View Full Version : F3x iDrive ongelma - uudelleenkäynnistyy jatkuvasti


Joppe
29-08-2016, 09:44
Pari viikkoa sitten jotain tapahtui 2013 320iX F31:selle. iDrive ei onnistunut päivittämään puhelinluetteloa (Android-luuri) ja sen jälkeen laite ei ole toiminut. Myös radio, cd ja usb-tikkua käyttäen sammuu ja käynnistyy noin 3 minuutin välein. Ja handsfree ei toimi. Samat ongelmat jatkuvat vaikka bluetooth on pois päältä. Kansainvälisillä foorumeilla ongelma tunnetaan mutta en ole vielä löytänyt ratkaisua.

Olen yrittänyt päivittää laitteen softaa lisälaitteiden osalta (bmw.com/update), mutta aparaatti vain sanoo että päivitys ei ole tarpeellinen ja ongelma jatkuu. Samaa ongelmaa ilmenee myös F1x ja 2-sarjan laitteissa.

Marmoritiskiltä en mielelläni apua hakisi. Mitä tehdä?

toukopouko
29-08-2016, 19:45
Marmoritiskiltä en mielelläni apua hakisi. Mitä tehdä?

Onko tuolla valikossa jokin tehdasasetusten palautus jota voisi kokeilla? Joku täysi resetointi siis? Restore factory settings tms?

Siellähän ei välttämättä tarvi olla kuin jokin rikkinäinen biisi tai yhteystieto joka saa laitteen resetoimaan aina uudelleen, ja tehdasasetusten palautus voisi poistaa sellaiset.

Joppe
30-08-2016, 09:32
Täydellistä resetointia itsekin olen etsinyt, siinä kuitenkaan onnistumatta. Jos jollain on tietoa miten se tapahtuu, olisin kovasti paljon kiitollinen.

lao
01-09-2016, 17:46
Pari viikkoa sitten jotain tapahtui 2013 320iX F31:selle. iDrive ei onnistunut päivittämään puhelinluetteloa (Android-luuri) ja sen jälkeen laite ei ole toiminut. Myös radio, cd ja usb-tikkua käyttäen sammuu ja käynnistyy noin 3 minuutin välein. Ja handsfree ei toimi. Samat ongelmat jatkuvat vaikka bluetooth on pois päältä. Kansainvälisillä foorumeilla ongelma tunnetaan mutta en ole vielä löytänyt ratkaisua.

Olen yrittänyt päivittää laitteen softaa lisälaitteiden osalta (bmw.com/update), mutta aparaatti vain sanoo että päivitys ei ole tarpeellinen ja ongelma jatkuu. Samaa ongelmaa ilmenee myös F1x ja 2-sarjan laitteissa.

Marmoritiskiltä en mielelläni apua hakisi. Mitä tehdä?

Mulla rupes pätkimään ja buuttailemaan, niin tuo iDrive-yksikkö meni vaihtoon. Sain GW-päätöksen suoraan, vaikka takuu oli mennyt umpeen.

Joppe
06-09-2016, 13:45
Mulla rupes pätkimään ja buuttailemaan, niin tuo iDrive-yksikkö meni vaihtoon. Sain GW-päätöksen suoraan, vaikka takuu oli mennyt umpeen.

Mainiota, yritän itsekin samaa. Autolla ikää 3 v 4 kk.

Kiitos vinkistä.

Joppe
08-09-2016, 14:22
Mainiota, yritän itsekin samaa. Autolla ikää 3 v 4 kk.

Kiitos vinkistä.

Raisiosta tuli tällainen oikein rakentava vastaus: "Takuun jälkeisissä häiriöissä tulee tapaukset käsitellä aina tapauskohtaisesti. Virhevastuun kattaa mahdollisissa häiriötapauksissa aina auton myyjäliike. Mikäli auto on ostettu yksityiseltä henkilöltä ei virhevastuuseen voida asettaa aikaisemman/aikaisempien omistajien edeltäviä elinkeinoharjoittajia.
Kun vianmääritys autoonne on suoritettu ja vika selvitetty eikä autossa ilmene ulkoisia vaurion kannalta oleellisia seikkoja voimme tehdä tapauksesta goodwill kyselyn BMW:lle. Me emme voi päättää BMW:n puolesta kustannusten ohjauksesta. BMW päättää vastaantulosta tapauskohtaisesti. Pääsääntöisesti varauduttava kuitenkin siihen että vianmäärityksen ja korjauksen kulut ovat asiakasvelotteisia."

Eli maksa ensin suolainen hinta "tutkimustyöstä" ja sitten EHKÄ voimme tehdä GW-kyselyn. EN maksa. Ihme temppuilua.

Joppe
09-09-2016, 10:41
Tänään kävin Piikkiössä piuhan päässä: ei asiaan liittyviä vikakoodeja. Seuraavaksi koko auton ohjelmisto päivitetään (ja ehkä myös moottorinohjaus samalla).

Retze
14-09-2016, 21:12
Raisiosta tuli tällainen oikein rakentava vastaus: "Takuun jälkeisissä häiriöissä tulee tapaukset käsitellä aina tapauskohtaisesti. Virhevastuun kattaa mahdollisissa häiriötapauksissa aina auton myyjäliike. Mikäli auto on ostettu yksityiseltä henkilöltä ei virhevastuuseen voida asettaa aikaisemman/aikaisempien omistajien edeltäviä elinkeinoharjoittajia.
Kun vianmääritys autoonne on suoritettu ja vika selvitetty eikä autossa ilmene ulkoisia vaurion kannalta oleellisia seikkoja voimme tehdä tapauksesta goodwill kyselyn BMW:lle. Me emme voi päättää BMW:n puolesta kustannusten ohjauksesta. BMW päättää vastaantulosta tapauskohtaisesti. Pääsääntöisesti varauduttava kuitenkin siihen että vianmäärityksen ja korjauksen kulut ovat asiakasvelotteisia."

Eli maksa ensin suolainen hinta "tutkimustyöstä" ja sitten EHKÄ voimme tehdä GW-kyselyn. EN maksa. Ihme temppuilua.

Mitäs temppuilua tuossa nyt on?

Maksat vähän diagnosoinnista ja ne tekee aina pyydettäessä gw kyselyn. Parhaassa tapaksessa saat pelkän diagnosoinnin hinnalla uuden headunitin ja koko auton päivityksen samalla. Pahimmassa tapauksessa gw vastaantuloa ei ole mutta saat tietoosi vian aiheuttajan.
Marmori on yritys siinä missä muutkin joten onko se erikoista että haluavat veloittaa hieman tarjoamastaan palvelusta.

TFV
14-09-2016, 22:49
Marmorilta nyt on hyvin harvoin viat ja aiheuttajat selvinneet. Arpomista.
Jatka vaan kävellen.

Retze
14-09-2016, 23:10
Jatka vaan kävellen.

Viisainta näin😄

Joppe
15-09-2016, 15:27
Marmorilta nyt on hyvin harvoin viat ja aiheuttajat selvinneet. Arpomista.
Jatka vaan kävellen.

Samaa mieltä marmorista. Käytän mieluummin pienyrityksen palveluja. Tiistaina ollaan toivottavasti viisaampia.

Joppe
20-09-2016, 15:44
Samaa mieltä marmorista. Käytän mieluummin pienyrityksen palveluja. Tiistaina ollaan toivottavasti viisaampia.

Koko auto ohjelmoitiin uudelleen. Ei havaittuja rautavikoka (kuten arvelinkin). Nyt ei ainakaan toistaiseksi ole boottaillut. Bluetooth-yhteyttä puhelimeen en ole vielä kokeillut. Piikkiöläinen pienyritys hoiti homman.