| Etusivu | Foorumi | Galleria | Bimmerparty | Verkkokauppa |  

Go Back   BTCF Forum > Mallisarjakohtainen keskustelu > 5-sarja > 1996 - 2003 (E39)

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Display Modes
Old 14-12-2005, 10:01   #1
Naskali
Bimmer Rookie
 
Naskali's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 47
e39 Nykii

Nyt olis kaverin 520 -99 semmonen ongelma että nykii (ikäänkuin pätkii sytytystä) kun kiihdyttää pienestä nopeudesta, kun koneeseen tulee kierroksia nykiminen lakkaa ja auto alkaa vetämään kunnolla. Luimme auton vikakoodit ja vikakoodit näytti sytytyskatkoksia 3 ja 5 sylintereille. Vaihdoimme tulpat ja vika poistui noin viikoksi, kunnes se tuli taas esille. Nyt vika on jatkunut taas pari viikkoa ja luimme vikakoodit... Ei vikaa... Huomasin tulppien vaidossa että ainakin kaksi puolaa oli vaidettu koska olivat erilaisia..
Mikä pr... sitä mottia vaivaa....
Nykimis foorumista en nyt ainakaan samanlaista vikaa havainnut...
Naskali is offline   Reply With Quote
Old 14-12-2005, 10:41   #2
superb
Bimmer Enthusiast
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 2,869
Putsaa ne puolat, puolat voi mitatakin, mutta en tiedä mitä arvoja sieltä pitäis tulla... Lambdat voi myös olla finaalissa, mutta silloin olis kulutus jne persiilläänsä...
superb is offline   Reply With Quote
Old 14-12-2005, 11:58   #3
Naskali
Bimmer Rookie
 
Naskali's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 47
Niin.. Voishan ne puolat mitata. Arvoja en tiedä mutta samaa vastusarvoahan niiden pitää näyttää..
Naskali is offline   Reply With Quote
Old 14-12-2005, 13:11   #4
Hemi
Bimmer Enthusiast
 
Hemi's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Location: Pirkanmaa
Posts: 17,464
Onko auto valmistettu -99 puolella? Tarkemmin ennen vai jälkeen 8/98?
Tätä vanhemmissa m52 koneessa ongelma voi löytyä kammenkulma-anturista. Uudemmassa m52TU:ssa ongelma voi löytyä imusarjantiivisteestä tai imusarjan päällä sijaitsevasta o-rengastiivisteisestä alipainesillasta ja sen kanavakohtaisesta vuodosta. Jos se on vuotanut jonkin sylinterin kohdalta jo pitkään, en yhtään ihmettelisi jos näiden sylinterien puola olisi huoltoliikkeessä vaihdettu. Näin voisi päätellä varsinkin sillon jos nykimistä esiintyy ilman vikakoodin löytymistä. Tietysti pidempään jatkuessaan kirjautuu sytytyskatkos=väärä lambda-arvo vikamuistiin.
Eli tuosta osa no:5
http://www.realoem.com/bmw/showparts...95&hg=11&fg=40
Hemi is offline   Reply With Quote
Old 31-03-2007, 09:26   #5
bimmer_e39
Newbiemmer
 
bimmer_e39's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 15
mulla oli samanlaista vikaa 525i vm91:ssä.huollos ei lyödetty mitään vikaa mut lopulta kun aloin tutkiin puolia nii sielähän se vika oli koneeseen oli joskus vaihdettu yks puola uusiks ja niissä lopuissa kun tarkasteli nii niissä oli selviä halkeamia noh ei muutako uudet puolat tilalle ja meno jatku ilman kakomisia....oli vaa aika pirun kalliita noi puolat muistaakseni 55ekee kpl
bimmer_e39 is offline   Reply With Quote
Old 07-09-2009, 20:41   #6
Googi
Newbiemmer
 
Join Date: Jan 2009
Location: Röykkä
Posts: 2
Bemari on jo nykinyt jonkin aikaa mutta nyt alkaa jo nakertaa. Joskus tökkiminen tulee lievästi ja kierrokset vähän tipahtaa ja välillä kierrokset romahtaa paljon että meinaa pää osua rattii. Nyt on bemari huollossa ja kuulema nokka-akselin anturi sökö. Tämäkö sitä aiheuttaa?
Googi is offline   Reply With Quote
Old 14-12-2009, 13:44   #7
makkis
Bimmer Enthusiast
 
makkis's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Location: Kouvola, Savisto
Posts: 3,493
Nyt rupes meitinkin E39 tökkimään.
Ekan kerran rupes pätkimään tuossa 1,5vk sitten, tasakaasulla 1500-2000 kierroksilla kun jonkun matkaa tasaisesti ajeli niin rupes pudottamaan pyttyä/jä pois pelistä (ainakin kuulosti siltä), mutta kun painoi kaasun pohjaan niin meni ihan normaalisti ja tilanne taas korjaantui vähäksi aikaa.

Luettiin vikakoodit, eikä mitään löytyny ja jatkoi samaan malliin. Sitten pari päivää myöhemmin ajelin tallille eikä tehnyt mitään, vaihdoin kuitenkin tulpat ja kaikki mahdolliset suotimet joiden jälkeen meni hyvin taas viikon päivät

Nyt taas kun tuli pakkasta niin rupes temppuilemaan taas mutta hieman eri tavoin, nyt rupes kiihdyttäessä tökkimään. Siten että kiihtyi ja pysähtyi 1-2sek johonkin kierroksiin ja taas kiihtyi ja pysähtyi hetkeksi, sitten junnasi johonkin 110km/h:n vauhtiin ja kun päästi kaasun ja painoi uudestaan niin sitten meni niin pitkälle kuin halusi.
Tänään temppuili emännälle myös kaupungilla ollessa. Laittoi auton käyntiin ja rupesi lastaamaan lapsia autoon niin rupesi tyhjäkäynti laskemaan ja hetken päästä sammui auto, ei meinannut kunnolla käynnistyä uudestaan ja kun käynnistyi niin sammui pian uudestaan, sitten kun oli pakittamassa niin auto sammui siihenkin. Sitten kun vähän kierrätti konetta niin taas rupes pelaamaan.

Mikähän taas voisi olla?? Käytiin lukemassa vikakoodit vielä uudestaankin eikä mitään löydy

Ja autohan oli E39 523IA -98 (vanhempaa mallia)
__________________
E30 330i V8 -89 Touring,, E39 540IA -97 Touring, E46 323Ci -00, MB Sprinter 316 -01

EX-BMW:t
E38 740IA -98, E34 535I -88, E34 518I -90, E34 535I -90, E34 530IA -92 Touring, E34 535I -92, E34 530I -92, E39 523IA -98 Touring, E36 318IS TIC -93, E36 318i -91, E30 320i -87 M3-look, E30 316 -85
makkis is offline   Reply With Quote
Old 14-12-2009, 19:10   #8
makkis
Bimmer Enthusiast
 
makkis's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Location: Kouvola, Savisto
Posts: 3,493
Ja jos jotain yhteyttä tuolle toimimisvälille pitää kaivaa niin auto on toiminut aina kun lämpötila on plussan puolella ja heti kun on ollut miinuksella ni on temppuilut
__________________
E30 330i V8 -89 Touring,, E39 540IA -97 Touring, E46 323Ci -00, MB Sprinter 316 -01

EX-BMW:t
E38 740IA -98, E34 535I -88, E34 518I -90, E34 535I -90, E34 530IA -92 Touring, E34 535I -92, E34 530I -92, E39 523IA -98 Touring, E36 318IS TIC -93, E36 318i -91, E30 320i -87 M3-look, E30 316 -85
makkis is offline   Reply With Quote
Old 14-12-2009, 19:14   #9
Jürgen_
Bimmer Enthusiast
 
Join Date: May 2008
Location: Mylsä
Posts: 2,793
Missä kävit vikakoodin luvussa?
Jürgen_ is offline   Reply With Quote
Old 14-12-2009, 19:23   #10
makkis
Bimmer Enthusiast
 
makkis's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Location: Kouvola, Savisto
Posts: 3,493
Autosalvassa ja kolmella eri koneella luettiin, BMW:n vanhemmalla ja uudemmalla testerillä sekä Autocomin yleistesterillä.
__________________
E30 330i V8 -89 Touring,, E39 540IA -97 Touring, E46 323Ci -00, MB Sprinter 316 -01

EX-BMW:t
E38 740IA -98, E34 535I -88, E34 518I -90, E34 535I -90, E34 530IA -92 Touring, E34 535I -92, E34 530I -92, E39 523IA -98 Touring, E36 318IS TIC -93, E36 318i -91, E30 320i -87 M3-look, E30 316 -85
makkis is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
E21, E30, E34, E36, E46, E38, E39 osia Robi Tallin tyhjennys / Purkuautot 9 09-03-2014 20:26
520d e39 -01 nykii ja tehot häviää Dawg- 1996 - 2003 (E39) 10 11-03-2006 16:39
E39 nykii pintakierroksilla mk77 1996 - 2003 (E39) 18 18-09-2005 17:11
Ilmastointi kompuran yhteen sopivuus heinonen85 Kori, sähköt 3 04-06-2005 19:59
e39 523 -96 nykii kiihdyttäessä bmw-tuning 1996 - 2003 (E39) 3 25-05-2005 21:50


All times are GMT +3. The time now is 07:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.