| Etusivu | Foorumi | Galleria | Bimmerparty | Verkkokauppa |  

Go Back   BTCF Forum > Mallisarjakohtainen keskustelu > 3-sarja > 1991 - 1999 (E36)

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Display Modes
Old 06-02-2012, 13:56   #1
Jookuj
Bimmer Fanatic
 
Jookuj's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Location: Kemi
Posts: 651
e36 akun vaihto

Miten se nyt on... Ostin uuden akun ja nyt se sitte pitäs vaihtaa. Ongelma on nyt se että kun otan nuo johdot irti navoista niin meneekö ajonesto päälle? Miten tämän voi välttää?
__________________
___________________
Bmw e39 525ia m-sport -01
Ex.Bmw e36 325i sedan -93
/
MAURITIUSBLAU METALLIC


Bmw 320i Coupe Vanos -93





Jookuj is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2012, 14:31   #2
NokiLeka
Bimmer Enthusiast
 
NokiLeka's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Eurajoki
Posts: 2,380
Ei avokin e36 318tds ainakaan mihinkään temppuihin ryhtynyt vaikka akun irti otinkin eikä oma e46:aan akun vaihdosta mitään ihmeitä esittänyt. Onko joskus tällaista vikaa ollut vai?
__________________
"I do everything my Rice Crispies tell me to"
NokiLeka is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2012, 14:33   #3
kalevik
BTCF Member
 
kalevik's Avatar
 
Join Date: Apr 2009
Location: SALO
Posts: 329
Quote:
Originally Posted by Jookuj View Post
Miten se nyt on... Ostin uuden akun ja nyt se sitte pitäs vaihtaa. Ongelma on nyt se että kun otan nuo johdot irti navoista niin meneekö ajonesto päälle? Miten tämän voi välttää?
Helppo: kaverin autosta apukaapeleilla sähköä vaihdon ajaksi.

Ilman toista autoakin vaihdon tekee, onhan käytössä kaksi akkua. Vaatii kuitenkin hieman etukäteismiettimistä + pari sarjaa apukaapaleita eli muuta piuhaa, ettei kuitenkin tule sähkötöntä hetkeä.
__________________
E39 540iA Touring, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
kalevik is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2012, 14:39   #4
Haju69
Moderator
 
Haju69's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Leppävirta
Posts: 12,353
Millasia ne ajonestot sitten on noissa "vanhemmissa" ettei akkua uskalla irroittaa.. Olen ainakin itse irroittanut akun kaapelit monesti ja akunkin. Mutta auto on -96. Veljen autossa akkua myös käytetty irti/vaihdettu akku ja se on -92. Siitä minä en tiedä onko siinä "ajonestoa".
__________________
E36 Hellrot 328i M-Sport´96
VW Transporter 2,5TDi ´98
Vikakoodin lukua täälläpäin? Inpa löytyy, tiedustelut privalla.
Haju69 is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2012, 14:58   #5
ka00z
Bimmer Enthusiast
 
ka00z's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Turku/HKI
Posts: 1,569
Samoin kyllä EWS:llä varustettuun on vaihdettu ihan irrottamalla, ilman mitään sen kummempia apukaapeleita ja iloisesti on heräillyt myös uudella akulla
__________________
645i + polttoöljykäyttöinen työauto
ka00z is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2012, 15:02   #6
IIIolut
Bimmer Fanatic
 
IIIolut's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Location: Mikkeli
Posts: 296
Aikoinaan tuohon omaankin -93 coupeen tuli vaihdettua akku ihan normaalisti ilman kikkailuja ja vielä useamman kerran.
__________________
E39 ///M5 -01
-Custom clutch stop, E60 short shifter, Alpha-N with Power mapping by Evolve, AP coilovers, HEL brake lines.
IIIolut is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2012, 15:58   #7
JJT
Bimmer Enthusiast
 
JJT's Avatar
 
Join Date: May 2005
Location: Juankoski-Nilsiä
Posts: 5,315
Näin on, mitään kikkailuja ei tarvita, ainoa mitä tapahtuu akun irrotuksella on obc:n ja radion asetusten nollaantuminen.

Joskus kun on akku ollut irti useamman päivän, niin takaisin kytkettäessä on hätävilkut menneet päälle ja auto ei muistaakseni startannut.
Hätävilkkunappia painamalla on "kuittaantunut". Näin on tehnyt '95 323i ja '96 M3.
__________________
Myyn:
E30-E36 osia

Last edited by JJT; 06-02-2012 at 16:00.
JJT is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2012, 16:03   #8
Joutti
Bimmer Fanatic
 
Joutti's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Location: Ummeljoki
Posts: 276
Oma ex-coupe vm.-93 heitti jonkinlaisen käynnistykseneston AINA, kun irroitti akun napoja. Eli kun yritti startata, niin ei edes pyörittänyt, vaan heitti hätävilkut päälle. Sai "kuitattua" laittamalla ovet lukkoon ja auki.
__________________
E30 & E36
Joutti is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2012, 16:09   #9
Haju69
Moderator
 
Haju69's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Leppävirta
Posts: 12,353
Quote:
Originally Posted by Haju69 View Post
Millasia ne ajonestot sitten on noissa "vanhemmissa" ettei akkua uskalla irroittaa.. Olen ainakin itse irroittanut akun kaapelit monesti ja akunkin. Mutta auto on -96. Veljen autossa akkua myös käytetty irti/vaihdettu akku ja se on -92. Siitä minä en tiedä onko siinä "ajonestoa".
Lisätään nyt vielä että joo kyllä minullakin joka kerta hätävilkut jää päälle kun akun käyttää irti ja kytkee takaisin. Sitten painaa hätävilkku katkaisijaa 2 kertaa niin tämän jälkeen se on aina ainakin startannut. Sitä en tiedä onko sillä vilkku katkaisijan painelulla ollut merkitystä mutta olen silti painellut että saanut vilkut sammutettua ensin.
__________________
E36 Hellrot 328i M-Sport´96
VW Transporter 2,5TDi ´98
Vikakoodin lukua täälläpäin? Inpa löytyy, tiedustelut privalla.
Haju69 is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2012, 16:14   #10
JJT
Bimmer Enthusiast
 
JJT's Avatar
 
Join Date: May 2005
Location: Juankoski-Nilsiä
Posts: 5,315
Mulla noissa kahdessa on pitänyt olla akku pitempään irti, useita tunteja vähintään.
Molemmissa alkup. hälyt.
__________________
Myyn:
E30-E36 osia
JJT is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
vaihdeväli lyhennys 535i 1972 - 1988 (E12, E28) 403 01-01-2014 18:54
E36 coupe: vaihdelaatikon vaihto edessä! Hitec 1991 - 1999 (E36) 5 06-09-2007 16:33


All times are GMT +3. The time now is 02:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.