähän kohtaan.

Ja Kyytsis: Tekniikanvaihtovessaksi ostan sitten joskus siihen sopivan aihion, tämä Touring ei ole sellainen vaan auto joka on tarkoitus omistaa vielä monet vuodet ja siirtää se harrasteautoksi kun rahat riittävät toiseen autoon. Eikä mua kauheesti lämmitä a) sen tekniikan vaihdon kustannukset b) auton arvon lasku sen vuoksi. :roll:

Muutama varteenotettava vaihtoehto on mulle laitettu PM:llä, kiitos niistä!!

Mites muuten ne vanhat roippeet uuteen kannen runkoon? Tuottaako mikään ongelmia esim. vanhat venttiilit?

jasse
23-06-2004, 12:07
Oliko halkeama sellases paikas että sitä ei voi enää hitsata ehjäksi?
mun volvon kansi hitsautettiin talvella ja hyvin on kestäny.
Oli huomattavasti kustannustehokkaampi ratkaisu kun uuden kannen osto.

Hemi
23-06-2004, 12:11
Äkkiä haku varaosahakuun ja keltaisen pörssiin. Eiköhän tässä maassa tuon ikäisiä kansia/moottoreja löydy kohtuu helposti.

Hemi
23-06-2004, 12:34
Keltaisessa pörssissä on ainakin yksi M50B25 täydellinen koneistettu/rempattu/ajamaton kansi hintapyyntiin 450e. Oli myynnissä Helsingissä.

bemu2000
23-06-2004, 12:39
eiköhän sen kuitenkin pitänyt olla M20... :roll:

*Kaide
23-06-2004, 12:43
pitää kuitenkin muistaa että tässä edelleen korjaan autoani peräänajon vuoksi omaan piikkiin :? Aivan turha rahareikä tähän kohtaan.



Miten sen aluminiosan kanssa kävi? Saitko siitä korvauksia?

Meinaatko taistella kansiremontin kustannukset myös vakuutusyhtiön piikkiin?

Muumi
23-06-2004, 18:37
Mites muuten ne vanhat roippeet uuteen kannen runkoon? Tuottaako mikään ongelmia esim. vanhat venttiilit?

Eli jos tuleva kansi on ihan uusi,niin silloin riittää kun viet hilppeet koneistamoon ja pyydät hiomaan ventiilit,ja tarkastamaan et varmasti pitävät.

Ja jos laitat vanhan raaka kannen,niin silloin pitää hioa sekä venttiilit ja kannen seetit.Koska venttiili ja istukka on aina pari.

Nokka ja keinut kelpaa sellaisenaan,kunhan tarkastat et ne on hyvässä kunnossa ja et keinut tulevat samoille paikoille kuin aikaisemmin.

Muumi
23-06-2004, 18:46
Oliko halkeama sellases paikas että sitä ei voi enää hitsata ehjäksi?
mun volvon kansi hitsautettiin talvella ja hyvin on kestäny.
Oli huomattavasti kustannustehokkaampi ratkaisu kun uuden kannen osto.

Veikkaan et pystyis hitsaamaan,mutta siitä seuraavat koneistukset ovat hieman hankalampia kuin moneen muuhun kanteen.

Aina kun kannesta korjataan halkeama hitsaamalla,niin sen jälkeen siitä oikaistaan tasopinnat,koneistetaan venttiilit ja istukat sekä koneistetaan nokka-akseli linja suoraksi.
Ja tämän nokka linjan koneistus on hiukka hankalaa,koska kannessa ei ole irroitettavia nokkapukkeja.

vexu524tdic
23-06-2004, 19:56
Eipä ala mikään koneistamo hitsaamaan m20 koneen kantta!
Ei kuulemma kestä, jos on haljennut nokan alta vesitilasta öljytilaan > on kuulemma niin ohut kohta...

Hemi
24-06-2004, 00:38
Sori, siis pörssissä oli myynnissä täysin koneistettu/käyttämätön/täydellinen M20 kansi 450egen pyyntihinnalla. Ei siis M50:tä.

VNT
26-06-2004, 11:31
Uusi kansi maksaa saksassa 486e.
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=61365&item=7906901 730&rd=1&ssPageName=WDVW
Toimitus onnistuu myyjältä ympäri maailmaa.

energy
26-06-2004, 12:22
Eipä ala mikään koneistamo hitsaamaan m20 koneen kantta!
Ei kuulemma kestä, jos on haljennut nokan alta vesitilasta öljytilaan > on kuulemma niin ohut kohta...
Mulla halkesi yksi kansi juuri noin, en huomannut ajoissa -> koko kone romuksi. Ja tuo paikka on tosiaan sellainen, että sitä ei voi korjata :?
M20-koneen tyyppivika, että halkeaa tuolla tavalla 1-syl. kohdalta.

Hemi
26-06-2004, 13:40
Kyllä täytyy olla raakaa touhua jos täytyy M20 koneeseen lähteä Saksasta asti raakakansia tilailemaan. Ei kannata tällaisesta pikkujutusta kuitenkaan tehdä liian vaikeaa.

VNT
26-06-2004, 13:44
Kyllä täytyy olla raakaa touhua jos täytyy M20 koneeseen lähteä Saksasta asti raakakansia tilailemaan. Ei kannata tällaisesta pikkujutusta kuitenkaan tehdä liian vaikeaa.

Jos olisi pakko ostaa suomesta 800eurolla tai saksasta alle 500eurolla, niin en miettisi hetkeäkään kummasta ostaisin.

Hanza
26-06-2004, 13:48
Kyllä täytyy olla raakaa touhua jos täytyy M20 koneeseen lähteä Saksasta asti raakakansia tilailemaan. Ei kannata tällaisesta pikkujutusta kuitenkaan tehdä liian vaikeaa.

Jos olisi pakko ostaa suomesta 800eurolla tai saksasta alle 500eurolla, niin en miettisi hetkeäkään kummasta ostaisin.

Allekirjoitan tämän. Paitsi tietysti, jos on sellainen kermaperse että on sitä rahaa varaa polttaa ja tyhmänä haluaa maksaa liikaa niin mikä ettei. Minä ainakin ostan sieltä mistä halvimmalla saan :!:

jvakeva
26-06-2004, 15:06
. Eikä mua kauheesti lämmitä a) sen tekniikan vaihdon kustannukset b) auton arvon lasku sen vuoksi. :roll:



itte kyllä maksaisin mielusti M50/e30 enemmän kun m20/e30...
ei tuo m20 ole mikään maailman onnistunein konetyyppi..
mutta JOS alkuperäisyys on itse pääasia, niin se on sitten asia erikseen..

Hemi
26-06-2004, 19:36
VNT ja Hanza: Jos olisi PAKKO ostaa Suomesta 800e:llä tai Saksasta kuluineen 500e:llä, niin kannattaahan se tosiaan ostaa ja herran tähden äkkiä Saksasta tyhjä kansi 500e:llä. Minkähänlaiset sanktiot siitä seuraa jos kumminkin ostaisikin romikselta tai yksityiseltä vaikka 2-300eerolla täydellisen kannen tai 400:lla täysremontoitu? Päiväsakkoja vai vettä ja leipää pelsonsuolla? 800egellä kun tässä maassa saa kyllä jo kokonaisia M20 takuumoottoreita, niin onhan se harmi kun on PAKKO ostaa tyhjiä kansia 800e:llä?

Hanza
26-06-2004, 22:41
VNT ja Hanza: Jos olisi PAKKO ostaa Suomesta 800e:llä tai Saksasta kuluineen 500e:llä, niin kannattaahan se tosiaan ostaa ja herran tähden äkkiä Saksasta tyhjä kansi 500e:llä. Minkähänlaiset sanktiot siitä seuraa jos kumminkin ostaisikin romikselta tai yksityiseltä vaikka 2-300eerolla täydellisen kannen tai 400:lla täysremontoitu? Päiväsakkoja vai vettä ja leipää pelsonsuolla? 800egellä kun tässä maassa saa kyllä jo kokonaisia M20 takuumoottoreita, niin onhan se harmi kun on PAKKO ostaa tyhjiä kansia 800e:llä?

:shock:

jvakeva
27-06-2004, 13:56
VNT ja Hanza: Jos olisi PAKKO ostaa Suomesta 800e:llä tai Saksasta kuluineen 500e:llä, niin kannattaahan se tosiaan ostaa ja herran tähden äkkiä Saksasta tyhjä kansi 500e:llä. Minkähänlaiset sanktiot siitä seuraa jos kumminkin ostaisikin romikselta tai yksityiseltä vaikka 2-300eerolla täydellisen kannen tai 400:lla täysremontoitu? Päiväsakkoja vai vettä ja leipää pelsonsuolla? 800egellä kun tässä maassa saa kyllä jo kokonaisia M20 takuumoottoreita, niin onhan se harmi kun on PAKKO ostaa tyhjiä kansia 800e:llä?

:shock: :shock: totta, ja esim m20b25 täysmotteja löytyy 500e ylöspäin ehjinä.. muttei motortiimiltä tms.

Hanza
27-06-2004, 14:17
VNT ja Hanza: Jos olisi PAKKO ostaa Suomesta 800e:llä tai Saksasta kuluineen 500e:llä, niin kannattaahan se tosiaan ostaa ja herran tähden äkkiä Saksasta tyhjä kansi 500e:llä. Minkähänlaiset sanktiot siitä seuraa jos kumminkin ostaisikin romikselta tai yksityiseltä vaikka 2-300eerolla täydellisen kannen tai 400:lla täysremontoitu? Päiväsakkoja vai vettä ja leipää pelsonsuolla? 800egellä kun tässä maassa saa kyllä jo kokonaisia M20 takuumoottoreita, niin onhan se harmi kun on PAKKO ostaa tyhjiä kansia 800e:llä?

:shock: :shock: totta, ja esim m20b25 täysmotteja löytyy 500e ylöspäin ehjinä.. muttei motortiimiltä tms.

:shock: Tällä hain lähinnä sitä että uusi on kuitenkin aina uusi eikä 200tkm ajettu paska, joka saattaa haljeta viikon päästä :shock:

jvakeva
27-06-2004, 14:58
VNT ja Hanza: Jos olisi PAKKO ostaa Suomesta 800e:llä tai Saksasta kuluineen 500e:llä, niin kannattaahan se tosiaan ostaa ja herran tähden äkkiä Saksasta tyhjä kansi 500e:llä. Minkähänlaiset sanktiot siitä seuraa jos kumminkin ostaisikin romikselta tai yksityiseltä vaikka 2-300eerolla täydellisen kannen tai 400:lla täysremontoitu? Päiväsakkoja vai vettä ja leipää pelsonsuolla? 800egellä kun tässä maassa saa kyllä jo kokonaisia M20 takuumoottoreita, niin onhan se harmi kun on PAKKO ostaa tyhjiä kansia 800e:llä?

:shock: :shock: totta, ja esim m20b25 täysmotteja löytyy 500e ylöspäin ehjinä.. muttei motortiimiltä tms.

:shock: Tällä hain lähinnä sitä että uusi on kuitenkin aina uusi eikä 200tkm ajettu paska, joka saattaa haljeta viikon päästä :shock:

voi se uusikin hajota!

Touniks
27-06-2004, 15:11
VNT ja Hanza: Jos olisi PAKKO ostaa Suomesta 800e:llä tai Saksasta kuluineen 500e:llä, niin kannattaahan se tosiaan ostaa ja herran tähden äkkiä Saksasta tyhjä kansi 500e:llä. Minkähänlaiset sanktiot siitä seuraa jos kumminkin ostaisikin romikselta tai yksityiseltä vaikka 2-300eerolla täydellisen kannen tai 400:lla täysremontoitu? Päiväsakkoja vai vettä ja leipää pelsonsuolla? 800egellä kun tässä maassa saa kyllä jo kokonaisia M20 takuumoottoreita, niin onhan se harmi kun on PAKKO ostaa tyhjiä kansia 800e:llä?

:shock: :shock: totta, ja esim m20b25 täysmotteja löytyy 500e ylöspäin ehjinä.. muttei motortiimiltä tms.

:shock: Tällä hain lähinnä sitä että uusi on kuitenkin aina uusi eikä 200tkm ajettu paska, joka saattaa haljeta viikon päästä :shock:

voi se uusikin hajota!eikai :shock: :(b) :(b) :(b) :(b) :(b)

Sami
27-06-2004, 15:41
Eikös ne "vanhat" kannet kuitenkin varmimpia oo kun on jo hyvin sisäänajettu....uudelle kannelle joutuu kuiteskin tekemään lähes samat operaatiot kun vanhalle ennen käyttöönottoa...

Hemi
27-06-2004, 15:50
Vähän tuntuu olevan luottoa bemarin moottoriteknikkaan jos pitää kannet vaihtaa kokonaan uusiin 150-200tkm:n välein. Vaikka näissä nyt joskus näitä porevikaisia joskus onkin(lähinnä jonkin asteisissa keulakolaroiduissa), niin ei tämä salama kyllä kovin todennäköisesti iske kahta kertaa samaan puuhun. Edelleenkin muistutan että Keltaisessa pörssissä myytiin täysin uudelleen täydellinen työstetty/koneistettu/läpätty/asennusvalmis kansi 450egen pyyntihintaan.
Täydelliset takuukannet pyörivät 250-350egen haarukassa ja koko takuumoottori 500eerosta ylöspäin. Kannattaa myös muistaa että uusikin kansi tarvitsee vähintään venttiilien läppäämisen/imutarkastuksen ennen asennusta. Eli vähintään 100-150e:tä lisää+tiivisteet ym. Eli jos n.1000e:tä ei ole jonkun mielestä paljon pienestä kansiviasta, kun ongelma on selvitettävissä n.200:lla, niin onneksi olkoon.

Sami
27-06-2004, 16:09
Ollaan juteltu tästä asiasta Villen kanssa ja monia eri vaihtoehtoja heitetty ilmoille, mutta auton omistaja on päätöksensä tehnyt eli turha tästä enää jauhaa enempää...

Dualfun
28-06-2004, 20:26
Ollaan juteltu tästä asiasta Villen kanssa ja monia eri vaihtoehtoja heitetty ilmoille, mutta auton omistaja on päätöksensä tehnyt eli turha tästä enää jauhaa enempää...

Jepulis. Ei halvin vaihtoehto, mutta takuulla nopein ja pitkällä tähtäimellä ainakin toimiva.

Pääasia on että Touring tulee ajoon, ei jaksa enää spekuloida koko kansivikaa tai kustannuksia. Rahat meni, mutta töistä sitä saa lisää :lol:

R0G3R_m00R3
29-06-2004, 12:19
M50 kone kiinnostaa kuriositeettina, mutta en halua tekniikanvaihtopommia rakentaa väkisin muuten hyvästä ja vielä vuosi sitten 100% original autosta :( Eli mieluummin se sama vanha M20 kuntoon kun se on ennenkin osoittautunut toimivaksi ja tehonsa säilyttäneeksi.

Aika tuuning asenne... :rolf:

Mä tekisin 2.0 kantta työstämällä hyvän, kanavat kuntoon, isot venttiilit, pienet palotilat. Ei olisi tekniikanvaihtopommi, olisihan vaan fiksusti viritetty e30... Voisi tulla jopa kohtuullisen halvaksi.

Sitähän siitä ei saa korjattua.. :twisted:

Siis toi pelkkä kannen työsto (siis m20b20 sopivaks m20b25) tulis maksamaan lähemmäs 500€ jos siis sen tekee kunnolla. Mutta toisaalta se kansi on HUOMATTAVASTI parempi kuin 325:n vakio kansi...eli tehojen kannalta kannattaa vääntää tosta 2 litrasen kannesta se!

R0G3R_m00R3
29-06-2004, 12:20
En sit lukenu tarinaa loppuun :oops:

apina
05-07-2004, 00:11
Kyllä täytyy olla raakaa touhua jos täytyy M20 koneeseen lähteä Saksasta asti raakakansia tilailemaan. Ei kannata tällaisesta pikkujutusta kuitenkaan tehdä liian vaikeaa.

Joillekkin tuo Saksa näyttää olevan niin kaukainen ja outo paikka, mutta tosiasiassa ei sieltä tilaaminen ole yhtään sne kummempaa kuin suomestakaan, jos vähän kielipäätä löytyy. Ja jos maksaa vaikka EU-maksuna nettipankista niin mitään ylimääräisiä kulujakaan ei tule. Lähetit tuo paketin kotiovelle ja puhuu suomea :D

Hemi
05-07-2004, 12:24
Jos apinan viittaus Saksan eksoottisuudesta oli tarkoitettu minulle, niin voin vain todeta hakevani itse osani pelipaikalta. No, joka tapauksessa kommenttini pointti ei ollutkaan homman vaikeudessa, vaan homman yleisessä kannattamattomuudessa. Silloinhan tämäkin vaihtoehto on luonnollisesti puolustettavissa jos aivan välttämättä haluaa vanhaan moottoriinsa uuden raakakannen ja haluaa lisäksi maksaa rahdin lisäksi vanhojen venttiilien ym.kilkkeiden koneistuksesta ja asennuksesta uuteen kanteen. Uusi on uusi voidaan tietenkin perustella, mutta kysymys on pelkästä kuoresta johon kuitenkin ruuvataan kaikki liikkuvat vanhasta. Lisäksi muu auto on edelleen 99.7%:sti ikäistään osaa. Lisäksi tässä tulee mahdollisuus koneistusten/sovitusten epäonnistumisesta kun homma annetaan koneistamossa ammattikoulun harjoittelijalle. Sekin kannattaa huomioida että nämä bemujen kansien halkeamiset tapahtuu/on tapahtunut hyvinkin aikaisessa vaiheessa moottorin elinkaarta. Yleensä nämä vauriot löytyvä jos ovat löytyäkseen jo alle 30-50tkm ajetuissa autoissa. Tämähän on piilovika joka korreloituu vasta irroitettaessa kansi.
Virheetön purkukansi joka on kiskaistu 50-100tkm ajetusta moottorista on tässä suhteessa paljon varmempi vaihtoehto. Korostan kuitenkin että tämä on vain minun näkemys tästä asiasta. Jos joku haluaa tilata raakakannen vaikka kiven-navalta on homma ok jos kaikki on lopputulokseen tyytyväisiä(myyjä,koneistaja, asentaja, ja kuluttaja). Kapitalismihan on silloin toiminut.