| Etusivu | Foorumi | Galleria | Bimmerparty | Verkkokauppa |  

Go Back   BTCF Forum > Mallisarjakohtainen keskustelu > 3-sarja > 1999 - 2005 (E46)

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Display Modes
Old 27-03-2006, 10:32   #1
Typker
Newbiemmer
 
Join Date: Mar 2006
Location: Helsinki
Posts: 7
E46 N42B18 huohotin jäätyy

Potilas on -05 mallinen 316i ja ongelmana on huohottimen jäätyminen. Ensimmäisen kerran auto hyytyi matkalle tammikuussa ja korjaamokertomus oli tällainen:

Moottorin huohotin mennyt tukkoon/jäätynyt, öljyä tullut ulos venttiilikoneiston kannesta. Moottorin imuilman kokoojaputket ja venttiilikoneiston kansi uusittu.

Ilmeisesti työnsi öljyt samalla myös pakoputkeen, kun kaksi viikkoa korjauksen jälkeen laite ajettiin pajalle moottorin varoitusvalo palaen. Korjauskertomus tällä kertaa:

Katalysaattori mennyt tukkoon. Katalysaattori uusittu.

Nyt vehje on taas pajalla huohottimen jäätymisen takia, tällä kertaa alkoi tuupata paksua savua pakoputkesta ja pysäytettiin tien sivuun.

Onko ongelma yleinen E46 N42B18 mallissa? Tehtaalta on kait hiljakkoin tullut uutta ohjeistusta/osaa ongelmaan. Onko toiveita että tuo saadaan kuntoon?
Typker is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2006, 20:39   #2
Sami
BTCF Member
 
Join Date: Oct 2002
Location: Kajaani
Posts: 1,332
Quote:
Originally Posted by Typker
Potilas on -05 mallinen 316i ja ongelmana on huohottimen jäätyminen. Ensimmäisen kerran auto hyytyi matkalle tammikuussa ja korjaamokertomus oli tällainen:

Moottorin huohotin mennyt tukkoon/jäätynyt, öljyä tullut ulos venttiilikoneiston kannesta. Moottorin imuilman kokoojaputket ja venttiilikoneiston kansi uusittu.

Ilmeisesti työnsi öljyt samalla myös pakoputkeen, kun kaksi viikkoa korjauksen jälkeen laite ajettiin pajalle moottorin varoitusvalo palaen. Korjauskertomus tällä kertaa:

Katalysaattori mennyt tukkoon. Katalysaattori uusittu.

Nyt vehje on taas pajalla huohottimen jäätymisen takia, tällä kertaa alkoi tuupata paksua savua pakoputkesta ja pysäytettiin tien sivuun.

Onko ongelma yleinen E46 N42B18 mallissa? Tehtaalta on kait hiljakkoin tullut uutta ohjeistusta/osaa ongelmaan. Onko toiveita että tuo saadaan kuntoon?

Noihinhan on tulossa uudenmallinen imusarja jos ei ole jo tullut eli se sitten pitäs vaihtaa....Uudenmallista venakoppaa kokeilivat mutta ei ilmeisesti toiminut kun ei saa enää vaihtaa...
Sami is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2006, 20:54   #3
jupa3
Newbiemmer
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 19
Quote:
Originally Posted by Sami
Noihinhan on tulossa uudenmallinen imusarja jos ei ole jo tullut eli se sitten pitäs vaihtaa....Uudenmallista venakoppaa kokeilivat mutta ei ilmeisesti toiminut kun ei saa enää vaihtaa...
Mitä laakkoselta kyselin niin ei kuulu good will takuun piiriin tuo imusarjan vaihto, eli menee ilmeisesti omasta pussista jos on yli 2 vuotta vanha peli...
jupa3 is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2006, 21:21   #4
Convertible
Bimmer Enthusiast
 
Convertible's Avatar
 
Join Date: Nov 2003
Location: Turku
Posts: 2,151
Mulla on 2001 mallinen E46 316ti 1.8 valvetronic koneella ja siihen vaihdettiin joskus alkuaikoina uusi huohotin takuuna, mutta ei minulla ole ollut mitään ongelmia. Tosin yhden E46 sedanin olen kerran nähnyt Metron pihalla samasta syystä??
Convertible is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2006, 22:20   #5
SledgeHammer82
Bimmer Enthusiast
 
SledgeHammer82's Avatar
 
Join Date: Aug 2004
Location: Pk-seutu
Posts: 1,622
Eikös tohon N42B18 tullut sähkövastus huohottimeen jäätymisen estämiseksi?? Ei ole satavarmaa tietoa asiasta, mutta muistaakseni keväällä -05 oli Laakkosella puhetta tuliterästä Compactista jossa oli jäätymisongelmia. Sen yhteydessä oli puhetta tehtaalta tulleesta lämmitysvastuksista, jota autoon oltiin jälkikäteen lisäämässä..
SledgeHammer82 is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2006, 10:14   #6
Typker
Newbiemmer
 
Join Date: Mar 2006
Location: Helsinki
Posts: 7
Quote:
Originally Posted by jupa3
Mitä laakkoselta kyselin niin ei kuulu good will takuun piiriin tuo imusarjan vaihto, eli menee ilmeisesti omasta pussista jos on yli 2 vuotta vanha peli...
Minkäs takia imusarjoja vaihdetaan? Liittyykö se tähän jäätymisongelmaan vai johonkin muuhun?

Ilmeisesti ensimmäisessä korjauksessa käytettiin jotain osaa, mitä tehtaan mukaan ei enää saa käyttää.

Pitäisikö tuohon nyt vaatia se uusi imusarja ja/tai lämmitetty huohotin? Auton omistaja on jokseenkin harmistunut, kun "uusi" viimekesänä ostettu auto on kolmatta kertaa pajalla.
Typker is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2006, 17:08   #7
Sami
BTCF Member
 
Join Date: Oct 2002
Location: Kajaani
Posts: 1,332
Quote:
Originally Posted by Typker
Minkäs takia imusarjoja vaihdetaan? Liittyykö se tähän jäätymisongelmaan vai johonkin muuhun?

Ilmeisesti ensimmäisessä korjauksessa käytettiin jotain osaa, mitä tehtaan mukaan ei enää saa käyttää.

Pitäisikö tuohon nyt vaatia se uusi imusarja ja/tai lämmitetty huohotin? Auton omistaja on jokseenkin harmistunut, kun "uusi" viimekesänä ostettu auto on kolmatta kertaa pajalla.
Joo ensimmäisissä korjauksissa venttiilikoppa vaihdettiin, mutta se ei varmaan sitten toiminut kun ei saa enää vaihtaa...

Vihjase vähän siitä imusarja hommasta kun se on korjaus ohje jäätymisiin, en kyllä muista onko se jo tullut, mutta tiedotteen oon asiasta nähnyt...Käytännön kokemusta toimivuudesta tai imusarjojen eroista en osaa vielä sanoa kun en ole vaihtanut vielä yhtään...Sullahan se homma pitäs mennä takuuseen kun on uusi auto...
Sami is offline   Reply With Quote
Old 04-04-2006, 15:27   #8
Typker
Newbiemmer
 
Join Date: Mar 2006
Location: Helsinki
Posts: 7
Quote:
Originally Posted by Sami
Joo ensimmäisissä korjauksissa venttiilikoppa vaihdettiin, mutta se ei varmaan sitten toiminut kun ei saa enää vaihtaa...

Vihjase vähän siitä imusarja hommasta kun se on korjaus ohje jäätymisiin, en kyllä muista onko se jo tullut, mutta tiedotteen oon asiasta nähnyt...Käytännön kokemusta toimivuudesta tai imusarjojen eroista en osaa vielä sanoa kun en ole vaihtanut vielä yhtään...Sullahan se homma pitäs mennä takuuseen kun on uusi auto...
Noniin, kärry kulkee taas. Eipä sieltä mekaanikon mukaan muuta vaihdettu kuin se tukkeutunut huohotinsysteemi. Imusarjakorjaus on kuulemma tosiaan tulollaan. Ei kait tässä sit muu auta kuin odottaa ensitalveen ja pitää se liikkuvuuspalvelun numero valmiina pikavalintanäppäimessä ...
Typker is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2006, 10:07   #9
Kalmah
Newbiemmer
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 8
Quote:
Originally Posted by Typker
Noniin, kärry kulkee taas. Eipä sieltä mekaanikon mukaan muuta vaihdettu kuin se tukkeutunut huohotinsysteemi. Imusarjakorjaus on kuulemma tosiaan tulollaan. Ei kait tässä sit muu auta kuin odottaa ensitalveen ja pitää se liikkuvuuspalvelun numero valmiina pikavalintanäppäimessä ...
Jep, tuttua on huohotinputken jäätyminen.
Auto on -04 316 compact.
Ensimmäisen kerran tämä tapahtui joskus helmikuussa 05. Öljyt pakoputkeen ja se oli siinä. Huollossa sanottiin vaan että sulateltu, ja vaihdettu uusia putkia. Auto oli seissyt lähes viikon 0 kelissä ja kun lähdin ajamaan niin oli taas pakkasta, tämä kuulemma voi olla yksi syy.

Toisen kerran jäätyminen tapahtui tuossa joulukuussa 05. Pakkasta enemmän, ja nyt ei tehty muuta kuin sulateltiin putkia. Syy kuulemma voi olla ns pätkäajo. No, nyt on odoteltu korjaavia toimenpiteitä, saa sitten nähdä tuleeko. Seuraavaa hyytymistä odotellessa... Toivottavasti kesällä ei ole pakkasia, että edes jonain päivänä ei tarvis jännittää...
Kalmah is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2006, 08:47   #10
Typker
Newbiemmer
 
Join Date: Mar 2006
Location: Helsinki
Posts: 7
Quote:
Originally Posted by Kalmah
Jep, tuttua on huohotinputken jäätyminen.
Auto on -04 316 compact.
Ensimmäisen kerran tämä tapahtui joskus helmikuussa 05. Öljyt pakoputkeen ja se oli siinä. Huollossa sanottiin vaan että sulateltu, ja vaihdettu uusia putkia. Auto oli seissyt lähes viikon 0 kelissä ja kun lähdin ajamaan niin oli taas pakkasta, tämä kuulemma voi olla yksi syy.

Toisen kerran jäätyminen tapahtui tuossa joulukuussa 05. Pakkasta enemmän, ja nyt ei tehty muuta kuin sulateltiin putkia. Syy kuulemma voi olla ns pätkäajo. No, nyt on odoteltu korjaavia toimenpiteitä, saa sitten nähdä tuleeko. Seuraavaa hyytymistä odotellessa... Toivottavasti kesällä ei ole pakkasia, että edes jonain päivänä ei tarvis jännittää...
Kuullostaa tutulta. Ensimmäinen jäätyminen tuli jossain -20C kelissä, mutta toisen kerran oli sitten vain pikkupakkasta. Lyhyttä ajoa tuollakin pääasiassa ajetaan, mutta imho ei uusi auto silti parin kuukauden välein saisi tielle jättää.

Harmillinen juttu muuten loistavassa autossa, jossei tuohon tule mitään oikeaa korjausta, niin pakkohan tuo on jonnekin hukata. Ei viitsi enää ensitalvena odottaa milloin taas ollaan tienposkessa hinuria venaamassa.
Typker is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Ilmastointi kompuran yhteen sopivuus heinonen85 Kori, sähköt 3 04-06-2005 19:59


All times are GMT +3. The time now is 02:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.