| Etusivu | Foorumi | Galleria | Bimmerparty | Verkkokauppa |  

Go Back   BTCF Forum > Mallisarjakohtainen keskustelu > 7-sarja > 1995 - 2001 (E38)

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Display Modes
Old 25-03-2013, 18:14   #1
samisalama
Newbiemmer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 16
e38 puhallin temppuilee

Jep. On tullut luettua jo vanhempia threadeja, mutta vastaavaa ei ole vastaan sattunut.

Sisätilapuhaltimen kierrokset heittelee laidasta laitaan, auto -toiminto päällä tai ei. sitten kun naputtelee puhaltimen manuaalisesti muka kiinni ja näytössä ei näy lämpötilaa ollenkaan niin puhallus senkun kovenee. Välillä humppaa puhallusta isommalle-pienemmälle parin sekunnin välein - Toosi ärsyttävää!

Siilikö tuota tekee???

Mitenkäs muuten tuo, että kun auton ovet avaa, niin puhallin lähtee pyörimään ja kun on ajo ajettu niin jää pöhisemään vartiksi? mukavuustoiminto? Saako pois päältä?
samisalama is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2013, 19:19   #2
kaol
BTCF Member
 
kaol's Avatar
 
Join Date: Oct 2003
Location: Ilmajoki
Posts: 5,034
Kaikki nuo johtuu siilestä, myös tuo "mukavuustoiminto". Uusi pääteaste kehiin ja samalla puhaltimen laakereiden voitelu, niin puhallinongelmat pysyvät ainakin hetken poissa.
__________________
Kokeilemalla se selviää...
kaol is offline   Reply With Quote
Old 06-06-2013, 10:31   #3
MarkoS
Bimmer Rookie
 
Join Date: Jun 2012
Location: Mikkeli
Posts: 63
Kysympä tässä samalla onko tuon puhaltimen korjaukseen muuta konstia kuin uusi puhallin? Ilmeisesti laakerit ovat menneet kun pitää todella kovaa rahinaa.

Lienee aika isotöinen vaihdettavakin tuo..?
MarkoS is offline   Reply With Quote
Old 06-06-2013, 10:41   #4
Tyramies
Bimmer Fanatic
 
Tyramies's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Location: Helsinki
Posts: 319
Send a message via MSN to Tyramies
onnea vaan yritykseen. Itselläni oli menny vissiin etuvastus tjsp, mutta oli muutenkin saatanan jumissa vanha moottori nii vaihdoin koko paskan. Aloitin homman klo 18.00 illalla ja himaan astuin noin klo 01.00, huom. teimme tämän vaihdon kahdestaan. Samantien voit sanoa hyvin tod.näk. jalopuulistoille heippa koska eivät lähde rikkomatta irti. Siellä on vitun monta kohtaa mistä se kojelauta pitää irrottaa, sitten joudut repii sitä vittuun ja se ei ookkaa pelkästää niil ruuveil vaan viel painettu sinne ilmaputkiin.
Sittenku saat sen irti nii valmistaudu juomaan kaljaa koska ne jutut mitkä säätelee ilmaluukkujen avautumista ei kaipaa yhtää käsien tärinää nm. muutaman mutterin ja ruuvin hukanneena.

jossain foorumilla oli ohjeet, mutta vittumainen homma ku mikä ja puolet pulteista jotka otat irti ei tuu menee enää takas, siitä voit olla varma. Testata ei pysty oikeen mitenkään, just tossa ite kirjottelin kuukaus sitten miten vitutti kauheesti kun patopaineella puski auton liikkuessa ilmaa sisään muuta muuten ei tullu mtn. Varaudu myös vitutukseen kaikkine yllättävineen vastoinkäymisin esim joudut ottaa airbagin irti ja nollaa sitten huoltovalon, plus ajotietokone nollaantuu tai siis se cluster asetukset, ittellä meni kaikki kellonajat ja päivät vituiks joutu sitten ne uudestaa laittelee... jos tarjoot hyvää viskiä voin auttaa ja nollata vikamuistinkin sitten lopuksi.
__________________
Mercedes-Benz E 270 CDI W210 & 740d e38
tarvitsetko apua bemarin kanssa edullisesti? tsekkaa Tompan Auto-Paja ---> www.tomppa.fi <--- ETULASIEN TUMMENTAMINEN HELPOSTI IRROITETTAVALLA KALVOLLA? ONNISTUU!
-INPA löytyy, Helsinki, laita privaan viestiä jos tarvitset vikakoodinlukua.
-Hakemassa autoa Virosta, Latviasta tai Liettuasta ja tarvitset tulkkia? Если че говорю по-русски.
-Kevin, i wanna double...
-Harry! ...
-I need a double, right now!
"thank you son."

Tyramies is offline   Reply With Quote
Old 06-06-2013, 12:00   #5
Muurahainen
BTCF Member
 
Muurahainen's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Location: Nurmijärvi
Posts: 4,046
Quote:
Originally Posted by Tyramies View Post
onnea vaan yritykseen. Itselläni oli menny vissiin etuvastus tjsp, mutta oli muutenkin saatanan jumissa vanha moottori nii vaihdoin koko paskan. Aloitin homman klo 18.00 illalla ja himaan astuin noin klo 01.00, huom. teimme tämän vaihdon kahdestaan. Samantien voit sanoa hyvin tod.näk. jalopuulistoille heippa koska eivät lähde rikkomatta irti. Siellä on vitun monta kohtaa mistä se kojelauta pitää irrottaa, sitten joudut repii sitä vittuun ja se ei ookkaa pelkästää niil ruuveil vaan viel painettu sinne ilmaputkiin.
Sittenku saat sen irti nii valmistaudu juomaan kaljaa koska ne jutut mitkä säätelee ilmaluukkujen avautumista ei kaipaa yhtää käsien tärinää nm. muutaman mutterin ja ruuvin hukanneena.

jossain foorumilla oli ohjeet, mutta vittumainen homma ku mikä ja puolet pulteista jotka otat irti ei tuu menee enää takas, siitä voit olla varma. Testata ei pysty oikeen mitenkään, just tossa ite kirjottelin kuukaus sitten miten vitutti kauheesti kun patopaineella puski auton liikkuessa ilmaa sisään muuta muuten ei tullu mtn. Varaudu myös vitutukseen kaikkine yllättävineen vastoinkäymisin esim joudut ottaa airbagin irti ja nollaa sitten huoltovalon, plus ajotietokone nollaantuu tai siis se cluster asetukset, ittellä meni kaikki kellonajat ja päivät vituiks joutu sitten ne uudestaa laittelee... jos tarjoot hyvää viskiä voin auttaa ja nollata vikamuistinkin sitten lopuksi.
Nyt kuulostaa aika pahalta jotenkin.

Itse tuon askareen tehneenä voisin sanoa että eihän tuo nyt mikään ollenkaan mahdoton temppu ole.

Sain kaiken irti ehjänä ja takaisinkin meni joka ruuvi ja mutteri. (ei lasketa aibag kannen kiinnikettä sen ei ole tarkoituskaan irrota)
Edes airbagin valo ei syttynyt kun irroitin akunkengän ennen toimenpidettä.
Kaikki istuu paikoilleen kuten ennenkin ja ei nitise eikä natise.

Tuossa vielä ohjeet englanniksi kuvien kanssa: http://www.bimmerboard.com/forums/posts/45351
Muurahainen is offline   Reply With Quote
Old 06-06-2013, 12:13   #6
makkis
Bimmer Enthusiast
 
makkis's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Location: Kouvola, Savisto
Posts: 3,467
Jep, ei tuo puhaltimen vaihto niin paha homma ollut kuin kuvittelin alkuunsa.
Näin ekakertalaiselta meni se 3h hommassa ja kaikki kävi nätisti takaisin paikalleen, mitään ei mennyt rikki.

Puhaltimeen ei kannata ruveta hiiliä eikä laakereita vaihtamaan, koska siellä on kuiteskin se hiilen kontaktipinta kulunut loppuun, niin ei kestä kauaa kuiteskaan.

Virosta www.alvadi.ee saa puhallinta 100e hintaan.
__________________
E30 330i V8 -89 Touring,, E39 540IA -97 Touring, MB Sprinter 316 -01

EX-BMW:t
E46 323Ci -00, E38 740IA -98, E34 535I -88, E34 518I -90, E34 535I -90, E34 530IA -92 Touring, E34 535I -92, E34 530I -92, E39 523IA -98 Touring, E36 318IS TIC -93, E36 318i -91, E30 320i -87 M3-look, E30 316 -85
makkis is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2013, 13:09   #7
MarkoS
Bimmer Rookie
 
Join Date: Jun 2012
Location: Mikkeli
Posts: 63
Quote:
Originally Posted by makkis View Post
Virosta www.alvadi.ee saa puhallinta 100e hintaan.
Tuolta löytyy paria erilaista, mistäs tiedän kumpi omaan autooni sopii?
http://alvadi.ee/varuosad/bmw/7-e38-...i-ventilaator/

Onko auto purettava ensin ja katsottava kumpi osa käy..?
MarkoS is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2013, 13:19   #8
MarkoS
Bimmer Rookie
 
Join Date: Jun 2012
Location: Mikkeli
Posts: 63
Ääh, löityihän tuolta alkuperäistä vastaavat kooditkin kun vähän selailee..
MarkoS is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Bmw osia e36,e30,e21 ja e38 roobertti Tallin tyhjennys / Purkuautot 35 04-02-2014 00:37
E38 puhallin sammuilee. Jehu 1995 - 2001 (E38) 0 15-10-2010 13:08
e39 530 da -03 puhallin temppuilee :::KORJATTU::: -BigDaddy- 1996 - 2003 (E39) 2 26-08-2010 09:52
E38 v2000 750 laturia vailla jarkko67 1995 - 2001 (E38) 8 02-12-2009 19:30


All times are GMT +3. The time now is 20:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.