| Etusivu | Foorumi | Galleria | Bimmerparty | Verkkokauppa |  

Go Back   BTCF Forum > Mallisarjakohtainen keskustelu > 5-sarja > 1996 - 2003 (E39)

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Display Modes
Old 18-08-2012, 19:09   #1
Wiking
BTCF Member
 
Wiking's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Location: Laihia
Posts: 1,501
Send a message via MSN to Wiking
Self level suspension inactive valitus mittaristossa ja perä ylhäällä

Osaisitteko auttaa:

Auto on BMW Alpina D10 e39 2002

Mittaristossa self level susp inact -> Perä aivan ylhäällä..

Vaihdoin korkeusanturin, joka sekin on nyt vain yhdellä ruuvilla kiinni koska uuden anturin toinen kiinnitysreikä oli eri kohdassa kuin vanhan

Kumminkin anturin vaihdon jälkeen sama vittuilu mittaristossa ja perän korkeudelle ei ole tapahtunut mitään..

No otinpa sitten INPAN käyttöön ja sain nollattua kaikki vikakoodit, mutta sillä ei ollut vaikutusta asiaan.. Koitin sitten päästä tohon perän yksikköön kiinni kun kuulin että se anturi pitäisi kalibroida käyttöön, mutta enpä pääse kiinni sinne yksikköön-- Tulee vain ilmoitus että ei vastaa enkä pääse sinne kiinni.. Mikä avuksi ?

Terveisin,
Joni
__________________
Nyt
BMW 520d e61
Ennen
BMW 330d e90
BMW 320 e46 cabi
Audi A4 S-line 2.0 TDi B7
BMW ALPINA D10
BMW 330 xia feislift e46
BMW M5 e39
BMW 535 e39
BMW 730 e38
BMW 328 coupe e36
BMW 525 TDSa e34
BMW 324 TDic e30
BMW 320 coupe e36
VW Golf mkII 1.8i
Wiking is online now   Reply With Quote
Old 20-08-2012, 01:27   #2
Wiking
BTCF Member
 
Wiking's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Location: Laihia
Posts: 1,501
Send a message via MSN to Wiking
Jos kellään ei oo mitään ideoita tähän, niin olisko sitten ohjeita kuinka ton ilmaperän voi heittää menemään ja mikä olisi hyvä alustasarja tilalle ?

Ajattelin vaihtaa joka nurkan sitten samalla ??
__________________
Nyt
BMW 520d e61
Ennen
BMW 330d e90
BMW 320 e46 cabi
Audi A4 S-line 2.0 TDi B7
BMW ALPINA D10
BMW 330 xia feislift e46
BMW M5 e39
BMW 535 e39
BMW 730 e38
BMW 328 coupe e36
BMW 525 TDSa e34
BMW 324 TDic e30
BMW 320 coupe e36
VW Golf mkII 1.8i
Wiking is online now   Reply With Quote
Old 20-08-2012, 19:23   #3
luikas
Bimmer Fanatic
 
luikas's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oulu
Posts: 411
Send a message via MSN to luikas
Quote:
Originally Posted by Wiking View Post
Jos kellään ei oo mitään ideoita tähän, niin olisko sitten ohjeita kuinka ton ilmaperän voi heittää menemään ja mikä olisi hyvä alustasarja tilalle ?

Ajattelin vaihtaa joka nurkan sitten samalla ??
H&R 40/20 sarja on ihan jees, siihen käy normialustan iskarit Sachsit, koko setti KL:stä reilu 700e. Sitten Konin iskareita kans kehuttu ja tietty joku D2 tms. säädettävät alustat.
__________________
E39 530d Touring Individual Carbonschwarz 2003
<---------------------------------------------------------->
In memoriam:
E39 530iA Titan silber M-Sport 2002
E39 528i Oxford grün 1997
E30 320i 1988
luikas is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2012, 19:46   #4
Wiking
BTCF Member
 
Wiking's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Location: Laihia
Posts: 1,501
Send a message via MSN to Wiking
Quote:
Originally Posted by luikas View Post
H&R 40/20 sarja on ihan jees, siihen käy normialustan iskarit Sachsit, koko setti KL:stä reilu 700e. Sitten Konin iskareita kans kehuttu ja tietty joku D2 tms. säädettävät alustat.
Mitä pitääs tehdä, jos vaihtaa ilmajouset tavallisiin ?

Joutuuko hitsailemaan tms ?
__________________
Nyt
BMW 520d e61
Ennen
BMW 330d e90
BMW 320 e46 cabi
Audi A4 S-line 2.0 TDi B7
BMW ALPINA D10
BMW 330 xia feislift e46
BMW M5 e39
BMW 535 e39
BMW 730 e38
BMW 328 coupe e36
BMW 525 TDSa e34
BMW 324 TDic e30
BMW 320 coupe e36
VW Golf mkII 1.8i
Wiking is online now   Reply With Quote
Old 20-08-2012, 22:31   #5
Rahu
Bimmer Enthusiast
 
Rahu's Avatar
 
Join Date: Aug 2002
Location: Tuusula
Posts: 6,470
Eikö se nyt kuitenkin kannattaisi korjata ennemmin kuin viritellä jotain rautajousia ALPINAan..
__________________
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä

Ohjelmoinnit, päivitykset, MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat -->bmwalpina(ät)kolumbus.fi
Rahu is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2012, 00:47   #6
Wiking
BTCF Member
 
Wiking's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Location: Laihia
Posts: 1,501
Send a message via MSN to Wiking
Quote:
Originally Posted by Rahu View Post
Eikö se nyt kuitenkin kannattaisi korjata ennemmin kuin viritellä jotain rautajousia ALPINAan..
Nojoo

Vika oli OBD-kaapelissa... Nyt kun sais sen vielä kohdalleen..

Eli osaako joku sanoa mitäs noi transit mode ja trim mode meinaa ?

Pitääkö toinen niistä vai molemmat ollat päällä kun säätää perän oikealle korkeudelle.. Ainakin tuntui, että kun asetteli noita "korjauskertoimia" niin mitään ei tapahtunut ainakaan heti.. Eli perä ei noussut tai laskenut..

Käsikäytöllä kyllä perä nousee ja laskee..
__________________
Nyt
BMW 520d e61
Ennen
BMW 330d e90
BMW 320 e46 cabi
Audi A4 S-line 2.0 TDi B7
BMW ALPINA D10
BMW 330 xia feislift e46
BMW M5 e39
BMW 535 e39
BMW 730 e38
BMW 328 coupe e36
BMW 525 TDSa e34
BMW 324 TDic e30
BMW 320 coupe e36
VW Golf mkII 1.8i
Wiking is online now   Reply With Quote
Old 21-08-2012, 06:08   #7
Samppae39
Bimmer Enthusiast
 
Samppae39's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Kokkola
Posts: 1,479
Transit mode=kuljetusmoodi. Se nyt ainakin pois päältä. Trim modesta säädöt. Ainakin omassa Inpassa on ohjeet miten tehdä. Pitää laskea speksattu korkeus maasta kaareen ja vähentää todellinen mitta ja syöttää se sitten siihen ruutuun. Se ei sitte mee ekalla kohalleen, kannattaa ajaa pikku lenkki ja uus mittaus/säätö.
__________________
e39 530dAT -99

ex. e36 318iS A -96
e28 520i -85

e28 osia myydään
Samppae39 is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2012, 16:20   #8
janne1974
BTCF Member
 
janne1974's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Kuopio
Posts: 375
Quote:
Originally Posted by Samppae39 View Post
Transit mode=kuljetusmoodi. Se nyt ainakin pois päältä. Trim modesta säädöt. Ainakin omassa Inpassa on ohjeet miten tehdä. Pitää laskea speksattu korkeus maasta kaareen ja vähentää todellinen mitta ja syöttää se sitten siihen ruutuun. Se ei sitte mee ekalla kohalleen, kannattaa ajaa pikku lenkki ja uus mittaus/säätö.
Ja suositus, että auto on aivan tasaisella "vaaterissa".
__________________
-Janne-

ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
ex. e39 528i touring -99
ex. e36 325ia coupe -93
janne1974 is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2012, 20:49   #9
Sarppa123
Newbiemmer
 
Join Date: Aug 2012
Location: Kuopio
Posts: 3
Itsellä oli sama herjaus näytössä...jouduin vaihtaan ilmajousen tyynyn, vika korjaantui sillä.
Sarppa123 is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2012, 21:13   #10
Wiking
BTCF Member
 
Wiking's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Location: Laihia
Posts: 1,501
Send a message via MSN to Wiking
Tänään huomasin sellaisen jutun, että uusi anturi (oikea) tuntuisi antavan samaa arvoa koko ajan, kun taas toinen (vasemman puolen) anturi antaa eri arvoja eri korkeuksilla.. Menin sitten käymään tuolla marmorilla ja tilattiin toinen anturi koska saattoi eka anturi olla väärän puolen anturi.. (Se tietysti selittäisi miksei toinen kiinnitysruuvikaan sopinut paikalleen )

No katotaas millainen anturi nyt tulee.. Vanhaa en voinut antaa vaihdossa, koska on ostettu eri puljusta... Varaosanumeroissa oli viimeinen numero vain eroa..


Jos tämä toinen uusi anturi ei sovi myöskään sen paremmin paikalleen/ arvot eivät päivity, niin täytyy alkaa vikaa etsimään seuraavaksi johtosarjasta...
__________________
Nyt
BMW 520d e61
Ennen
BMW 330d e90
BMW 320 e46 cabi
Audi A4 S-line 2.0 TDi B7
BMW ALPINA D10
BMW 330 xia feislift e46
BMW M5 e39
BMW 535 e39
BMW 730 e38
BMW 328 coupe e36
BMW 525 TDSa e34
BMW 324 TDic e30
BMW 320 coupe e36
VW Golf mkII 1.8i
Wiking is online now   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +3. The time now is 21:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.