PDA

View Full Version : E46:n soittimesta pari kysymystä

tomppavaan
14-07-2005, 20:35
1. Soittaako alkuperäinen BMW Business CD-soitin itse poltettuja cd-levyjä? Yleisesti voiko auton soitin mennä hajalle cdr-levyjen soittamisesta?

2. Miten onnistun saamaan koristelistat pois, jotta pääsen vanhaan kasettisoittimeen käsiksi? Onko uuden soittimen asennus tämän jälkeen helppoa?

En ole ikinä tehnyt autoon mitään remonttia, no pyörät olen kerran vaihtanut alkutalvella... ;)

Kiitos!

-Tommi

Par Avion
14-07-2005, 22:38
Itsepoltetut levyt toimii ainakin itselläni E46 - BMW Business Cd soitin.

haba
14-07-2005, 23:27
1. Kyllähän se taitaa soittaa melkeen kaikki levyt..

2. Ihan repimällä... eli alotat sieltä matkustajan puolelta oven vierestä.. ruuvaria vaan väliin ja varovasti... eka lähtee se isompi lista siitä hanskalokeron kohalta.. sit seuraavaks se radion ylä puolinen lista.. sit vaan ruuvarilla mankka irti, 2 ruuvia muistaakseni ja piuhat sit vaan irti...!

3. Sitkun asennat uutta niin ellei se oo siis BMW business soitin vaan joku muu tarviit sellasen adapteri jutun jotta uusi soitin istuu siihen.. muuten helppo homma... suht ahdasta vaan saada ne piuhat takas sinne soittimen taakse, mut kyl se onnistuu! haulla löytyy kyllä lisää tietoo..:orava:

mn2261
15-07-2005, 00:48
Meikäläisen business ei soita kaikkia kaupasta ostettuja kopiosuojattuja levyjä!!!
BMW:ltä sanovat että ei ole heidän vika, johtuu suojauksesta. Ja levyissähän ei luvata 100% soitettavuutta muuta kuin kotisoittimiin.

"Poltetuilla" levyillä ei ole ongelmia esiintynyt.

poti
19-07-2005, 00:23
CD-R levyt soittaa, mutta ei CD-RW:tä.

Irrottelu on ihan iisiä puuhaa, mutta muun kuin bemarin oman mankan asentaminen voi tuntua aika-ajoin tuskalliselta puuhalta (johtuen piuha-adapterimöykkyjen sovittamisesta sinne pieneen tilaan! heh). Ja nyt mun pitäis kohta tukkia sinne vielä lisää liitintä ja piuhaa!

Blue Arrow
19-07-2005, 09:37
Kyllä ne muutkin mankat sinne saa meneen, on toki ahdasta niinkuin jo mainittiin ja niihinhän on hyvä(lue pitää) ostaa se erilainen kehys(sovitin) bemariliikkeestä. Ja liitin adapteri radio antennille tarvittiin ainaskii 2004 mallissa ja senkin saa bemariliikkeestä. Sitten viellä se isoin liitin hässäkkä mankan taakke ei myöskään tietty suoraan passaa, joten siihen saa adapteri johtosarjan Biltemasta.

poti
19-07-2005, 23:30
Se peite-/sovitelevy maksoi muistaakseni parinkympin luokkaa ja antenniadapteri jonkin euron. Antenniadapteria en sitten tosin tarvinnutkaan kun sonylla oli mankan pakkauksessa mukana. Antenniadapteri lähtikin jo kiertoon seuraavalle bemaristille.

730ia
22-07-2005, 00:10
lainaten tätä,tuossa uudessa e46 mikä on tulossa minulle on vain kasetti soitin(shokki) niin saako näihin bokseja liitettyä ja mihin hintaan,kannataako edes?

Juhis
22-07-2005, 07:52
lainaten tätä,tuossa uudessa e46 mikä on tulossa minulle on vain kasetti soitin(shokki) niin saako näihin bokseja liitettyä ja mihin hintaan,kannataako edes?

riippuu soittimen mallista saako liitettyä. halvimpiin kasettisoittimiin ei saa, kalliimpiin pitäisi onnistua ostamalla johtosarjan boxille ja sopivan boxin.

poti
02-08-2005, 02:38

Irrottelu on ihan iisiä puuhaa, mutta muun kuin bemarin oman mankan asentaminen voi tuntua aika-ajoin tuskalliselta puuhalta (johtuen piuha-adapterimöykkyjen sovittamisesta sinne pieneen tilaan! heh). Ja nyt mun pitäis kohta tukkia sinne vielä lisää liitintä ja piuhaa!
No nyt on tukittu llisää liitintä ja piuhaa, eli lauantai illan ratoksi asentelin vahvaria ja subbaria...ja ihme tapahtui, kaikki pelitti heti kerralla!!!

Japu
13-07-2006, 23:00
Kyllä ne muutkin mankat sinne saa meneen, on toki ahdasta niinkuin jo mainittiin ja niihinhän on hyvä(lue pitää) ostaa se erilainen kehys(sovitin) bemariliikkeestä. Ja liitin adapteri radio antennille tarvittiin ainaskii 2004 mallissa ja senkin saa bemariliikkeestä. Sitten viellä se isoin liitin hässäkkä mankan taakke ei myöskään tietty suoraan passaa, joten siihen saa adapteri johtosarjan Biltemasta.

Päteeköhän tämä myös -02 vm. e46:seen(318i touring)? Olen metsästänyt ko. adapteria jo jonkin aikaa, eikä tunnu löytyvän. Merkkiliikkeessäkin (Wetteri, Oulu) ilmoittivat ettei moista adapteria ole olemassakaan!?! Pitäisiköhän kysyä eri kaupunkien merkkiliikkeistä??? Kertokaa joku paikkoja mistä vois löytyä?!

jrenv
14-07-2006, 15:31
Eiköhän bemariliikkeestäkin löydy, omani ostin autohifiputiikista (tmi J Nevalainen, Lohja). Ja kyseessä e46 2002.

Rocket
14-07-2006, 18:11
Päteeköhän tämä myös -02 vm. e46:seen(318i touring)? Olen metsästänyt ko. adapteria jo jonkin aikaa, eikä tunnu löytyvän. Merkkiliikkeessäkin (Wetteri, Oulu) ilmoittivat ettei moista adapteria ole olemassakaan!?! Pitäisiköhän kysyä eri kaupunkien merkkiliikkeistä??? Kertokaa joku paikkoja mistä vois löytyä?!

Oulusta ostin Tele-Raksilasta (ainakin jotain sinne päin nimi :confused: ) kehyksen ja johtosarjan maksoi muistaakseni n.40€

Japu
14-07-2006, 18:49
Kiitokset vastauksista, pitääpä tele-raksilasta kysellä seuraavaksi.:)

diorite
14-07-2006, 21:39
Mankan taakse saa kummasti tilaa kun vähän leikkaa siitä muovihässäkästä ylimääräsiä pois. Sen jälkeen ei oo enää mitää ongelmaa saada piuhoja mahtumaan ja mankka on ihan yhtä tukevasti paikallaan :jep:

dsl Bimmer
15-07-2006, 19:03
Mankan taakse saa kummasti tilaa kun vähän leikkaa siitä muovihässäkästä ylimääräsiä pois. Sen jälkeen ei oo enää mitää ongelmaa saada piuhoja mahtumaan ja mankka on ihan yhtä tukevasti paikallaan :jep:

Onko sulla kuvaa laittaa leikatusta hässäkästä. Tai siis mistä kohtaan leikkasit?

GJ
16-07-2006, 00:20
Itse leikkasin myös tuosta ylimääräsiä pois hieman. Eli siis siitä kovamuovisesta systeemistä joka tulee soittimen pohjaa vasten, reilusti vetää vaan pihdeillä poikki, saa hieman pelivaraa :)

maukka86
16-07-2006, 15:45
Mites on monitoimiratin nappuloiden toiminta tarvikesoittimissa? Olisi harmi jos ne jäisivät täysin hyödyttömiksi. Sellaista BMW iPod sydeemiä ei taida saada vm-98 e46:seen?

Manga
17-07-2006, 19:47
Mites on monitoimiratin nappuloiden toiminta tarvikesoittimissa? Olisi harmi jos ne jäisivät täysin hyödyttömiksi. Sellaista BMW iPod sydeemiä ei taida saada vm-98 e46:seen?

Blaupunktilta löytyy ainakin johto/sovitin sarjaa jolla saa kyseisen merkin soitimissa rattipainikkeet toimimaan...

Anssi83
18-07-2006, 21:03

Merkkiliikkeestä ei saa jos eivät ole tilannut esim.tele-raksilasta koska bemari suosii vain ja ainoastaan alkuperäiskamaa joten sitä ei bemarin kautta saa.Ei adaptereita eikä kehyksiä pienemmälle mankalle.

Kaimann
24-08-2006, 00:37
Elikkäs jos nyt tarkkaan ottaa niin mitä pitää löytyä tuon kasetti soittimen takaa että siihen saa ipodin tai cd-boxin liitettyä????

bosniakki
24-08-2006, 09:30
Pitää olla Business-malli, Reversellä ei ainakaan katalogin mukaan pysty ohjaamaan boksia tms.

Kaimann
24-08-2006, 17:27
mistäs tuon business mallin tunistaa. mulla ainaki on ratissa napit josta voi mankaa ohjata muuta en sitten osaakkaan sanoa

bosniakki
24-08-2006, 18:26
Virta/volume-napin alla lukee malli ja tuossa linkissä suttuinen kuva...
http://www.bortesi.it/images/autoradio-business-rds.jpg

Kaimann
26-08-2006, 23:53
Helkama on paska, siitä puuttuu pakki mutta mun mankassa on reverse:rolf: . eiku uutta soitinta ostelemaan :jep:

-PT-
18-06-2007, 19:41
Edit: tekasin oman topicin tuolle minun kysymykselle.

Yarpa
18-06-2007, 22:11

Itellä Business CD joka kyllä soittaa myös itsepoltetut CD-RW levyt...

marsupilami
03-05-2010, 17:55
Ostin Professional CD soittimen ja tässä on ns. pienempi antennipää.
Mikäs adapteri on se oikea,jolla yhdistetään ns. vanhempimalliseen liittimeen?

http://www.autostudio.fi/index.php?cPath=42_59

Ainakin 3 erilaista. Bmw tarjoaa 27e adapterijohtoa mutta aika suolainen hinta :o

EDIT: homma ratkaistu, eli siihen käy esim. tällainen ISO-FAKRA johto ;)

http://cgi.ebay.de/Antennenadapter-FAKRA-Z-ISO-VW-Audi-Skoda-BMW-/180456423457?cmd=ViewItem&pt=Kabel_Stecker&hash=item2a040a8021

bemu2000
12-05-2010, 02:46
onko facelift ja pre facelift soittimet samanlaisia? eli sopiiko faceliftiin vanhemman mallin soitin?

autoon on vaihdettu joku hirveä jvc:n soitin ja ratin napit ei pelaa. vaihtaisin enemmin tilalle vaikkapa alkuperäisen kasettisoittimen tai cd:n.

mahtaakohan alunperin olla ollut business malli, kun on monitoimiratti?

Laku
12-05-2010, 20:07
onko facelift ja pre facelift soittimet samanlaisia? eli sopiiko faceliftiin vanhemman mallin soitin?

autoon on vaihdettu joku hirveä jvc:n soitin ja ratin napit ei pelaa. vaihtaisin enemmin tilalle vaikkapa alkuperäisen kasettisoittimen tai cd:n.

mahtaakohan alunperin olla ollut business malli, kun on monitoimiratti?

Mulla on facelift ja varustelistassa erikseen mainittu sekä monitoimiratti että business-stereot.

TehostimenSimpukka
12-05-2010, 20:58
Käytin Business cd-soitinta vm.2000 E46 318:sta päivän ajaksi irti, koska sovittelin 8kk vanhaa Sonyn soitinta paikoilleen. Vihdoin kaikkien helv.... johtosarjojen ja sovitinpalikoiden asettelun jälkeen ei Sony toiminutkaan(laite ollut 3vk irti edellisestä autosta), nyt Sony on huollossa lähdössä maahantuojalle. Mutta palataan aiheeseen eli tämän kaiken säätämisen jälkeen laitoin Business cd:n takaisin paikoilleen ja nyt se p...a ei lähde päälle!!!!!!!!!!!!!! ELI mitä on nyt tapahtunut soittimelle? onko siinä joku varasesto päällä vai pitääkö minun tehdä jotain sille????? apua ja mielellään äkkiä.......................