| Etusivu | Foorumi | Galleria | Bimmerparty |  

Go Back   BTCF Forum > Mallisarjakohtainen keskustelu > 7-sarja > 1995 - 2001 (E38)

Reply

Thread Tools Search this Thread Display Modes
Old 05-01-2013, 00:07   #11
_charger-
Bimmer Fanatic

_charger-'s Avatar

itellä '95 750 ia jokapäiväisessä ajossa ja kyllä on vaan mukavata menoa! suosittelen kyllä myös tota muidenkin mainitsemaa m62. m73:sessa on kivasti vääntöä mutta tosiaa isompi kulutus. (nyt 15 l/100km sekaajossa) itseani se tosin ei haittaa kun kilsoja ei tule vuodessa kun n. 15tkm.. hyvä ois näitten kanssa jos osaa itse korjata autoja ja paikka missä tehdä/ tuntee jonkun, säästää paljon. jos ei noita ole, kannattaa todella tarkkaa katelle hyvä yksilö, joko todella vähän ajottu tai sellanen mihkä suurin piirtein kaikki yleisimmät perusviat tehty. oma vekotin oli juuri noita tässä topikissa mainitsemia huonosti pidettyjä yksilöitä, mutta nyt on tullut pikkuhiljaa entisöityä sitä taas iskuun. (nim.automekaanikko/duunissa omien autojen laitta lauantai ) kauniskin auto mielestäni on, muotoilu ajaton ja elegantti.

EX:1994 BMW 750 IA e38
EX:1994 BMW 740 IA e38
_charger- is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2013, 00:35   #12
MrAleksi
Newbiemmer

Kiitoksia kaikille nopeista vastauksista! Itse olen huomannut E36:n suhteen saman, että karjalalippiskansa on useimmat yksilöt raiskanneet. Täytyy pohtia asiaa ja jospa joku päivä E38 komistaisi autotallia.
MrAleksi is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2013, 00:37   #13
rizzo
Bimmer Enthusiast

Niin ja siis vaikka vikoja tulee niin rahallahan niistä selviää Ehjä E38 on loistava auto.
rizzo is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2013, 01:09   #14
Komu
BTCF Member

Komu's Avatar

Itse tein niinkuin suurinosa täällä on sanonut, että älä tee. Ostin halvemman pään 730i:n talvi/käyttöautoksi pari vuotta sitten (Huom. manuaali ja kauppahinta oli 4000€). Itse en ottaisi alkupään automaatteja, eli steptronikki, jos automaatti pitää olla.

Rahaa olen toki autoon parin vuoden aikana laittanut, tuhansia. Pääosin alustaan ja jäähdytysjärjestelmään. Kaiken olen teettänyt korjaamolla, jos en olisi "harrastaja", niin kaipa nuo laskut olis alkanut jo vituttaa. Joku 40-50tkm nyt tullut ajettua, en muista paljonko oli mittarissa mulle tullessa...

Ei ole juuri mitään (samassa hintaluokassa) minkä voisin kelpuuttaa käyttöautoksi tuon tilalle. Tuo on vaan niin hyvä ajaa! Nyt ajettuna 362tkm ja mittarista voisi helposti ottaa 150tkm pois eikä asiaa juuri huomaisi mistään. Nahkasisusta hyvässä kunnossa, ulkokuoresta pienellä fiksauksella saisi aika timantin taas... Eli ota tuo huomioon autoja katsellessa.

En lähtisi vertaamaan e36 ja e38, eihän nuo paini millään tasolla samassa sarjassa. e39 ja e38 alkaa olla vähän lähempänä toisiaan. Molemmat omistaneena voin sanoa että seiska on vaan seiska

Jos olisin nyt ostamassa niin comfort penkit ottaisin, tosin jos hyvä yksilö tulee vastaan ilman comfortteja niin eipä tuon nyt niin iso puute olisi. Aika kova hintahaitari suomessa myynnissä olevissa autoissa. Yritä löytää hinta/laatusuhteeltaan se oikea.

Omassa siis varusteina:
Nahkaa, parkkitutkat ja irroitettava koukku.
Ja mun keskikulutus raskaalla jalalla kesäisin alle 9, talvella noin 10. Pitääpä joskus tehdä omasta showroomi.
Komu is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2013, 01:24   #15
MasaTDS
Bimmer Enthusiast

MasaTDS's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ramzez View Post

Tässä kohtaa suosittelen ihan yleisesti, ettei aina välttämättä se kallein, tai kalleimmasta päästä oleva auto ole paras. Itse olen vuosien saatossa alkanut tekemään niin, että ostan tarkoituksella hieman remppaa vaativan auton ja laitan sen sitten itse kuntoon. Jos auto on vaan perusvarmassa kunnossa ja sen saa järkevään rahaan, kyseisen yksilön saa entisöityä yleensä samaan rahaan kuin mitä olisi tullut maksamaan joku kalliimpi, mutta vähävikaisempi yksilö. Iso ero tulee kuitenkin siinä, että kun olet itse autosi laittanut kuntoon, tiedät tasan tarkkaan, mitä on tehty ja mitä ei. Lisäksi jos esimerkiksi tukivarret olet juuri itse vaihtanut ja ne ovat kunnollista laatua, niin voit rauhassa ajella seuraavat 200 tkm. Joskus noissa kalliimman pään paremmin pidetyissä autoissa piileee kaikenlaisia "halpisfiksauksia", esim. tukivarret ovat kyllä juuri vaihdetut, mutta ovat kakkoslaatua.
Tässä kohtaa tarkoitankin ehdottomasti sitä,että e38 on hieno ja hyvä auto kun siitä tekee sen itse.
Eli osta perusvarma mutta kuitenkin ainakin korin ja sisustan suhteen hyvin pidetty yksilö,haulla löydät varmasti seiskan heikoista lenkeistä kuten yksi tärkeimmistä ainakin m60 suhteen on öljypunpun kiinnityksen ja ketjun kireyden tarkastus heti oston jälkeen.
Alustan saa kohtuu kustannuksilla uuden veroiseksi jos yhtään pysyy itsellä työkalut käsissä joten alustan välyksistä ei kannata välittää muutakun myyjän kanssa pidetyllä hintaneuvottelulla.
H-D sportster chopper

Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
www.mpanet.fi
MasaTDS is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2013, 18:24   #16
thuttu77
Bimmer Rookie

Itsellä Vm97 735 stepillä ja kohtuullisilla 1e km huoltokuluilla on päästy

Oli ajettu 249tkm kun tuli mulle 1000km myöhemmin laatikko petti ja remontti melkein 3ke, jouluna sitten petti bensapumppu ja tielle jäätiin mutta siitä selvis
430e:lla, Jäähdyttäjän vaihto ~300e osineen päivineen ja sitten jotain pienempää remonttia tässä siis 4tkm/6kk saldo

Itse luulin että olisi ollut ns "parempi" yksilö mutta vikaa toisensa jälkeen pukkaa
ja sitä on huollettu hartaasti muidenkin toimesta kuitteja 2006 - 2011 syksy oli liki kymppitonnilla.

No alusta pitäis taas rempontoida on tehty edellisen omistajan toimesta mutta ilmeisesti päin prinkkalaa kun on selkeesti väljä.

Mutta mielettömän hyvä ajettava kunnossa ollessaan.
thuttu77 is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2013, 19:12   #17
Muurahainen
BTCF Member

Muurahainen's Avatar

Quote:
Originally Posted by thuttu77 View Post
Itsellä Vm97 735 stepillä ja kohtuullisilla 1e km huoltokuluilla on päästy

Oli ajettu 249tkm kun tuli mulle 1000km myöhemmin laatikko petti ja remontti melkein 3ke, jouluna sitten petti bensapumppu ja tielle jäätiin mutta siitä selvis
430e:lla, Jäähdyttäjän vaihto ~300e osineen päivineen ja sitten jotain pienempää remonttia tässä siis 4tkm/6kk saldo

Itse luulin että olisi ollut ns "parempi" yksilö mutta vikaa toisensa jälkeen pukkaa
ja sitä on huollettu hartaasti muidenkin toimesta kuitteja 2006 - 2011 syksy oli liki kymppitonnilla.

No alusta pitäis taas rempontoida on tehty edellisen omistajan toimesta mutta ilmeisesti päin prinkkalaa kun on selkeesti väljä.

Mutta mielettömän hyvä ajettava kunnossa ollessaan.
Ilmeisesti ei ollut parempi yksilö.
Ei omaan ole tarvinnut todellakaan tuollaisia summia syytää.

Ajanutkin olen hieman enemmän kuin sinä tuossa ajassa.
Muurahainen is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2013, 19:16   #18
Hamppu80
Bimmer Rookie

Ehottomasti e38 alle ja äkkiä, se on niin hieno peli, että makso mitä makso niin semmonen on hieno omistaa ja aivan mahtava ajaa.

750IAL on iteläki haaveissa, kuhan vain raha tilanne antais myöten....sitä ootellessa häätyy ajella ruosteen raiskaamalla e34:lla
Hamppu80 is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2013, 19:22   #19
2bar..ahhh
BTCF Member

2bar..ahhh's Avatar

seiskassa piillee vaara jos ei yhtään paneudu asiaan! Ja 300000km huolletussa seiskassa paina mitään! Itellä nettiauton toiseksi kallein seiska ja en kiellä etteikö olisi rahaa mennytki siihen mut kaikki on kunnossa ja varusteita on! silti vähemmän menny rahaa kun tuttu osti "saksan halvimman" seiskan ja sitä rakennellu.... mu yksilö 11000€ täys paketilla mut ainahan jos vannetta jne jne ei tule niin hinta pienenee ja koneeseen jakoremppa tehty!
Old 07-01-2013, 21:01   #20
Morkai
BTCF Member

Morkai's Avatar

Seiskaa ostaessa ei kannata katella muutakuin, että auto miellyttää väreiltään ja varusteiltaan. Kaikki E38:n koneet ja vaihdelaatikot on oikein käyttökelposia. Poislukien V8-manuaalit, pienikoneisista puuttuu maantievaihde ja isokoneisen laatikosta ei oo muutakuin harmia. (kannattaa ihan oikeasti tosissaan miettiä jos aikoo manuaalin ostaa.. kulutus nousee ja kepin veivaaminen ei tunnu mielekkäältä)

Kaikissa koneissa ja laatikoissa on omat ongelmansa, mielestäni ainoa suhteellisen ongelmaton kombo on 750iA (M73 + 5HP30).

Näiden korjaaminen on mielestäni halpaa, varaosia on saatavilla kohtuulliseen hintaan ja purkuautoja on ympäriinsä. Edellytyksenä on toki, että itse aikoo tehdä.. vikakohtiahan näissä on useamman E36:n lisävarustelistan verran. Sähköiltäänkin nämä ovat sen verran yksinkertaisia, että pienellä WDS:n selailulla ja inpalla testailemalla yleensä ratkeaa. (toisinkuin E34 tms. missä joka laitteelle menee omat johdot ja mikään ei ratkea ilman yleismittarin kanssa jokaista johtoa ja kytkintä mittaamalla)

E23 728iA V8-projekti
E32 750iL -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Morkai is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules