| Etusivu | Foorumi | Galleria | Bimmerparty | Verkkokauppa |  

Go Back   BTCF Forum > Mallisarjakohtainen keskustelu > 5-sarja > 1996 - 2003 (E39)

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Display Modes
Old 21-12-2007, 16:09   #1
ksairan
Bimmer Rookie
 
Join Date: Sep 2005
Location: Jakokoski
Posts: 35
520d -01 nykii tasakaasulla

Tasakaasulla silloin kun koneella ei ole kuormaa juuri lainkaan esim. tasaisessa matka-ajossa kierrosten 1000-2500 välillä auto nykii ihan kuin ei saisi polttoainetta tai ilmaa olisi joukossa. Aluksi nykäisi silloin tällöin ja nykyisin aika usein ja kun aloittaa ryytää pitkän ajan. Asia korjaantuu antamalla kuormaa koneelle kaasua hiukan lisäämällä, palaa kuitenkin ryytämään hetken kuluttua. Vaihdettu polttoainesuodatin, ahtopainetunnistin kautta polttoaine anturi imusarjan päästä, siirtopumppu tankista ja ilmamassamittari. Merkkiliikkeen varaosatiskin mukaan 520d mallissa ei ole välillä siirtopumppua, pitäneekö paikkansa. Onko jossain välillä esim sihtiä tai suodatinta muualla kuin pääpolttoainesuodatin. Vikakoodeja ei löytynyt koodien luvussa. Auto menossa 27.12 merkkiliikkeeseen tutkittavaksi mutta kun ei oikein ole luottoa tuohon merkkiliikkeen asiantuntemukseen. Viimeksi olisivat vaihtaneet turbon kun tuo ahtopainetunnistin oli rikki. Jos siellä on ilmaa polttoaineen seassa ja se tulisi esiin vain tasakaasulla niin missähän ne potentiaaliset vuotokohdat voisivat sijaita. Ja voiko siitä ilmavuodosta jotenkin varmistua. Syöttöpumppuvikakin todennäköisesti ainakin muidenkokemuksien mukaan lopettaisi matkan kerralla.
__________________
EX: E12 518 -75, E12 520 -79, E28 520i -86, 518-83, 518i -86, 518i -87, 2002 -69 ja Nykyinen E39 520d Touring -01
ksairan is offline   Reply With Quote
Old 21-12-2007, 16:26   #2
Rahu
Bimmer Enthusiast
 
Rahu's Avatar
 
Join Date: Aug 2002
Location: Tuusula
Posts: 6,482
Kuulostaisi rail-pressure sensor vialta, löytyy rail putken päästä, koneen ja tulipellin välistä näkyy piuhat. Vika voi myös olla siinä pistokkeessa.
__________________
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä

Ohjelmoinnit, päivitykset, MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat -->bmwalpina(ät)kolumbus.fi
Rahu is offline   Reply With Quote
Old 21-12-2007, 21:14   #3
ksairan
Bimmer Rookie
 
Join Date: Sep 2005
Location: Jakokoski
Posts: 35
Onkohan tuossa moista anturia kun ei ole commonrail kone? Kone on 136 heppanen ja sama kuin vanhemmassa 3 sarjan autossa eli sillä vp 44 jakaja pumpulla vai mikä se nyt oli? Tiettävästi 520d autoa ei ikinä ole tehty commonrailina mallisarjassa e39. Eli sitä 150 heppasta konetta en ole koskaan kuullut olleen tuossa mallissa. Välillä auto toimii ihan hyvin!Tuntus ehkä kyllä siksi tuollaiselta anturivialta.
__________________
EX: E12 518 -75, E12 520 -79, E28 520i -86, 518-83, 518i -86, 518i -87, 2002 -69 ja Nykyinen E39 520d Touring -01
ksairan is offline   Reply With Quote
Old 21-12-2007, 22:45   #4
Rahu
Bimmer Enthusiast
 
Rahu's Avatar
 
Join Date: Aug 2002
Location: Tuusula
Posts: 6,482
Quote:
Originally Posted by ksairan View Post
Onkohan tuossa moista anturia kun ei ole commonrail kone? Kone on 136 heppanen ja sama kuin vanhemmassa 3 sarjan autossa eli sillä vp 44 jakaja pumpulla vai mikä se nyt oli? Tiettävästi 520d autoa ei ikinä ole tehty commonrailina mallisarjassa e39. Eli sitä 150 heppasta konetta en ole koskaan kuullut olleen tuossa mallissa. Välillä auto toimii ihan hyvin!Tuntus ehkä kyllä siksi tuollaiselta anturivialta.
Totta joo, vanha konehan siinä onkin. Sitten en osaa kyllä sanoa kun ei ole kokemusta kyseisestä mallista.
__________________
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä

Ohjelmoinnit, päivitykset, MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat -->bmwalpina(ät)kolumbus.fi
Rahu is offline   Reply With Quote
Old 18-12-2010, 13:29   #5
Sakemanneri
Newbiemmer
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 19
Tuliko

tämä kuntoon?

Täällä 100% samat oireet lämpimällä mosalla...
Sakemanneri is offline   Reply With Quote
Old 20-12-2010, 09:22   #6
Reheat
Newbiemmer
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 3
Täällä samaa vikaa, nikottelu alkaa vasta koneen päästyä pois siniseltä, tai viimeistään kunnolla lämmettyä. Nykiminen pahinta tuossa 2k kierrosten kohalla ja pikkukaasulla, muutenkin nuhaisen oloinen 1500-2500 kierroksilla.
Reheat is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2014, 00:06   #7
-JvH-
Bimmer Rookie
 
-JvH-'s Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Location: Oulu
Posts: 55
Onkos tähän kellään löytynyt ratkaisua?? Itse hain lauantaina myöskin -01 520D touringin ja nyt huomannut että matka-ajossa tasakaasulla yrittää hiukan nykiä..
__________________
Nykyinen:
BMW 520D Touring -01
-JvH- is offline   Reply With Quote
Old 10-03-2014, 16:22   #8
toopi
Newbiemmer
 
Join Date: Jul 2013
Location: Hyrynsalmi
Posts: 6
mulla sama homma 525 tds koneessa vm97 mutta mulla ei edes lähe enää läpimänä käyntiin kuin työntämällä.. mutta kun käymään saa niin käy nätisti kyseistä nykimistä lukuunottamatta
toopi is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2014, 01:58   #9
Mikkomies84
Bimmer Fanatic
 
Mikkomies84's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Location: Siilinjärvi
Posts: 943
Onko tähän vieläkään kukaan löytänyt ratkaisua? Huomasin omassani myös samantyyppistä vikaa, aavistuksen kuin tyhjäkäynnillä painaa kaasua ja pitää paikoillaan tuhannen kierroksen tienoilla, käynti heittelee reilusti, tavallaan kun kaasu pumppaisi.

Cruisessa on myös samaa taipumusta, kiihdyttelee/hidastelee miten sattuu ja pois päältäkin kytkeytyy joskus. Liittyy aikalailla varmasti samaan juttuun tämä.

Huoltokirjan mukaan oli just pari tuhatta km sitten ahtopaineanturi vaihdettu, varmaankin tähän liittyen.

Kunhan inpan johto jostain kaukomailta saapuu niin jos asioihin saa selvyyttä.
__________________
E39 520D -00
Ford Focus 1.8td -99

Vielä reilusti e36 sedan -purkuosaa

(ex..e32 730i -88, e34 525i -90, e30 316i -89)
Mikkomies84 is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2014, 20:47   #10
Mikkomies84
Bimmer Fanatic
 
Mikkomies84's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Location: Siilinjärvi
Posts: 943
Itse asiassa en enää saanut toistettua tuota kierrosten seilailua vaikka kuinka yritin, kylmänä eikä kuumana. MAF tuli putsattua ja sen jälkeen ei ole tehnyt, sattumaa vai tuostako johtui.

Cruise toki ei toimi kuin satunnaisesti.
__________________
E39 520D -00
Ford Focus 1.8td -99

Vielä reilusti e36 sedan -purkuosaa

(ex..e32 730i -88, e34 525i -90, e30 316i -89)
Mikkomies84 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
e36 nykii ja pomputtaa, alustassa/voimansiirrossa vika mutta missä? Rikke 1991 - 1999 (E36) 6 20-08-2007 12:38
e34, töyssyn jälkeen nykii, WHY?? lau2a 1988 - 1995 (E34) 2 18-08-2007 23:21
520d e39 -01 nykii ja tehot häviää Dawg- 1996 - 2003 (E39) 10 11-03-2006 17:39
bmw 316i e30 nykii tasakaasulla ajettaessa mikä vikana? zetor 1975 - 1991 (E21, E30) 5 01-07-2004 09:25


All times are GMT +3. The time now is 09:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.