PDA

View Full Version : E46 ASC + ABS valot


ufo12
12-12-2006, 15:46
Onkos muilla ollut samaa ongelmaa:

ABS + ASC valot syttyivät ajossa palamaan (auto 320Ci). Alussa sammuivat käynnistyksen yhteydessä, mutta syttyivät hetken ajon jälkeen uudelleen. Nykyään palavat koko ajan.
Tänään käytin autoa vikakoodien luvussa ja diagnoosi on ASC pumppu viallinen. Itse osa maksaa 1600€!!

Pystyyköhän tuota korjaamaan millään tavalla ja varmistumaan että vika on varmasti tuossa pumpussa?

Täytynee kysellä hajottamoilta löytyisiköhän tuota vähän edullikkaammin..

-PT-
12-12-2006, 16:41
Realoemin mukaan asc:n pumppuun on tehty repair kit. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BM11&mospid=47614&btnr=34_0763&hg=34&fg=20&hl=3

ufo12
12-12-2006, 19:18
Onkos tietoa joutuuko auton koodaamaan jos vaihtaa toisesta autosta tuon sähköboxin?
Vanhempien 316:ssa näyttäisi olevan samanlainen boxi, niin siitä vaihtamalla saisi selvitettyä onko vika tuossa boxissa, pumpussa tai aivan jossain muualla..

Rahu
12-12-2006, 19:40
Onkos tietoa joutuuko auton koodaamaan jos vaihtaa toisesta autosta tuon sähköboxin?
Vanhempien 316:ssa näyttäisi olevan samanlainen boxi, niin siitä vaihtamalla saisi selvitettyä onko vika tuossa boxissa, pumpussa tai aivan jossain muualla..
Joutuu jos ei ole samalla varaosanumerolla.

ufo12
13-12-2006, 07:47
Kysymykset vaan jatkuvat:

Oma ABS yksikköni on seuraavalla varaosanumerolla: 3451 6751767
Tiedossa olisi "uusi" yksikkö saman ikäisestä cabriosta, jonka numero on muuten sama, mutta viimeinen varaosanumero 8.
Mistähän tuon tietäisi käykö tuo minun autoon?
Yleensäkkin miten selvittelette varaosanumeroita, jotka ovat muuttuneet moneen kertaan vuosien varrella?

Elikkä pystytäänkö nuo boxit koodaamaan saman ikäisistä autoista, jos varaosanumero ei täsmää tarkalleen samaan yksilöön?

Kiitoksia!

Rahu
13-12-2006, 13:35
Kysymykset vaan jatkuvat:

Oma ABS yksikköni on seuraavalla varaosanumerolla: 3451 6751767
Tiedossa olisi "uusi" yksikkö saman ikäisestä cabriosta, jonka numero on muuten sama, mutta viimeinen varaosanumero 8.
Mistähän tuon tietäisi käykö tuo minun autoon?
Yleensäkkin miten selvittelette varaosanumeroita, jotka ovat muuttuneet moneen kertaan vuosien varrella?

Elikkä pystytäänkö nuo boxit koodaamaan saman ikäisistä autoista, jos varaosanumero ei täsmää tarkalleen samaan yksilöön?

Kiitoksia!
Kyllä sen pitäisi käydä, jos ei toimi niin menet merkkiliikkeeseen ja pyydät koodaamaan sen sun autoon. Nyt jos menet merkkiliikkestä hakemaan niin numero on jo 9 loppuinen;)

Varaosanumeroita pystyy selaamaan ETK:sta tosin ei sieltäkään aina niitä vanhimpia näe koska ne poistuu aina aikanaan.

Miika8787
21-01-2009, 22:13
Löytyykö joltain kyseistä osaa tai neuvoa miten ton vois saada pelaamaan!!? Tänää kävi testerissä ja tuo oli ongelmana!! ja uus maksaa aikas paljon..!

WSE1
22-01-2009, 02:13
Löytyykö joltain kyseistä osaa tai neuvoa miten ton vois saada pelaamaan!!? Tänää kävi testerissä ja tuo oli ongelmana!! ja uus maksaa aikas paljon..!
Sehän on sähkömoottori itseasiassa, vikana lähinnä hiilet ja/tai laakerit. Jos siis itse ohjainyksikkö ei ole vialla. Mikäli pumppu on purettavissa voi korjausta yrittää. Toiminnan voi testata syöttämällä jännitettä virtalähteestä pumpun moottorin liitäntöihin.

_Hämis_
21-04-2009, 16:09
No nyt täälläkin valot palaa(ABS ja ACS). :evil:
Vikadiagnoosina on; ABS:n rele tai ohjainlaite.
Mistä päin autoa löytyy tuo rele (320d touring -00)?

pekkapu
03-02-2010, 22:26
Nostetaanpas tätä taas.

Vika siis ASC & ABS valot palaa. Auto käytetty piuhan nokassa ja ilmoittaa viaksi: ABS pumppu viallinen.

Lueskelin kaikki löytämäni threadit, mutta en saanut varmuutta: a) onko vika välttämättä abs-pumpussa vaikka kone niin sanoo? b) saako pumppua korjattua?

Niin ja auto on E46 316 -01, aj 150tkm.

toniwe
07-02-2010, 13:43
Itsellä syttyi kojetauluun abs/asc merkkivalot, testeri antoi vikakoodiksi 113 Pump unit, valves, wiring harness. Vaihdoin pumpun toimivaan korjattuun joka oli samoilla varaosanumeroilla, nyt kuitenkin kun akkunavan kytkee kiinni alkaa pumppu käydä taukoamatta ja sama vikakoodi säilyy aktiivisena, onko kellään vinkkiä mistä tuo pumpun jatkuva käyminen voisi johtua? Voiko tuo vikakoodi syntyä jostain muusta kuin tuosta abs/asc yksiköstä?

toniwe
10-02-2010, 21:58
Oma homma selvisikin, ohjainboksin pumpun rele on jatkuvasti päällä joka aiheuttaa tuon pumpun jatkuvan käymisen, eli ebayn "tehdaskorjattu" abs yksikkö olikin kuraa..

ufo12
11-02-2010, 20:41
Minulla tuo aikoinaan ollut vika korjautua pumpun vaihdolla. Löytyi silloin käytetty pumppu Saksasta ja korjauksen kokonaishinnaksi taisi tulla jotain 80€, eli siitä selvittiin halvalla!

pekkapu
11-02-2010, 23:23
Saako pumpun tomivuutta / toimimattomuutta testattua muuten kuin kokeilemalla uutta pumppua? Onko se pumppu vaikea irrottaa?

ufo12
12-02-2010, 08:46
En ainakaan itse sitä testannut muuten kuin heittämällä uuden pumpun paikalleen. Pientä sorminäppäryyttähän se vaihto vaatii, ei ole liikaa tilaa ympärillä mutta kyllä se onnistuu kohtuullisen helposti..

Saako pumpun tomivuutta / toimimattomuutta testattua muuten kuin kokeilemalla uutta pumppua? Onko se pumppu vaikea irrottaa?

asuvanto
15-02-2010, 16:27
Saako pumpun tomivuutta / toimimattomuutta testattua muuten kuin kokeilemalla uutta pumppua? Onko se pumppu vaikea irrottaa?

Ko pumpusta sen enempää tietämättä, mutta kuten joku jo aikaisemmin mainitsi niin kysehän on sähkömoottorista, eli pumppu irti ja syöttää virtaa nastoihin/johtoihin ja jos pyörii niin toimii.?
Itse vaihdoin Mersun:redface: pumpusta hiilet kuukausi sitten.
Motonetistä jotkut toiotan lämppärin hiilet viilaamalla sopivan kokoseksi, läjään ja avot. Kustannus: pari tuntia töitä ja hiilet 3e tjsp..:smoke:

wille2010
02-09-2010, 11:36
katso seuraava

wille2010
09-10-2010, 20:49
Auto on e46 320i touring vm01, abs, luistonesto ja käsijarruvalo palaa (punaisena) lisäksi nopeusmittari ei toimi. vasen taka abs anturin on vaihdettu ja vika ei poistunut. wetterillä on auto nyt käytetty ja vika oli se pahin mahollinen, abs yksikkö viallinen ei voi testerillä tunnistaa. kysäsin seku paljonko tulisi wetterillä ko. vian korjaaminen maksamaan, myyjä sano että he ei voi antaa takuuta vian korjaantumiselle pelkällä ohjausyksikön vaihdolla elikkä pitäis hydrauliikka yksikkö vaihtaa samala kummakki maksaa yhteensä n.2300ekeä plus vaihtotyö jarrunesteet jne. korjaus olisi tullu melkein 3000 ekeä maksamaan siihen totesin että voivat olla aivan varmoja etten heilä tule autoa korjauttamaan.

nyt olis tarkoitus laittaa repair kit control unit dsc 34516756293 uusi maksais noin 1100-1200 ekeä
tai vaihtoehtoisesti käytettynä ohjausyksikkö ja hydrauliyksikkö jotka ruottista löysin hintaan 7500-8500kr (suomesta ei löytyny ko asc bokseja)

pitääkö ohjausyksikkö koodata jotenkin omaan autoon sopivaksi?
kohta olis myynnissä vanha abs boksi jos joku osaa korjata?

jamizetti
09-10-2010, 22:14
kaikilla joilla on vikakoodi abs-yksikössä että sisäinen paineanturi vika, yleensä e90 mutta voi olla e46 mallissakin niin tuli jotain kuukausi sitten jotain 300€ maksava korjaussarja mikä oli se sähkö osa että suosittelen käydä merkki liikkeessä kysymässä että saako nykyään sen sähköpuolen vaan uusittua:think

WSE1
11-10-2010, 02:51
myyjä sano että he ei voi antaa takuuta vian korjaantumiselle pelkällä ohjausyksikön vaihdolla elikkä pitäis hydrauliikka yksikkö vaihtaa
Kyseisen yksikön tapauksessa ei hydrauliikassa ole vikaa.


nyt olis tarkoitus laittaa repair kit control unit dsc 34516756293 uusi maksais noin 1100-1200 ekeä
tai vaihtoehtoisesti käytettynä ohjausyksikkö ja hydrauliyksikkö jotka ruottista löysin hintaan 7500-8500kr (suomesta ei löytyny ko asc bokseja)

pitääkö ohjausyksikkö koodata jotenkin omaan autoon sopivaksi?
kohta olis myynnissä vanha abs boksi jos joku osaa korjata?

Irroita elektroniikka, ja lähetä esim. Sercap huoltopalveluille (rovaniemi) korjattavaksi. Autolla voi ajaa vaikka elektroniikka puuttuu (nopeus ja abs ei toimi).
Boksi tulee kyllä kuntoon kun sen juottaa kauttaaltaa uudestaan (prosessoreita myöten). Pintaliitostekniikkaa joten en suosittele kokeilemaan ellei ammatikseen korjaa moisia.
Olen noitakin korjaillut mutten juurikaan ota uusia töitä enää tänä vuonna.

WSE1
11-10-2010, 02:54
kaikilla joilla on vikakoodi abs-yksikössä että sisäinen paineanturi vika, yleensä e90 mutta voi olla e46 mallissakin niin tuli jotain kuukausi sitten jotain 300€ maksava korjaussarja mikä oli se sähkö osa että suosittelen käydä merkki liikkeessä kysymässä että saako nykyään sen sähköpuolen vaan uusittua:think

Uudemmissa, E9x ja E8x ym on paineanturivikaa, ongelma itse hydrauliikkayksikössä sijaitsevassa anturissa, korjaussarja (=hydrauliikkayksikkö tässä tapauksessa, ei elektroniikka) maksaa bmwllä suomessa 195e. Ei ole 46 mallissa.
Pelkän elektroniikan sen sijaan saa joka malliin erikseen ilman hydrauliikkaosaa. useimmiten se on myös korjattavissa.

wille2010
13-10-2010, 10:14
nyt olis etelä ruottista tulossa pelkkä ohjausyksikkö hintaan 4000kr, myyjä sanoi että yleensä myy koko paketin jossa on myös hydrauliikka yksikkö, mutta oli kuulema maanataina niin hyvälä tuulela että suostui irrottamaan ohjausyksikön siittä erilleen ;)

osa on numerolla34516756293 , ainoa ero omaan on että se on ollu 3.0l koneessa, jonka ei kyllä minun tietääkseni pitäis vaikuttaa sopivuuteen.

pitikö ko osaa ohjelmoida erikseen asennuksen jälkeen?

Pitää laittaa harkintaan vanhan korjaaminen sielä roissa, jos oikein kallis on korjata, ei maksa vaivaa korjauttaa jolloin myyn sen rikkinäisenä ja halvala jollekki jolla on inspistä korjata se....

WSE1
13-10-2010, 22:09
pitikö ko osaa ohjelmoida erikseen asennuksen jälkeen?


Saattahan se herjata ajonvakautusta. Jos absit sammuu mutta dsc jää palamaan vaatii koodauksen, voi toki ajaa. Jos absin valokaan ei sammu vikaa on edelleen jossakin. Koodaus olisi suositeltavaa vaikka dsc sammuu, yksikkö osaa toimia järkevämmin kun moottorin tiedot ovat oikein.

wille2010
14-10-2010, 00:21
ok, kiitos tiosta, huomena vaihethaan boksi, ei ollu se purkaamon mies alkanu ottamaan ohjausyksikköä erikseen irti vaan lähetti koko paketin samala hintaa, ei ees rahti maksua tarttenu maksaa, toivottavasti vika nyt on siinä ja se saatais kuntoon.

protoni
16-10-2010, 19:01
Itsellä tuli tänään hieman samantapaisia oireita. Auto on siis e46 325ci.

Kiihdytyksen yhteydessä syttyi aluksi varoitusvalo, jossa on akun kuva. Tämän jälkeen sammutin ja käynnistin auton uudestaan, mutta sama varoitusvalo jatkoi palamistaan. Reilummin kiihdyttäessä syttyy myös käsijarru-, asc- ja abs-valot. Lisäksi ajovalot sammuvat (+ niiden varotusvalot syttyvät mittariin) sekä ilmastoinnin näytön valot sammuvat. Radiokaan ei oikein tunnu enää löytävän kanavia.

Tyhjäkäynnillä muistaakseni asc-valo sammuu ja ajovalot + ilmastoinnin paneelin valot puolestaan syttyvät. Abs-valo sen sijaan palaa nyt koko ajan. Koitin toisella akulla, mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta. Eikös ajovalojen pitäisi palaa akkuvirralla, vaikka laturin hiilet olisivat loppu? Mitään muita oireita ajossa ei ole ja ajovalojen puuttumista lukuun ottamatta auto tuntuu toimivan ihan ok. Aika omituinen vyyhti ratkottavaksi.

Vyyhtiä kannattaa varmaan lähteä ratkomaan vikakoodeista, josko sieltä jokin johtolanka löytyisi. Voikohan vika tässäkin tapauksessa piillä pumpussa ja pääseekö sen jäljille vikakoodeista? Vähän ihmetetyttää kun ajovalot ja ilmastoinnin paneelin valotkin syttyvät ja sammuvat vähän miten sattuu. Ihan kuin virtanen loppuisi kaasua painellessa. Mihin se nyt muka hukkuisi, ideoita/ehdotuksia?

janne320d
27-08-2011, 14:18
toissatalvena vaihdettu takavasen abs anturi jolla abs,asc ja käsijarruvalot hävisi mutta nyt palaa uudelleen,tälläkertaa vaan ei nopeusmittari sekoile.
onkos se boksi nyt sitten kaput,missä lie rele tuolle 320d:ssä?

mikkis
06-10-2011, 20:05
No niin nyt se alkoi sitten täälläkin Asc + ABS ja kässäri valot syttyivät ekan kerran viikko sitten vähäksiaikaa kunnes sammuivat ja tänään taas sama juttu taas ne palaa, mutta sammuivat taas samallailla hetken ajamisen ja muutaman sammuta/käynnistä session jälkeen..

Kaipa se pitää käydä koodit lukasemassa jos sieltä jotain selviäisi :confused:

wta
06-10-2011, 20:35
No niin nyt se alkoi sitten täälläkin Asc + ABS ja kässäri valot syttyivät ekan kerran viikko sitten vähäksiaikaa kunnes sammuivat ja tänään taas sama juttu taas ne palaa, mutta sammuivat taas samallailla hetken ajamisen ja muutaman sammuta/käynnistä session jälkeen..

Kaipa se pitää käydä koodit lukasemassa jos sieltä jotain selviäisi :confused:

Sitten kun saat selville mikä anturi se on niin tarkista niiden antureiden johdot huolella. Itsellä herjasi juuri samalla tavalla, eli välillä antoi koodia ja välillä sit sammui, sit alkoi herjaamaan jatkuvasti. Hankin uuden anturin ja vaihdoin mutta valot mittaristosta eivät sammuneet. Sitten aloin mittailemaan volttimittarilla ja huomasin, että anturille ei tule virtaa. Tarkistin johdot huolella ja huomasin, että anturille tuleva johto oli asennettu huonosti siten, että rengas oli päässyt hinkkaamaan siihen loven ja toinen sen kaapelin sisällä menevistä johdoista oli poikki.


Mulla on muuten sit myynnissä oikea etuanturi jos tarvitset:
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=219853

Pasi_K
09-04-2012, 03:14
Kaverilla E46 320i puskee koodia: 113 Pump unit, valves, wiring harness.

INPAlla jokainen rengas näyttää saman nopeuden, ylläoleva vikakoodi lähtee nollaamalla pois mutta tulee takaisin jo muutaman kymmenen metrin ajolla. ABS ja ACS valot syttyvät, välillä myös käsijarrun merkkivalokin.

Onko tuo nyt selvä pumppuvika?

WSE1
09-04-2012, 03:31
Kaverilla E46 320i puskee koodia: 113 Pump unit, valves, wiring harness.

INPAlla jokainen rengas näyttää saman nopeuden, ylläoleva vikakoodi lähtee nollaamalla pois mutta tulee takaisin jo muutaman kymmenen metrin ajolla. ABS ja ACS valot syttyvät, välillä myös käsijarrun merkkivalokin.

Onko tuo nyt selvä pumppuvika?
Yksikkövika tai pumpusta hiilet loppu, kunhan yksikön saa pois niin pumpun voi testata syöttämällä sille virtaa joskin vähän hankalaahan se on kun pumpun kontaktit ovat aika syvällä pienesä reiässä.
Jos pumppu toimii, yksikkö korjaukseen sercap huoltopalvelut, yms.

Meizzel1
08-02-2013, 20:23
Kokeillaan josko täältä löytyisi apua. Ajelin autolla äsken pidemmän matkaa ja sopivasti 30km ennen kotia auto nykäisi ja samalla syttyi luistonestonvalot samoin kuin syttyisi kun kytkee kokonaan sen pois päältä eli kaksi valoa. Myös moottorista hävisi vedot ihan huolella. Tuntui käytiinkin lähtevän heikosti, kun yritin uudelleen käynnistää josko valot sammuisi.

Kotona senverran tutkailin että moottorin luota kuuluu sihauksia aina kun kaasua painaa varovasti eli imuvuodon äänet. Meneekö ACS pumpulle joku alipaineletku joka olisi voinut mennä poikki ja siten tuoda häiriön luistonestoon ja huonontaa käyntiä? Toinen mielessä käynyt mahdollisuus on kaasuläppä/luistoneston kaasuläppä? Vai onko samat? Josko se on jumittanut puoleenväliin ja siksi ei auto kulje mihinkään.

Pientä palaneen käryäkin oli, mutta se voi johtua pikkaisen vuotavasta venakopan tiivisteestä, ehkä vähän oli sähkön käryä mukana, mutta toivottavasti haistoin väärin, eikä haju liity nyt tulleeseen vikaan.

ABS toimii normaalisti ja päästövalokaan ei pala. Pelkästään nuo kaksi varoitusvaloa. :rolleyes:

erese
13-02-2013, 16:13
Kokeillaan josko täältä löytyisi apua. Ajelin autolla äsken pidemmän matkaa ja sopivasti 30km ennen kotia auto nykäisi ja samalla syttyi luistonestonvalot samoin kuin syttyisi kun kytkee kokonaan sen pois päältä eli kaksi valoa. Myös moottorista hävisi vedot ihan huolella. Tuntui käytiinkin lähtevän heikosti, kun yritin uudelleen käynnistää josko valot sammuisi.

Kotona senverran tutkailin että moottorin luota kuuluu sihauksia aina kun kaasua painaa varovasti eli imuvuodon äänet. Meneekö ACS pumpulle joku alipaineletku joka olisi voinut mennä poikki ja siten tuoda häiriön luistonestoon ja huonontaa käyntiä? Toinen mielessä käynyt mahdollisuus on kaasuläppä/luistoneston kaasuläppä? Vai onko samat? Josko se on jumittanut puoleenväliin ja siksi ei auto kulje mihinkään.

Pientä palaneen käryäkin oli, mutta se voi johtua pikkaisen vuotavasta venakopan tiivisteestä, ehkä vähän oli sähkön käryä mukana, mutta toivottavasti haistoin väärin, eikä haju liity nyt tulleeseen vikaan.

ABS toimii normaalisti ja päästövalokaan ei pala. Pelkästään nuo kaksi varoitusvaloa. :rolleyes:

Vikakoodien luvusta voisi aloittaa tutkailun niin ei mene ihan arvailuksi :jep:

Hatch
09-06-2014, 22:31
Omasta autosta e46 328i meni vissii tuo abs/asc laite pimeäksi. Asc on pelistä pois ja myös abs palaa mittaristossa. Vikakoodi: 113 Pump unit, valves, wiring harness.

No luin tämän ketjun ja ajattelin että vois aluksi vaikka irrottaa vain sen boksin siitä hydrauliyksiköstä. Kaveri hankki samanlaisen pirssin, niin saisin lainaan ehjän boksin että vois testata oliko vika siinä. Mutta ainakin omille työkailuille on ne kaksi alinta ruuvia niin ahtaassa paikassa, että täytynee irrottaa se sähköboksi ja pumppu yhdessä.

Kysymys olisi, että pitääkö tuon yksikön irrotuksen ja asennuksen jälkeen ilmata jarrut?

Edit: ja löytyi toisesta viestiketjusta että pitää ilmata. Ja vielä vaatii sopivan softankin siihen. Eli ei muuta kun huomenna työkalupakkia täydentämään,

Anz0r
10-06-2014, 00:05
Ei oo inpa tms. pakollinen ilmauksessa, helpottaa toki kun saa sen siihen "bleed modeen" mutta onnistuu ilmankin.

Hatch
10-06-2014, 00:21
Ei oo inpa tms. pakollinen ilmauksessa, helpottaa toki kun saa sen siihen "bleed modeen" mutta onnistuu ilmankin.

Itseasiassa INpa nimenomaan löytyisi. Toisessa ketjussa suositeltiin Dis:ä jota ei löydy, mutta osaiskos joku neuvoa kuinka ilmaus tapahtuu inpalla?

Entä miten tämä ilmaus tapahtuu sitten ilman softaa?

KSA
13-06-2014, 12:15
Kannan korteni kekoon tänne.

Auto:

Bmw e46 320d vm.2004 manuaali. M47N kone siis kyseessä.

Vika: luistoneston ja ajonvakautuksen (DSC) valot paloivat/jäivät palamaan heti kun käynnisti, eivät sammuneet eikä reagoineet DSC-napin painalluksiin.

Syy: Jarrupääsylinterin toinen paineanturi rikki --> vaihdettiin--> toimii.

Tarkkaa vikakoodia ei ole tähän hätään antaa.

Tässä vielä kuva: kyseessä osanumero 2

http://ills.bmwfans.info/2au6.png

-Krisu

viljajo
13-06-2014, 20:22
Kannan korteni kekoon tänne.

Auto:

Bmw e46 320d vm.2004 manuaali. M47N kone siis kyseessä.

Vika: luistoneston ja ajonvakautuksen (DSC) valot paloivat/jäivät palamaan heti kun käynnisti, eivät sammuneet eikä reagoineet DSC-napin painalluksiin.

Syy: Jarrupääsylinterin toinen paineanturi rikki --> vaihdettiin--> toimii.

Tarkkaa vikakoodia ei ole tähän hätään antaa.

Tässä vielä kuva: kyseessä osanumero 2

http://ills.bmwfans.info/2au6.png

-Krisu


Kyllä se ihan oman vikakoodin tuosta paineanturista antaa, koodina "5E21 pressure Sensor 2 electrical failure" (noita antureita on kaksi, yksi etujarruille ja yksi takajarruille. Vaihdettiin nimittäin sama osa itseltäni viikko sitten e46:sta kun valo paloi ja INPA:lla katsoi koodin.

riippis
26-08-2014, 22:12
Kyllä se ihan oman vikakoodin tuosta paineanturista antaa, koodina "5E21 pressure Sensor 2 electrical failure" (noita antureita on kaksi, yksi etujarruille ja yksi takajarruille. Vaihdettiin nimittäin sama osa itseltäni viikko sitten e46:sta kun valo paloi ja INPA:lla katsoi koodin.

Samaa koodia antaa itselläkin. Mistäs tietää kumpaako vaihtaa?