| Etusivu | Foorumi | Galleria | Bimmerparty | Verkkokauppa |  

Go Back   BTCF Forum > Mallisarjakohtainen keskustelu > 3-sarja > 1991 - 1999 (E36)

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Display Modes
Old 29-10-2005, 16:59   #1
Terou
BTCF Member
 
Terou's Avatar
 
Join Date: May 2005
Location: Tampere
Posts: 662
Kiertovesipumpun asennus E36

Eli ongelma on sama kuin minulla oli edellisen auton kanssa, joka oli E30 penari josta oli poistettu kiertovesipumppu sen rikkouduttua. Kokemusta siis asiasta löytyy, ikävää sellaista. Tyhjäkäynnillä siis koppi kylmenee, eli liikennevaloissa täytyy pitää kierroksia yllä että lämpöä riittää kunnolla. En jaksa enää toisen auton kanssa samaa tuubaa, nyt siis autona E36 328i, saksan tuonti luonnollisesti.

Onko joku asentanut tai voisiko joku kertoa missä välissä kiertovesipumpun pitäisi olla. Ja mikä pumppu sinne sopisi, mistä siihen otetaan virta jne. Jos jollain olisi kokemusta niin ei tarvitsisi alkaa itse selvittämään kantapään kautta.
Eli jos katsoo tuolta niin mihin väliin sen pumpun laittaisi? http://www.realoem.com/bmw/showparts...26&hg=64&fg=18
Tuo letkuhässäkkä numero 7 on ilmeisesti paluuletku kennolta. Jos laittaisi siihen paluuletkuun? Mutta mitäs sitten kun magneettiventtiili on kiinni, niin pumppu surraa siellä eikä vesi kierrä. Releohjausta?
Searchi kertoo, että monella on pumppu auttanut, mutta ei kerro että mikä pumppu ja mihin laitetaan ja miten.

Last edited by Terou; 31-10-2005 at 09:23.
Terou is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2008, 16:04   #2
kaani
Bimmer Rookie
 
kaani's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Location: 08
Posts: 124
Upitaas ikivanhaa threadia kun tilanne on täsmälleen sama ja ohjeita kaivataan eli asiasta tietävät faktaa pöytään! Tosin auto e36 325 ja yhdellä vesiventtiilillä mutta kuitenkin..! Searchilla en löytänyt oikein mitään kunnollista ohjetta.
kaani is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2008, 16:12   #3
Zeik88
Bimmer Fanatic
 
Zeik88's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Location: Suonenjoki
Posts: 312
taitaapa olla vakiona tuo kiertovesipumppu noissa saksan malleissa, korjatkaa jos oon väärässä

ja pitäs löytyä sielä lämppärinkennon läheltä
__________________
chevrolet impala 66 2d ht 383 stroker
ex: bemarit e46 330ci e36 325 91,E30 325 turbo, e30 325e, e30 316, e21 315.
Zeik88 is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2008, 16:15   #4
herja
Bimmer Enthusiast
 
Join Date: Jul 2003
Posts: 1,328
No ei meillä ainakaan ollut tai sitten se oli paskana.
__________________
Retard Member
herja is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2008, 20:30   #5
K.S.
Bimmer Fanatic
 
K.S.'s Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Espoo
Posts: 651
e36 ei ole kiertopumppua. Ja jos termari on kunnossa ei tarvikkaan moista. Vesiventtiilit voi myös jumittua, ja sisätilan lämpöanturi toimia heikosti ilmastoiduissa malleissa.
__________________
K.S. is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2008, 23:22   #6
kaani
Bimmer Rookie
 
kaani's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Location: 08
Posts: 124
Termari on juuri vaihdettu ja ilmattu juuri niin kuin pitää pitkään ja hartaasti. Tyhjäkäynnillä ei oikein jaksa puhaltaa kuumaa mutta heti kun antaa kierroksia niin lämpöä kyllä tulee tupaan.
Jotenkin jääny mieleen että tämä johtuu juuri kiertovesipumpun puuttumisesta joita noihin olisi suomessa asenneltu...?
kaani is offline   Reply With Quote
Old 04-12-2008, 00:27   #7
0101769
Bimmer Rookie
 
Join Date: Feb 2004
Location: hyvinkää
Posts: 62
ei tarvitse kiertovesipumppua.

Oma e36 328 oli täysin samoilla oireilla kun auton ostin. Vikaan auttoi järjestelmän erittäin huolellinen ilmaus. Nyt lämpöä riittää myös tyhjäkäynnillä.
0101769 is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2008, 20:24   #8
kaani
Bimmer Rookie
 
kaani's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Location: 08
Posts: 124
Ja taas jälleen kerran 4.? ilmauskerta ohi. Eikä mitään vaikutusta. Pakkasta pihalla ja loppuun asti sama juttu että kierroksia +3000rpm ja puhaltimilla näpit palaa, lasku tyhjäkäynnille ja haalenee viileäksi. Vesiventtiilin molemmat letkut kuumana.
Lämmöt aina olleet juurikin puolivälissä. Ois yksi kiertovesipumppu jo odottamassa hakemista mutta kun ei ole varma mihin väliin sen laittais ja mistä ottas sähköt..?
kaani is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2008, 20:30   #9
JJT
Bimmer Enthusiast
 
JJT's Avatar
 
Join Date: May 2005
Location: Juankoski-Nilsiä
Posts: 5,386
Jossain muussa vikaa jos ei meinaa lämmetä, kenno tukossa tai ilmaa edelleen tms.
JJT is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2008, 22:42   #10
jr66
BTCF Member
 
Join Date: Apr 2006
Location: Asikkala
Posts: 10,233
Quote:
Originally Posted by kaani View Post
Ja taas jälleen kerran 4.? ilmauskerta ohi. Eikä mitään vaikutusta. Pakkasta pihalla ja loppuun asti sama juttu että kierroksia +3000rpm ja puhaltimilla näpit palaa, lasku tyhjäkäynnille ja haalenee viileäksi. Vesiventtiilin molemmat letkut kuumana.
Lämmöt aina olleet juurikin puolivälissä. Ois yksi kiertovesipumppu jo odottamassa hakemista mutta kun ei ole varma mihin väliin sen laittais ja mistä ottas sähköt..?
Jos sen sinne laitat niin kannesta vesiventtiilille menevään letkuun ja sähköt niin että pyörii aina kun on sytkävirta päällä, näin se on e30 4-syl.
jr66 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Onko kierroksissa ongelmia? E36 328i -95 hazys 1991 - 1999 (E36) 6 08-01-2008 23:37
...... mika68 1991 - 1999 (E36) 122 22-02-2007 17:10
e36 328i kone pete81 1991 - 1999 (E36) 7 14-10-2005 18:09
..... mika68 1991 - 1999 (E36) 2 20-02-2005 16:09


All times are GMT +3. The time now is 01:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.