View Full Version : 320i /328i softaus


Gozilla
14-10-2016, 19:14
Hyvin tuntuu tulevan lisää vetoja 320i/328i F30/31.

Modit
- Karala softa
- Wagner FMIC ( Racing malli )
- 335i takavaimennin

310hp 5900rpm
430nm 3000-4500rpm

G-tech tuloksia
jarruavasten 4.89s
ilman jarruapua 5.41s

Nyt auto on sellainen kun se tehtaan jäljiltä pitäis olla. :jep:

Bmw Master
16-10-2016, 12:59
Kumpi 320 vai 328?

http://www.motorbit.fi/bmw-f3x-n20-320i-328i/ tuon mukaan 320 sulaa männät noilla tehoilla?

Gozilla
16-10-2016, 16:30
320i... jaa vai niin.

Sytkä ja bensa oli ainakin ihan kohdallaan kaikissa vedoissa. Ajettiin kuitenkin koko päivä, niin kait se olis jo sulannu sinne rullille.

Täytyy muistaa että noita karttojen tekijöitä kun on joka lähtöön, niin saa sen koneen paskaks vaikka 150hp tehoilla.

Bmw Master
16-10-2016, 18:07
Niin en tiedä onko motorbitillä kokemuksia vai mitä ne meinaa.

Vakio downpipe katilla?

On kyllä napakat lukemat, videota jos sais vielä :jep:

Gozilla
16-10-2016, 19:39
Joo vakio DP:llä mennään, olis kiva tietää miten 328 putkisto poikkee versus 320. Tuossa 335i vaimentimessa on ainakin ihan julmettua toi rööri ( 80mm )
Onhan se 320 putkisto DP:n jälkeen aika ujoa, jos 328 olis tuo DP:n jälkeinen osuus paksumpaa niin vois vaikka vaihtaa.

Auto on kuitenkin meillä hallituksen ajossa joten ei mitään järjetöntä ajoa. Meneeköhän lappu pohjassa edes koskaan :)

Videota ei tullu vedoista otettua...

Gozilla
16-10-2016, 20:05
Kyllä ne näköjään Ruotsissakin puristaa suht samat pollet stage 3:lla

DP näköjään vaihdettu...

http://www.bsr-tuning.fi/tuotteet/t3016/

Smistik
21-10-2016, 09:17
Mites tuo viritys vaikuttaa esim moottori/pakoääniin sisällä ja ulkona? Kun koneesta puristetaan tuplat ulos, niin oletan ihan vakioputkilla äänen muuttuvan rouheammaksi(?)EPDM dynopäivillä ei oikein saanut kuvaa, muuten kuin tyhjäkäynnin dieselmäisestä raksutuksesta (piezosuuttimet?) Hyvinhän nää menee verrattuna siihen hintaeroon mitä tosin 335 tarjoaisi äänien ja fiiliksen puolesta. Jos riittää puhdas suorituskyky, niin tässä voisi sanoa että halvalla hyvää eikä mitään järkeä ole laittaa 328i ainakaan. Senkin hintaerolla vissiin saa kulun samoihin ja jää massia jälkivarusteluun.

Jacques
21-10-2016, 10:36
Penkki(näsä)viisautta:
Kotkan KTA Motorsin penkki on monen kilpatallin suosiossa, useimmiten Karala/Harinen viritettyjen autojen teholukemat tippuu 10% KTA:lle vietäessä. Silti KTA penkin lukemista lähtee melkein 10% lisää tehoja pois kun tehomittaus tehdään Motorbitillä vrt. KTA.
Tämän huomioiden Motorbitin artikkeli 320i 250hv rajasta ei ehkä ole niin pahasti ristiriidassa topikin 320i yksilön kanssa.

Pääasia on toimiva softa ja autoonsa tyytyväinen asiakas. :)

2013 kävi tuore yksilö KTA penkissä 335i putkistolla ja Burgerin JB4:lla varustettuna. Vakiona 328i mitattiin 270hv ja JB4:lla 300hv.

Gozilla
22-10-2016, 13:14
Samasella G-tech laitteella jolla mittasin tuon alle 5s 0-100kmh antoi pyörätehoksi 258hp. Sitä kuinka paljon tuo 8-lovinen voimansiirto vie prosenteissa tehoa en osaa sanoa, mutta veikkaan 15-20%

juxo
31-10-2016, 16:15
Vielä ei taida olla hirveästi kokemuksia tuosta B48 moottorin virittelystä kellään? Jotain ulkomaitten foorumi juttuja vähän lueskelin, mutta mitään selkeää ei vielä selvinnyt. Sama ahdin ja suuttimet näyttäis 320i olevan kuin 330i:ssä, mutta männät on eri varaosanumerolla. Puristussuhteessakin specsien perusteella sen verran eroa, että 320i 11 kun taas 330i 10,2. :think

toukopouko
01-11-2016, 12:38
Vielä ei taida olla hirveästi kokemuksia tuosta B48 moottorin virittelystä kellään? Jotain ulkomaitten foorumi juttuja vähän lueskelin, mutta mitään selkeää ei vielä selvinnyt. Sama ahdin ja suuttimet näyttäis 320i olevan kuin 330i:ssä, mutta männät on eri varaosanumerolla. Puristussuhteessakin specsien perusteella sen verran eroa, että 320i 11 kun taas 330i 10,2. :think

Kokemusta ei ole, mutta Venturalla ainakin olisi tuolle b48:lle jotain tuninkia tarjolla, myös 330e-mallille: http://www.venturatuning.nl/chiptuning-bmw.html

juxo
01-11-2016, 15:26
Kokemusta ei ole, mutta Venturalla ainakin olisi tuolle b48:lle jotain tuninkia tarjolla, myös 330e-mallille: http://www.venturatuning.nl/chiptuning-bmw.html

Noh, 330e:ssähän on samat männät kuin 320i:ssä. Eli ei tuo 320i ollut ollenkaan huono ratkaisu 330i sijasta kun softalla pitäisi olla siis mahdollista jo päästä 184hp->+300hp lukemille.:orava: Täytyy vielä selata nuo kaikki moottoriin liittyvät osanumerot läpi niin saa varmuuden.

poke
01-11-2016, 21:24
Noh, 330e:ssähän on samat männät kuin 320i:ssä. Eli ei tuo 320i ollut ollenkaan huono ratkaisu 330i sijasta kun softalla pitäisi olla siis mahdollista jo päästä 184hp->+300hp lukemille.:orava: Täytyy vielä selata nuo kaikki moottoriin liittyvät osanumerot läpi niin saa varmuuden.

mites näissä bensakoneissa jakopäät kestää? onko yhtä kuraa kuin dieselit N47D20?

toukopouko
02-11-2016, 11:32
Noh, 330e:ssähän on samat männät kuin 320i:ssä. Eli ei tuo 320i ollut ollenkaan huono ratkaisu 330i sijasta kun softalla pitäisi olla siis mahdollista jo päästä 184hp->+300hp lukemille.:orava: Täytyy vielä selata nuo kaikki moottoriin liittyvät osanumerot läpi niin saa varmuuden.

Eiköhän 330e:n kohdalla tuo 300+ hp ole yhteislukema sähkö+bensa -teholle.

Ylempänä 320i b48:lle on lupailtu 252hv.

juxo
03-11-2016, 11:10
Eiköhän 330e:n kohdalla tuo 300+ hp ole yhteislukema sähkö+bensa -teholle.

Ylempänä 320i b48:lle on lupailtu 252hv.

Aivan, ajattelin tuon sähkömoottorin olevan avustava joka tekee tuolle 330e:lle sen rajun alaväännön vrt 330i malliin. Mistään en löytänyt tarkkaa infoa tuosta 330e:n sähkömoottorin toiminnasta polttomoottorin rinnalla. Ainoastaan sen tiedon löysin, että pelkällä sähkömoottorilla on mahdollista kiihdyttää 80km/h nopeuteen jonka jälkeen polttomoottori käynnistyy. Oletko varma että tuo sähkömoottori on pelissä isoilla kierroksilla? Teoreettisesti kuitenkin on mahdollista saada 320i:stä erittäin potentiaaliset tehot ulos. 98 ajettaessa 11 puristussuhteen kanssa vaan saattaa olla omat ongelmansa, mutta e85 käytettäessä tuo puristussuhde on erittäin hyvä ellei täydellinen. Toisikohan joulupukki JB4 purkin jouluksi:think

Venturatuning ei myöskään ole laittanut sivuilleen 330i:n dyno tuloksia joista voisi vertailla, mutta löysin toisen yrityksen tekemästä boksista dynolapun jossa on saatu käytännössä samat lukemat kuin venturatuning ilmoittaa omalle 330i versiolle. http://www.cpa-chiptuning.de/en/chiptuning-BMW-3er-F30-330i/motortuning_2990.htm

toukopouko
07-11-2016, 14:22
Aivan, ajattelin tuon sähkömoottorin olevan avustava joka tekee tuolle 330e:lle sen rajun alaväännön vrt 330i malliin. Mistään en löytänyt tarkkaa infoa tuosta 330e:n sähkömoottorin toiminnasta polttomoottorin rinnalla. Ainoastaan sen tiedon löysin, että pelkällä sähkömoottorilla on mahdollista kiihdyttää 80km/h nopeuteen jonka jälkeen polttomoottori käynnistyy. Oletko varma että tuo sähkömoottori on pelissä isoilla kierroksilla?

Sähkömoottorilla tosiaan voi ajaa yksinäänkin 120kmh nopeutta, vähän ylikin hetkellisesti (tullut joskus ohittaessa kokeiltua). Ja se avustaa polttomoottoria normiajossa. Sen tarkemmin en tiedä mihin asti se sähkömotti avustaa, voisiko noista käyristä arpoa jotain? Vertaa vaikka 320i:n käyrään? http://www.venturatuning.nl/chiptuning-bmw-330-e-252-pk-phev.html

Gozilla
13-11-2016, 21:36
mites näissä bensakoneissa jakopäät kestää? onko yhtä kuraa kuin dieselit N47D20?

No varmaan poikii jos jynnää sillä idiootti D:llä 1200rpm tärinää... meillä ajetaan aina jommalla kummalla Sportilla ja rundit on aina yli 1800rpm
Ihan järjettömiä noi nykypäivän askisoftat!

Mark
22-11-2016, 11:31
Mistä nämä namit ostit ? Vaikuttiko softa laatikon käytökseen sillä se olisi toivottavaa ?

Hyvin tuntuu tulevan lisää vetoja 320i/328i F30/31.

Modit
- Karala softa
- Wagner FMIC ( Racing malli )
- 335i takavaimennin

310hp 5900rpm
430nm 3000-4500rpm

G-tech tuloksia
jarruavasten 4.89s
ilman jarruapua 5.41s

Nyt auto on sellainen kun se tehtaan jäljiltä pitäis olla. :jep:

Gozilla
02-12-2016, 23:34
Mistä nämä namit ostit ? Vaikuttiko softa laatikon käytökseen sillä se olisi toivottavaa ?


Coolerin ja putkiston hommasin irto osina maailmalta, softa tuli Karalalta Jyväskylästä. Askimuutokseen ei taida kukaan pystyä, mutta softaus teki kyllä autosta 100x paremman kuin vakio. Niin eikä ainakaan vielä oo ne männät sulannu ;-)

suppari
04-12-2016, 14:44
Mistä nämä namit ostit ? Vaikuttiko softa laatikon käytökseen sillä se olisi toivottavaa ?

Kysy softaa BMWIZ:ltä (nimimerkki böntti) :jep:

Gozilla
05-12-2016, 10:17
Kysy softaa BMWIZ:ltä (nimimerkki böntti) :jep:


Onko böntillä "avaimet" TCU:n säätämiseen, kiinnostais täälläkin...

AC*
21-01-2017, 16:47
Onko kokemusta JB4 & N20 (20i)?
Vai kannattaako suosiolla ohjelmoida?
Vaihtoehtoja noissa piggyback:ssä näyttää olevan jonkin verran.

suppari
24-01-2017, 21:53
Onko kokemusta JB4 & N20 (20i)?
Vai kannattaako suosiolla ohjelmoida?
Vaihtoehtoja noissa piggyback:ssä näyttää olevan jonkin verran.

Ohjelmointi vaan :jep:

tommirii
23-03-2017, 12:24
Hyvin tuntuu tulevan lisää vetoja 320i/328i F30/31.

Modit
- Karala softa
- Wagner FMIC ( Racing malli )
- 335i takavaimennin

310hp 5900rpm
430nm 3000-4500rpm

G-tech tuloksia
jarruavasten 4.89s
ilman jarruapua 5.41s

Nyt auto on sellainen kun se tehtaan jäljiltä pitäis olla. :jep:

Mites on viritys kestänyt? :think

JKK
07-05-2017, 23:29
Minkäslaista voiman- ja tehonmäärää on penkissä mitattu softatuista 320iA:sta? Tässä tapauksessa kysymyksessä vuosimall 9/2012. Tämä pitäisi olla niillä päivitetyillä männillä, jos niissä oikeasti mitään ratkaisevaa eroa ohjelmoinnin kannalta on?

Onko tuon kesymmän 2,0 bensamoottorin "potentiaalissa" eroa riippuen vuosimallista? Ihmetyttää kun jotkut puhuvat 250-260hp lukemista ja sitten esim. Turbotecin sivuilla mainitaan 220hp, joka alkaa olla vähän siinä ja tässä että kannattaako alkaa softaa päivittämään.

328i:stä tuntuu löytyvän paljonkin tietoa.

Pajazzo
08-05-2017, 14:27
220?
Turbotecin sivuilta juuri katsottu:
BMW
3-serie
F30 (2012 - 06/2015)
320i - 184HP
bensiini
270nm -> 420nm
184hv -> 260hv

http://turbotec.fi/tuning-database-bmw/

JKK
08-05-2017, 14:58
220?
Turbotecin sivuilta juuri katsottu:
BMW
3-serie
F30 (2012 - 06/2015)
320i - 184HP
bensiini
270nm -> 420nm
184hv -> 260hv

http://turbotec.fi/tuning-database-bmw/

Mä oon varmaan kattonut niiden vanhoilta sivuilta ja vieläpä ehkä dieselin lukemia.... Silmähäiriö siis. Mutta tuo varmaan jo muuttaa auton luonnetta oleellisesti? Mitä sanotte?

AC*
08-05-2017, 22:47
Mulla on JB4 ja sillä luonne muu oleellisesti. Vakiona tuntuu aika rajoitetulta tuo teho, tuolla tulee etenkin yläpäähän lisää eloa, toki alempanakin eron huomaa. Vakio 328:n tehot tai hiukan päälle JB4:llä pitäisi saada, en ole penkittänyt.

JKK
09-05-2017, 01:46
Mulla on JB4 ja sillä luonne muu oleellisesti. Vakiona tuntuu aika rajoitetulta tuo teho, tuolla tulee etenkin yläpäähän lisää eloa, toki alempanakin eron huomaa. Vakio 328:n tehot tai hiukan päälle JB4:llä pitäisi saada, en ole penkittänyt.

Mikä on JB4?

uusis
09-05-2017, 04:18
Googlaa burgermotorsport

makkis
09-05-2017, 11:40
Mitäs toi Jb4 todellisuudessa muuttaa?
Huijaako se arvoja oikealla tavalla vai ajaako se mukamas toiset kartat autoon?

JKK
09-05-2017, 23:47
Eikös näihin koneisiin jo osata tehdä ihan "oikeallakin" menetelmällä softauksia? Soitin eilen Mikalle Turbotecille ja ei tuntunut olevan mitään ongelmaa. Kertoi että 320i:stä otetaan 260-300hp riippuen ihan mitä asiakas haluaa.

makkis
10-05-2017, 13:58
Eikös näihin koneisiin jo osata tehdä ihan "oikeallakin" menetelmällä softauksia? Soitin eilen Mikalle Turbotecille ja ei tuntunut olevan mitään ongelmaa. Kertoi että 320i:stä otetaan 260-300hp riippuen ihan mitä asiakas haluaa.

Kyllä, ja itse sitä suosisinkin, koska en usko tuon Jb:n muuttavan sieltä mitään, vain huijaavan x arvoja jotta toimisi halutulla tavalla.

_nixu_
10-05-2017, 23:59
Eikös näihin koneisiin jo osata tehdä ihan "oikeallakin" menetelmällä softauksia? Soitin eilen Mikalle Turbotecille ja ei tuntunut olevan mitään ongelmaa. Kertoi että 320i:stä otetaan 260-300hp riippuen ihan mitä asiakas haluaa.

Motorbit olisi lähempänä, ja onnistuu myös noihin uudempiin. Oman F20 käytin ja olin todella tyytyväinen.

S.P.R
11-05-2017, 01:00
Motorbit olisi lähempänä, ja onnistuu myös noihin uudempiin. Oman F20 käytin ja olin todella tyytyväinen.

Mitenkähän nämä 260hp ja yli softaukset kestää? 320i on niillä korkeampi puristeisilla 11:0 männillä ja vakio ahdot 8psi. Ahtopaine täytyy todennäköisesti tuplata noihin tehoihin - aiheuttaako tämä mitään ongelmia?

Suurin osa tehobokseista tyytyy +4psi ahtojen nostoon, kai tähän on joku syy?

harossi
11-05-2017, 08:38
https://www.motorbit.fi/bmw-f3x-n20-320i-328i/

JKK
11-05-2017, 16:09
Juu, enpä minä toisaalta kaipaakaan tuohon mitään 300hp riskisoftaa. Oikeastaan ei kiinnosta koko teholukema, kunhan siihen vain saisi sellaista käyttökelpoista pontevuutta normaaliin arkiajoon. Vakionahan tuo 320iA on (ahtimesta huolimatta) lievästi sanottuna rauhallisen miehen auto. Varsinkin automaatilla ja nelivedolla. Vastaava kilpaileva Audin A4 2,0TFSI tuntuu kulkevan perstuntumalta jo vakiona aivan eri tahtiin.

makkis
12-05-2017, 10:07
Suurin osa tehobokseista tyytyy +4psi ahtojen nostoon, kai tähän on joku syy?

Eiköhän syy ole siihen se että tehobokseilla ei pääse säätämään sytkä, polttoaine, yms. karttoja riittävän hyviksi.

JKK
13-05-2017, 10:29
Eiköhän syy ole siihen se että tehobokseilla ei pääse säätämään sytkä, polttoaine, yms. karttoja riittävän hyviksi.

Eikös nämä tehoboksit ole sellaisia, että niillä ei nimenomaan pääse todellisuudessa säätämään suoraan yhtään mitään. Ainoastaan huijaamaan jotain anturiarvoa, jotta toinen kartassa vaikuttava tekijä luulee jotain muuta kuin mitä todellisuus on? Eli mahdollisuus tarkkaan "täsmälliseen säätämiseen" puuttuu täysin(kö)?

makkis
15-05-2017, 11:36
Eikös nämä tehoboksit ole sellaisia, että niillä ei nimenomaan pääse todellisuudessa säätämään suoraan yhtään mitään. Ainoastaan huijaamaan jotain anturiarvoa, jotta toinen kartassa vaikuttava tekijä luulee jotain muuta kuin mitä todellisuus on? Eli mahdollisuus tarkkaan "täsmälliseen säätämiseen" puuttuu täysin(kö)?

Eiköhän noi Jb:t ole aika hienosti tehtyjä tuollaisia huijausbokseja, kun melko hyvin kuitenkin pelaavat ja mahdollistavat erilaiset etanoli ohjelmat yms.
Mutta yhtä kaikki, huijausbokseja ovat kuitenkin.

Jacques
22-05-2017, 12:31
Eikös nämä tehoboksit ole sellaisia, että niillä ei nimenomaan pääse todellisuudessa säätämään suoraan yhtään mitään. Ainoastaan huijaamaan jotain anturiarvoa, jotta toinen kartassa vaikuttava tekijä luulee jotain muuta kuin mitä todellisuus on? Eli mahdollisuus tarkkaan "täsmälliseen säätämiseen" puuttuu täysin(kö)?

En ehkä sekoittaisi 2000-luvun alun dieseleiden evry-modia jb:n toimintaan.

makkis
27-05-2017, 00:22
En ehkä sekoittaisi 2000-luvun alun dieseleiden evry-modia jb:n toimintaan.

Ei ehkä kannata sekoittaa koska jb on paaljon kehittyneempi, vaikkakin lähtökohtaisesti periaate onkin sama.
Evry huijaa vain yhtä anturitietoa kun jb useampaa, hieman kehittyneemmällä tavalla.

S.P.R
08-06-2017, 00:14
JB+ boksi antoi 320:een ihan mukavan boostin. Juuri sellaisen kuin 20hp ja 30nm voi kuvitella olevan. Väännön lisäyksen huomaa selvästi ja sitä voi olla jopa luvattua enemmän. Boksi maksoi toimitettuna 250e, joten yhdelle hevosvoimalle tulee hintaa 12,5e :) Auton toiminta muuten on kuin ennenkin. Suosittelen jos todella helppo päivitys kiinnostaa. Asennus/irroitus onnistuu parissa minuutissa.

mob1
07-09-2017, 20:51
JB+ boksi antoi 320:een ihan mukavan boostin. Juuri sellaisen kuin 20hp ja 30nm voi kuvitella olevan. Väännön lisäyksen huomaa selvästi ja sitä voi olla jopa luvattua enemmän. Boksi maksoi toimitettuna 250e, joten yhdelle hevosvoimalle tulee hintaa 12,5e :) Auton toiminta muuten on kuin ennenkin. Suosittelen jos todella helppo päivitys kiinnostaa. Asennus/irroitus onnistuu parissa minuutissa.

Onko kenelläkään tietoa mistä näitä saisi EU/euroopasta? Välttäisi ainakin tullimaksun. Ois ainakin helppo viritys.

314da
08-09-2017, 09:30
Tuolta pitäisi saada:
https://www.futurez.fi/category/986

S.P.R
08-09-2017, 10:51
Onko kenelläkään tietoa mistä näitä saisi EU/euroopasta? Välttäisi ainakin tullimaksun. Ois ainakin helppo viritys.

Itse tilasin tuolta www.mlperformance.co.uk

ocram
08-09-2017, 11:49
Onko kenelläkään tietoa mistä näitä saisi EU/euroopasta? Välttäisi ainakin tullimaksun. Ois ainakin helppo viritys.
Saakohan niitä enää Helsingistä nimimerkki Blitzin kautta?

mob1
09-09-2017, 11:53
Kiitos linkeistä ja kannatti kysyä. Tein kaupat eilen illalla foorumilaisen kanssa sopuhintaan. :smoke: :jep:

BFI18
14-09-2017, 21:19
.....

mob1
24-09-2017, 12:52
Kiitos linkeistä ja kannatti kysyä. Tein kaupat eilen illalla foorumilaisen kanssa sopuhintaan. :smoke: :jep:

Nyt hiukan kokemuksia JB+ boksista kun se on ollut ajossa reilun viikon. Tavallisessa nurkka-ajossa ei huomaa juurikaan eroa. Vaikutukset persdynossa huomaa kun potkaisee lapun lattiaan ja kovassa vauhdissa esim. rekan ohituksessa lisäteho on ollut tarpeen. Mielestäni eur/hp ratio tässä JB+ mokkulassa on kohdallaan. Asennus oli erittäin helppo.

Mann
30-09-2017, 15:54
Nyt hiukan kokemuksia JB+ boksista kun se on ollut ajossa reilun viikon. Tavallisessa nurkka-ajossa ei huomaa juurikaan eroa. Vaikutukset persdynossa huomaa kun potkaisee lapun lattiaan ja kovassa vauhdissa esim. rekan ohituksessa lisäteho on ollut tarpeen. Mielestäni eur/hp ratio tässä JB+ mokkulassa on kohdallaan. Asennus oli erittäin helppo.
Tämä ollut myös harkinnassa, mutta en pitäisi tuota eur/hp suhdetta mitenkään poikkeuksellisen hyvänä. Saahan ohjelmoinninkin penkityksineen suhteessa halvemmalla ja teholukemat nousee hiukan eri tasolle:think

315i
03-10-2017, 19:46
Mulla JB+ ollut 335 käytössä pari vuotta ja olin tyytyväinen juuri tuohon asennuksen nopeuteen hinta/tehosuhteeseen.

hj325hml
10-10-2017, 09:26
Paljon 328i kytkin/kaksoismassa kestää voiman ottoa? Varmaan perus järkevän kestää hyvin?

rami
12-11-2017, 14:14
Nut alkoi totisesti kiinnostamaan tämä F36 2.0i päivittäminen uusille tehoille,...oikeesti jopa 300hv noin pienillä jutuilla? Kuka tekee tällaista Oulun läänin alueella?,onnistuu kyllä viedä kauemmaksikin.
Kokemuksia paikoista?

S.P.R
14-11-2017, 10:42
Jos oikein muistan niin kaverin 320i kävi Powerflashillä. Lopputulos about 255hp / 400nm :) Olisi kuulema saanut vähän enemmänkin..

AlpinWeiss
14-11-2017, 23:57
Tämä ollut myös harkinnassa, mutta en pitäisi tuota eur/hp suhdetta mitenkään poikkeuksellisen hyvänä. Saahan ohjelmoinninkin penkityksineen suhteessa halvemmalla ja teholukemat nousee hiukan eri tasolle:think

JB:stä saat sentään rahan takaisin jos vaikka myyt sen kun et tarvitse enää..

Tommix
15-11-2017, 13:14
Eiköhän syy ole siihen se että tehobokseilla ei pääse säätämään sytkä, polttoaine, yms. karttoja riittävän hyviksi.
Ahdetussa moottorissa JB4 mittaa nakutusta. Tämä on kaiken A ja O. Yksinkeraistettuna niin kauan kuin moottori ei nakuta, pystytään ahtopainetta nostamaan ja sytkäennakkoa muuttamaan => lisää tehoa.

AlpinWeiss
23-12-2017, 15:49
Kävin tänään mielenkiinnosta tekemässä kellotuksia 420i xdrivellä stage 2 jb4lla.

Kolmen vedon keskiarvo oli 5.98sec. että ihan hyvin sijoitettu 600eur jos sillä saa yli kaks sekuntia sheivattua pois. Tykkään myös tuon jb4 monipuolisuudesta kun voi ratista muokata ohjelmia yms. toimintoja. Esim. Pakoputken läpät saa auki yhdellä napin painalluksella ni saa vähän pörinää pönttöön.

Muuten vakio mutta katiton dp kuumottelis. Onko tietoa pystyykö sillä meneen katsastukseen jos ennen sitä polkee punahehkuun koko myllyn?

Hillamaasturi
23-12-2017, 17:07
Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi on antanut lukuisia uusia ohjeita ajoneuvojen määräaikaiskatsastuksen arvosteluperusteista.

Uuden määräyksen suurin periaatteellinen muutos koskee päästöjen mittaamista, jonka lisäksi myös hylkäys- ja ajokieltovikojen perusteita tarkennetaan.

Jatkossa bensiinimoottorilla varustetun ajoneuvon joka on otettu käyttöön 10 vuoden sisällä katsastuspäivästä, pakokaasupäästöt tarkastetaan nykyisestä menettelystä poiketen merkkivalon oikeanlaisesta toiminnasta ja lukemalla ajoneuvon OBD- järjestelmän vikamuisti.

Eli jos Jb4 kuittaa automaattisesti dp:sta aiheutuvan vian pois, niin eiköhän sen pitäisi läpi mennä. Pitää luultavasti löytää ymmärtäväinen katsastushenkilö.

Omassa 335:ssa ei ollut kuin yksi katti (N55) joka on korvattu dp:lla. Aikamoiset savut tulee putkesta ja luultavasti naapurit myös tietävät monelta lähden töihin. Mutta eipä pala vikavaloja.

VolvoTDi
25-12-2017, 13:00
Niin siis miten tämä nykyinen katsastustoiminta eroaa aiemmasta? Ennenkin on hylätty jos moottorivalo ei välähdä ja jos generic puolella on vikakoodeja. Onko jotain muuta erityistä? Jb4:lla kun nollaa koodit niin eihän siellä silloin niitä koodeja ole, mutta voiskohan se tarkempi syynäys tarkoittaa obd-testejä? Ne täytyisi olla kaikki suoritettuja eli tällöin ei voi katsurin pihalla nollailla koodeja kun testit vaatii ainakin yhden lämpenemisjakson jne jne

AC*
25-12-2017, 20:54
Itsellä tuo JB4 on nimenomaan OBD-portissa kiinni jatkuvasti, eli miten sen kanssa voi saada leimattua kun se pitää ottaa käytännössä pois?
Saa siihen varmaan jonkun jatkoliittimellisenkin johdon, mutta voiko inssi tällöin lukea kaikki arvot normaalisti huomaamatta ko. palikan olemassa oloa?

BFI18
26-12-2017, 16:55
Itsellä tuo JB4 on nimenomaan OBD-portissa kiinni jatkuvasti, eli miten sen kanssa voi saada leimattua kun se pitää ottaa käytännössä pois?
Saa siihen varmaan jonkun jatkoliittimellisenkin johdon, mutta voiko inssi tällöin lukea kaikki arvot normaalisti huomaamatta ko. palikan olemassa oloa?

Jos laitat map0, sitten irroitat obd:sta jb4:n, pysyykö map0 päällä:think
Ainakin, jollei kytke koko obd- liitintä alunperinkään, on map1 automaattisesti päällä. Toisaalta katsastusta varten ottaisin ehkä pois; moottorin suojan ja jb4 muutamasta liittimestä irti, obd liitin piiloon - on alle vartin homma.

314da
03-01-2018, 10:25
Jos laitat map0, sitten irroitat obd:sta jb4:n, pysyykö map0 päällä:think
Ainakin, jollei kytke koko obd- liitintä alunperinkään, on map1 automaattisesti päällä. Toisaalta katsastusta varten ottaisin ehkä pois; moottorin suojan ja jb4 muutamasta liittimestä irti, obd liitin piiloon - on alle vartin homma.

Jos ei liitä tuota obd-piuhaa ollenkaan niin toimiiko tuo JB4 normaalisti? Tietenkään nuo lisäominaisuudet ei silloin ole käytössä mutta olisi nopeampi ottaa tuo boksi pois huoltoon mennessä. Kohteena B48 moottorilla oleva 320ix?

BFI18
03-01-2018, 20:19
Jos laitat map0, sitten irroitat obd:sta jb4:n, pysyykö map0 päällä:think
Ainakin, jollei kytke koko obd- liitintä alunperinkään, on map1 automaattisesti päällä. Toisaalta katsastusta varten ottaisin ehkä pois; moottorin suojan ja jb4 muutamasta liittimestä irti, obd liitin piiloon - on alle vartin homma.

Tämä varmistui yhdeltä ulkolaiselta foorumilta, se mappi mikä on ollut kytkettynä, pysyy päällä vaikka obd liitin irrotettaisiin. Eli map0 päälle ja liitin irti, niin pystyy obd-portista esim. Lukemaan.

Jos ei liitä tuota obd-piuhaa ollenkaan niin toimiiko tuo JB4 normaalisti? Tietenkään nuo lisäominaisuudet ei silloin ole käytössä mutta olisi nopeampi ottaa tuo boksi pois huoltoon mennessä. Kohteena B48 moottorilla oleva 320ix?

Ymmärtääkseni toimii normaalisti, ilman rattinappien toimintoja, eli mitään settingejä ei pysty vaihtamaan, paitsi jos on JB4 BT connect kit, jolloin obd ohjausta/rattinappeja ei tarvitse mihinkään enää..?
Nopea tuo on irrottaa muuten.

314da
04-01-2018, 08:33
Tämä varmistui yhdeltä ulkolaiselta foorumilta, se mappi mikä on ollut kytkettynä, pysyy päällä vaikka obd liitin irrotettaisiin. Eli map0 päälle ja liitin irti, niin pystyy obd-portista esim. Lukemaan.



Ymmärtääkseni toimii normaalisti, ilman rattinappien toimintoja, eli mitään settingejä ei pysty vaihtamaan, paitsi jos on JB4 BT connect kit, jolloin obd ohjausta/rattinappeja ei tarvitse mihinkään enää..?
Nopea tuo on irrottaa muuten.

Noin vähän arvelinkin, täytyy laittaa JB4 ostoslistalle:)

Gozilla
16-01-2018, 00:15
Coolerin ja putkiston hommasin irto osina maailmalta, softa tuli Karalalta Jyväskylästä. Askimuutokseen ei taida kukaan pystyä, mutta softaus teki kyllä autosta 100x paremman kuin vakio. Niin eikä ainakaan vielä oo ne männät sulannu ;-)

Vielä on nipussa, ilman ongelmia... Oikeastaan ainoita "poikkeuksia" normipelistä on puolitettu öljynvaihtoväli ja toisaan tuo että aina ajetaan jommalla kummalla sportti asetuksella. Veikkaan että jakopääkin kestää huomattavasti pidempään kun ei pääse hakkaamaan. Kulutus nousi softan myötä hieman, mutta autokin on aivan toinen kuin vakiona... nyt pitkäaikainen kulutus ollu meillä 9.2L/100km, tämä siis oman tietsikan tieto, ei mitattu.

Eikä toisaan ole vielä ne männät sulaneet joiden piti sulaa 250hp jälkeen, eikä minkäänlaista piston slappiä kylmänä :jep:

Softauksen jälkeen ajettu 35tkm, kokonais km määrä tasan 70tkm

ster
22-01-2018, 21:03
28ix ohjelmoitiin ja 296hp siitä kutiteltiin. Nm oli päälle 400, en nyt tarkkaa lukua muista. Kyllä se näppärästi liikahtaa.

Kickdownissa automaatti ei vaihda isompaa silmään moottoritienopeuksissa ja hakkaa vaan rajoittajaa vasten. Ei comfortilla eikä sportilla. Läpysköistä kyllä vaihtaa. Kellään käsitystä mistä moinen voisi johtua?

AlpinWeiss
22-01-2018, 21:51
28ix ohjelmoitiin ja 296hp siitä kutiteltiin. Nm oli päälle 400, en nyt tarkkaa lukua muista. Kyllä se näppärästi liikahtaa.

Kickdownissa automaatti ei vaihda isompaa silmään moottoritienopeuksissa ja hakkaa vaan rajoittajaa vasten. Ei comfortilla eikä sportilla. Läpysköistä kyllä vaihtaa. Kellään käsitystä mistä moinen voisi johtua?

Jos vaihtaa manuaalitilassa tuossa tilanteessa normaalisti, kannattaa kääntyä tuon ohjelmoijasi puoleen.

Whatnot
01-02-2018, 12:29
Mistäs tämmöistä JB4:sta pitäisi kysellä Helsingin alueelta? Vai pitääkö vehje tilata ulkomailta?

Onnistuuko asennus ja conffaus itse tietotekniikan ja elektroniikan ammattilaiselta?
(Esim. auton koodaaminen läppärillä ja osien vaihtelu onnistuu ongelmitta.)

314da
02-02-2018, 08:26
Mistäs tämmöistä JB4:sta pitäisi kysellä Helsingin alueelta? Vai pitääkö vehje tilata ulkomailta?

Onnistuuko asennus ja conffaus itse tietotekniikan ja elektroniikan ammattilaiselta?
(Esim. auton koodaaminen läppärillä ja osien vaihtelu onnistuu ongelmitta.)

Futurez.fi löytyy ainakin yleisimmät mallit hyllystä. Asentamisen helppous riippuu vähän mallista, mutta helppohan tuo on asentaa.

BFI18
02-02-2018, 08:36
Mistäs tämmöistä JB4:sta pitäisi kysellä Helsingin alueelta? Vai pitääkö vehje tilata ulkomailta?

Onnistuuko asennus ja conffaus itse tietotekniikan ja elektroniikan ammattilaiselta?
(Esim. auton koodaaminen läppärillä ja osien vaihtelu onnistuu ongelmitta.)

Tuolta
https://pureturbos.eu/