| Etusivu | Foorumi | Galleria | Bimmerparty | Verkkokauppa |  

Go Back   BTCF Forum > Yleinen autoilu- ja tekniikkakeskustelu > Tekniikka

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Display Modes
Old 29-09-2005, 21:30   #1
bemu-freak
BTCF Member
 
bemu-freak's Avatar
 
Join Date: Oct 2003
Location: Kerava
Posts: 244
Lataus valo ei pala

Mistä voisi olla kysymys, kun lataus valo ei pala? Oireet alkoivat siitä, kun syttyi lataus, abs, käsijarru ja jarrunesteen merkkivalot. Arvelin, että latauksessa on jotain vikaa. Vaihdoin jännitteen säätimen, jonka jälkeen lataus valo ei ole syttynyt enää ollenkaan. Ei syty enää vanhallakaan säätimellä.

Laturin D+ nasta on jännitteinen, kun laittaa virran päälle ja pysyy jännitteisenä, kun käynnistää. Piuha on ehjä D+:sta merkkivalolle. Kun D+ johdon maadottaa syttyy em. mainitut valot. Sama myös jos maadottaa saman piuhan mittaristosta tai diag pistokkeen 12 nastan eli polttimo on ehjä.

Nyt lataa kyllä normaalisti? Heti käynnistyksen jälkeen jännite on noin 12V, mutta kun käyttää kierrokset yli 2000, niin jännite nousee 14V ja pysyy vaikka kierrokset laskee.

Auto on e34 520 -89

Siis valo ei pala, kun laittaa virran päälle.
__________________
BMW E53 3.0DA -04, E90 320DA -05
ex E36 325CiA -94, E34 525iAT -95, E87 120DA -05, E60 530DA -03, E39 523iA -96, E30 318i -90, E39 530DAT -99, E34 525i 24V -89, E36 316i -95, E28 520i -87, E21 318i -82, 2002 -69

Last edited by bemu-freak; 30-09-2005 at 09:51.
bemu-freak is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2005, 19:48   #2
bemu-freak
BTCF Member
 
bemu-freak's Avatar
 
Join Date: Oct 2003
Location: Kerava
Posts: 244
Ongelma löydetty.

Laturin sisältä oli D+ pultista irronnut johto, jonka juotin paikalleen. Toivottavasti pysyy.

Eli näin se laturi toimii. D+ pitää olla reilusti alle 12V, kun virta päällä. Minulla oli 1,4V, kun olin juottanut johtimen kiinni. Ennen juottamista D+ nastassa oli 12V. Mittariston kytkennän ja polttimon toiminnan voi testata maadoittamalla D+ pulttiin tulevan johtimen, kun virta päällä, tällöin valojen tulee palaa. Johdin pitää ensin irrottaa laturista.

Latauksen tulee alkaa heti käynnistyksen jälkeen (ollen noin 14V) eikä vasta, kun kierroksia on käytetty yli esim 2000.

Olkaa siis varovaisia, kun irrotatte D+:sta piuhaa, jotta pultti ei pääse pyörähtämään. Jos pultti pyörähtää saattaa johdin irrota.

Oliko tämä trivia tietoa, kun kukaan ei kommentoinut?
__________________
BMW E53 3.0DA -04, E90 320DA -05
ex E36 325CiA -94, E34 525iAT -95, E87 120DA -05, E60 530DA -03, E39 523iA -96, E30 318i -90, E39 530DAT -99, E34 525i 24V -89, E36 316i -95, E28 520i -87, E21 318i -82, 2002 -69
bemu-freak is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
lataus valo... bemu mies 66 Tekniikka 4 21-07-2005 14:42
E46-moottorin varoitusvalo palaa - Ilmamassamittari vaihdettu, valo sammui itsestään Petri 1999 - 2005 (E46) 53 14-06-2005 16:11
E39 airbag valo EI pala stg 1996 - 2003 (E39) 16 25-03-2005 21:17
Airbagin valo ja E36 Venom 1991 - 1999 (E36) 10 11-01-2005 09:04


All times are GMT +3. The time now is 07:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.