| Etusivu | Foorumi | Galleria | Bimmerparty | Verkkokauppa |  

Go Back   BTCF Forum > Yleinen autoilu- ja tekniikkakeskustelu > Tekniikka

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Display Modes
Old 05-04-2006, 01:43   #1
TemeL
Bimmer Fanatic
 
TemeL's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: p-pohojanmaa.. ja tuulee!
Posts: 436
Lambdan kytkeminen

Niin.. mitenkäs lambda kytketään eri seosmittareihin?

Mitä eroa on 1-4 johtoisilla..

miten kytketään lämmin lambda?

itsellä mittari on muutamalla ledillä suuntaa antava..

auto on L-jetillä..

suunnittelin tilaavani bilteman lamdan, tekeekö mitään?

tosiaan ei tarvi muuta näyttää kuin. ettei liiian laihalle mene...


;P
TemeL is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2006, 09:09   #2
wj
Bimmer Enthusiast
 
wj's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Järvenpää
Posts: 3,267
Send a message via MSN to wj
Anturin kytkis tulee yleensä mukana.
Mutta jos mittarin haluat näyttämään oikein. Pitää anturin ja mittarin maadotus tulla samasta pisteestä. Eli anturin maa suoraan mittarin liittimeen ja sieltä maihin.

En tähän hätään löytänyt bosch:n anturin datasheettia mistä näkee kytkennän.
__________________
- 2006 Mustang cabriolet
- Sleekcraft Enforcer 28'
wj is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2006, 09:41   #3
vekkuli
BTCF Member
 
vekkuli's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Location: Liminka
Posts: 871
Quote:
Originally Posted by TemeL

suunnittelin tilaavani bilteman lamdan, tekeekö mitään?
Itsellä ollu bilteman lambda puolisentoista vuotta ja hyvin on pelittänyt käytin, kuukausi sitte päästömittauksessa ja arvot olivat ok.
__________________
E60 530dA 324Hp & 746Nm
Audi A3

vekkuli is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2006, 09:54   #4
Juubi
Bimmer Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 995
Kytkentä selviää viimeistään yleismittarilla mittaamalla. Homma menee kuitenkin niin että nelijohtoisessa on signaali, maa ja kaksi johtoa lämmitystä varten. Kolmijohtoisessa on signaali ja kaksi johtoa lämmitystä varten (maa vedettävä lambdan tyveltä jotenkin muuten). Kaksijohtoisessa on signaali ja maa, ei lämmitettävä. Yksijohtoisessa on vain signaalijohto (maa vedettävä jotenkin muuten).
Juubi is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2006, 18:08   #5
Masinol
Bimmer Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: "Turku"
Posts: 986
Quote:
Originally Posted by Juubi
Kytkentä selviää viimeistään yleismittarilla mittaamalla. Homma menee kuitenkin niin että nelijohtoisessa on signaali, maa ja kaksi johtoa lämmitystä varten. Kolmijohtoisessa on signaali ja kaksi johtoa lämmitystä varten (maa vedettävä lambdan tyveltä jotenkin muuten). Kaksijohtoisessa on signaali ja maa, ei lämmitettävä. Yksijohtoisessa on vain signaalijohto (maa vedettävä jotenkin muuten).
Yksijohtoinenhan maattaa pakoputken kautta, ja siksi se juuri onkin vähän huono...
__________________
-=735iA E38=-
Masinol is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2006, 02:06   #6
Clavurion
BTCF Member
 
Clavurion's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Location: Oulu
Posts: 6,232
Yleensä käytössä olevat lambdakytkennät.
Clavurion is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2006, 10:27   #7
wj
Bimmer Enthusiast
 
wj's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Järvenpää
Posts: 3,267
Send a message via MSN to wj
Quote:
Originally Posted by Clavurion
Sielähän se oli mitä hain.
Elikkä:
Black - Signal (mittarille)
Grey - Earth (mittarin maajohtoon)
Muuten ei näytä oikein.

Näillä ei niin väliä. Maa ja + jostain.
White - Heater
White - Heater
__________________
- 2006 Mustang cabriolet
- Sleekcraft Enforcer 28'
wj is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2006, 10:36   #8
Doni
Moderator
 
Join Date: Sep 2004
Location: Esbo
Posts: 2,410
Onko kaikki Boschin nelikarvaset lambdat samanlaisia? Eli kun numero muuttuu, niin eroa ei ole kun liitin?
__________________
akselistojen korjaukset ja hitsaukset, Vanos-huollot, kitkalukkoperien huollot, alustojen huollot ja vikakoodit pääkaupunkiseudulla

Last edited by Doni; 06-04-2006 at 19:39.
Doni is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2006, 00:10   #9
TemeL
Bimmer Fanatic
 
TemeL's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: p-pohojanmaa.. ja tuulee!
Posts: 436
Red face jah

eli jos ostan turbo vehjettä varten bosch 4 johtoisen tohon L-jettiin..

niin johdot 1 ja 2 menee mittariin(signaali ja maa). johdot 3 ja 4 lämmitykseen toiselle johdolle heräte virta toinen maihin? kumpi on kumpi?

tulpas vidun epäselvästi

Last edited by TemeL; 16-05-2006 at 00:17.
TemeL is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2006, 08:16   #10
larmatin
Bimmer Enthusiast
 
larmatin's Avatar
 
Join Date: Feb 2003
Location: Perttula
Posts: 1,141
Quote:
Originally Posted by Doni
Onko kaikki Boschin nelikarvaset lambdat samanlaisia? Eli kun numero muuttuu, niin eroa ei ole kun liitin?
on niissä lämmitysvastuksissa eroja, vastusmittarilla se selviää.
lämmitysvastuksen teho on erinlainen riippuen kuinka kuumaan paikkaa se anturi on laitettu

sitten 2 ja 4 johtoisissa lambdoissa on malleja joissa on lambda maadoittettu silti runkoon vaikka sille on oma maajohto.

vastusmittarilla nää erot selviää.

lämmitys vastukselle kannattaa ottaa virta bensapumpulta, ei väliä kumpi valkoinen on kumpi, toinen tietysti maihin.
seos mittari käytössä ette tarvitse lämmitysvastuksellista labdaa jos anturi on max 50cm syl kannesta

Last edited by larmatin; 16-05-2006 at 08:18.
larmatin is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Lambdan piuha Enzo Tekniikka 2 28-04-2005 08:29
m50:n lambdan poisto??? Jyppe Moottorit, voimansiirto 15 24-03-2005 17:42
Lambdan asennuksesta Xhawk Tekniikka 6 04-01-2005 23:24


All times are GMT +3. The time now is 04:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.