PDA

View Full Version : Webastoa hankkimassa tai...

jee39
12-11-2004, 08:38
Moikka, olen hankkimassa bensalämppäriä. Millaisia kokemuksia on tullut?, mistä olette hankkineet? onko väliä Eberi vai Webasto?
Niin ja saako Eberiin merkkikohtaista asennussarjaa e-39?

Ajattelin väsätä vanhasta 8210 pihelimesta kaukosäätimen, kun tuollainen nokia lojuu pöydällä käyttämättömänä. Kokemuksia asiasta jollakin? :shock:
T:Jari

oinas
12-11-2004, 08:53
Itsellä toisessa autossa eberi. Kyllähän tuo mukava peli talvella on.
Ainoa huono puoli on, että lyhyessä kaupunkiajossa syö akkua aikalailla.
Tämänkin ongelman voi ratkaista kiinteällä akkulaturilla, täytyy vaan muistaa joskus käyttää pistoketta seinässä..

mailman
12-11-2004, 09:23
Eikö Eberissä ole omaa akkua?
Omassa Webastossa on pieni akku kontin sivustalla... Latautuu sitten auton laturista ajon aikana... 8)

Ja tuo kännyllä ohjaaminen kai voi toimiakin, vieläpä simppelisti. Eikös noissa Webastoissa/Ebereissä ole joku ohjaussignaalin paikka, joka signaalin saadessaan käynnistää laitteen?
Itsellä saa manuaalisesti kaksi pika-ajastusta säädettyä, joilla olenkin pärjännyt ihan hyvin. Duunikaverilla on Webasto kaukosäätimellä, joka kuulemma ottaa signaalin todella pitkältä matkalta... Oishan se tommonenki ihan kiva :roll:

Carman
12-11-2004, 10:09
Eikö Eberissä ole omaa akkua?
Omassa Webastossa on pieni akku kontin sivustalla... Latautuu sitten auton laturista ajon aikana... 8)

Eipä jälkiasennetussa webastossakaan ole akkua... Sulla on ilmeisesti alkuperäinen webasto jossa on oma akkunsa :?:

Viimetalvena mulla oli E36 325i:ssä webasto, ja käytin aina ihan lyhyessäkin ajossa. Kertaakaan ei ollut mitään ongelmaa akun kanssa...

Raine
12-11-2004, 18:58
..........

piedrondo
12-11-2004, 19:45
Eberi on ainakin toiminut kovilla pakkasilla parhaiten kun sitä vertasi Ardiciin. Webastosta ei ole kokemuksia. Webastossa on tosiaan semmonen kauko-ohjain, että sen saa käynnistettyä 5 km päästä napin painallalluksella. Kauko-ohjain ei silti ole kovin iso sopii hyvin taskuun siinä on vain semmonen sisään menevä antenni niinkuin radioissa ruukaa olla. Käynnistyksestä tulee kuittausviesti, että lähtikö se käyntiin vai ei.

Eberiin myös saa kauko-ohjaimen millä sen saa vaikka parvekkeelta käyntiin mutta ei juuri sen kauemmas jotain satoja metrejä se toimintasäde.

Kävin tänään hakemassa auton Eberin asennuksesta. Ei siis vielä käyttökokemuksia, mutta kaukosäätimestä jotain.

Mulla tuli mukana TP5 kaukosäädin, jonka pitäisi toimia 1km säteellä. En tosin ole vielä kokeillut etäisyyksiä. Talon sisältä toimii ainakin mainiosti. Etäisyyttä autolle n.150m. Kaukosäätimestä voi kytkeä sen päälle, ajastaa kolme eri aikaa, tuulettaa kesällä jne. Kaukosäädin näyttää myös auton sen hetken sisälämpötilan, kätevää vai turhaa?!? Jokaisen oma mielipide.

Talvellahan se totuus sitten paljastuu. Akku mulla on 75Ah, asentaja suositteli seuraavaa akkua vähän järeämpänä. Vie siis ilmeisesti virtaa jonkinverran.

PS. Ostin muuten tuon kyseisen Eberin näiltä foorumeilta.

larmatin
12-11-2004, 21:26
vittu tää hukkas mun runon

535_M5
12-11-2004, 21:49
Kävin tänään hakemassa auton Eberin asennuksesta. Ei siis vielä käyttökokemuksia, mutta kaukosäätimestä jotain.

No kerro nyt muillekin mitä se maksoi, asennettuna :?:
Tekisi itsekin mieli hankkia sellainen kun lohkolämppärin asennus ei onnistunutkaan niinkuin piti :(

730ia
12-11-2004, 21:52
kertokaas tyhmälle mitä eroa tolla eberillä ja webastolla on? ja paljonko tosiaan maksaa, sen oon aatellu että minä en ainakaan ala paleleen tulevaisuudessa, joku tollane ratkaisu täytyy olla. vielä kun sen sais kaukosäädöllä tai puhelimella päälle.

Kakkuri
12-11-2004, 22:15
eberissä ei ainakaan muistaakseni ole höyrystintä niin kuin webastossa missä se p-aine palaa se on toteutettu vähä eri systeemillä. Webastoista pakkaa joskus se höyrystin palaa se on niiden ns. arka paikka muuten kyllä kait aivan hyvä vehje. Itsellä on TDS:ssä eberi ja aiva hyvin on toiminu ainaki vielä. Saahan niihin kaiken näköisiä kaukosäätimiä, viikkokelloja ja justiin kännykällä ns. telestartin, piruilla pakkaa vain olla hintaa. TP5 kaukosäädin eberiin lähemmäs 500 ekua, ja hinta kaikkine asennuksineen n.1500 ylöspäin veikkaisin.

piedrondo
13-11-2004, 01:17
No kerro nyt muillekin mitä se maksoi, asennettuna :?:
Tekisi itsekin mieli hankkia sellainen kun lohkolämppärin asennus ei onnistunutkaan niinkuin piti :(

Asennus maksoi Alppilan Autohuollossa 590€ ja laite+TP5 maksoi yhteensä 1000€. Kyllähän sille hintaa kertyi :? Pakko vaan toivoa, että pelittää kunnolla ja kauan. Asennuspäivästä lähtien takuu kestää 24kk. Asennuksia kyselin kyllä muualtakin, olivat aika samoissa. Halvimmillaan luvattiin tasan 500€, mutta siinä paikassa ei olisi voinut teettää huoltoa samalla.

jee39
13-11-2004, 09:07
Oliko tuo Eberin lämppäri käytetty, kun ostit sen. Tuossa on ainakin pyydetty halvimmillaan samanlaisesta yli 1100 erkkiä :? ..minulle tulee 5kW versio, joka saattaa nostaa kyllä hintaa :?

Olen kanssa kysellyt asennusta ja minulle sanottiin merkkikohtaisen asennussarjan pudottavan asennuksen hintaa, auto -e39

Tuliko lämppäri sinulle oikean puoleisen lokasuojan sisään :?:

piedrondo
13-11-2004, 13:54
Laite oli uusi Eberspächer Hydronic D5 WS + TP5 kaukosäädin. Ei itse asiassa ole edes kurkannut, mihin ne sen laittoivat :oops: Tästä linkistä löytyy tarkemmat speksit tosta lämmittimestä: http://www.trans-huolto.fi/Hydronic.pdf

Laite oli paketissa, ja takuu (24kk) lähti rullaamaan asennuspäivästä. Takuun voimaan tulo tosin vaatii "auktorisoidun" asennuspalvelun. Takuulapusta yksi kappale jää asennusliikkeeseen, yksi kopio tulee lähettää Wihurille ja yksi jää itselle.

Niin, ja auto on myös E39

Juppe
14-11-2004, 00:52
Multa löytyy myös 5kw eberi ja tp5. Wihuri on nostanut noiden hintoja jo kolme kertaa tänä vuonna joten alle 1000 eurolla ei ko. pakettia tartte haaveilla asennettuna valtuutetusta liikkeestä. Itse maksoin 1300 euroa koko hommasta (tp5 300 euroa, muiden hintaa en muista). Asennus tuli kylläkin sx:ään ja mitään systeemeitä ei löytynyt valmiina vaan kaiiki putket yms rakenneltiin liikkeessä.

Eberi on noissa pienissä koneissa "kuulemma" ollut huomattavasti webastoa varmatoimisempi ja jos siitä hajoaa jotain niin osia saa pienempinä kokonaisuuksina ->korjaaminen havempaa. Lisäksi tp5 on aika paljon fiksumpi kaukosäädin kuin se webaston vastaava jossa ei ole edes ajastinkelloa...

I

hannuk
16-11-2004, 00:03
Ajattelin väsätä vanhasta 8210 pihelimesta kaukosäätimen, kun tuollainen nokia lojuu pöydällä käyttämättömänä. Kokemuksia asiasta jollakin? :shock:
T:Jari

Kaveri duunasi tuollaisen virityksen makaronivessaansa, voin kysellä tarkemmin asiasta.. :!:

qwe
16-11-2004, 00:16
älkää nyt maksako niitä järjettömiä summia noista. tossa esim. tyyppi joka niitä hoitaa suomeen halvalla. huom. en tunne koko kaveria, joskus vain kyselin siltä lämmitintä ja pääsin postituslistalle, eli ei oma lehmä ojassa. eikä toi ole ainoa kun niitä halvalla myy.

lisäksi asennus on ammattilaiselta 5h työ, jos maksatte asennuksista 600e niin hyvä on tuntihinta. automaati-ilmastoinnilla oleviin vähän hankalampi mutta ei silti mitään ylivoimaista autosähkömieheltä joka noita rutiinilla tekee. asennus esim. hämeenlinnassa luokkaa 2-300eur kun silloin noita tiedustelin.

Tervehdys !

Lähetän Sinulle tämän viestin koska olet ottanut minuun yhteyttä viimeisen
muutaman kuukauden aikana koskien Webasto sekä Ebersbächer -lämmittimiä.
Olen lähdössä kesäkuun toinen päivä Saksaan ja tarkoitukseni on tuoda
mahdollisimman monta lämmitintä pienellä voitolla, sillä haluan sitä kautta
sanan lähtevän leviämään edullisista lämmittimistä. Tällä kertaa vältän myös
ylimääräiset postikulut, joten pystyn tarjoamaan entistäkin edullisemmat
hinnat. Lämmityspakettien ohella myös vara- sekä lisäosat ovat edullisia.
Ainoastaan hintoihin lisätään postituskulut Lappeenrannasta ilmoitettuun
osoitteeseen. Palaan Suomeen lauantaina kesäkuun 12. päivänä, jolloin
tapaaminen onnistuu postituskulujen välttämiseksi jossakin välillä
Turku-Helsinki-Lahti-Kouvola-Lappeenranta. Muistathan, että tarjous on
voimassa vain tämän matkan ajan ja jos olet edelleen kiinnostunut
lämmittimistä, niin ilmoitathan minulle sitovan tilauksen mahdollisimman
aikaisin; viimeistään toukokuun 30. päivä. Ohessa on esimerkkejä
lämmityspaketeista molemmilta valmistajilta.

Aurinkoista kesän odotusta!

Ystävällisin terveisin,
Joni Askola
050-4905490 (mieluiten arkisin 18.00- , viikonloppuisin 12.00-)
meicon@hotmail.com

Esimerkkejä lämmityspaketeista:

EBERSBÄCHER:

Hydronic B/D 4WSC
Yleisasennussarja

Minikellokytkimellä 645 EUR
TP4 kauko-ohjaimella 805 EUR
TP5 kauko-ohjaimella 870 EUR

---

Hydronic B/D 5WSC
Yleisasennussarja

Minikellokytkimellä 795 EUR
TP4 kauko-ohjaimella 955 EUR
TP5 kauko-ohjaimella 1020 EUR

---

Airtronic D2
Yleisasennussarja
Käyttökytkin 880 EUR
(Veneasennussarjaa ei ole Saksasta saatavilla. Suurin osa veneasennussarjan
sisällöstä löytyy, mutta muutamia osia puuttuu)

---

Airtronic D4
Yleisasennussarja
Käyttökytkin 1010 EUR

(Veneasennussarjaa ei ole Saksasta saatavilla. Suurin osa veneasennussarjan
sisällöstä löytyy, mutta muutamia osia puuttuu)

---

WEBASTO:

Thermotop E Bensin/Diesel
Yleisasennussarja

Minikellokytkimellä 640 EUR
Kauko-ohjaimella T80 815 EUR
Minikellokytkimellä
sekä kauko-ohjaimella 855 EUR

---

Thermotop C Bensin/Diesel
Yleisasennussarja

Minikellokytkimellä 795 EUR
Kauko-ohjaimella T80 970 EUR
Minikellokytkimellä
sekä kauko-ohjaimella 1005 EUR

---

Airtop 3500D
Veneasennussarjalla 1190 EUR

__________________________________________________ _______________
Nopea ja hauska tapa lähettää viestejä reaaliaikaisesti - MSN Messenger.
http://messenger.msn.fi Lataa nyt käyttöösi ilmaiseksi.

Raine
16-11-2004, 00:43
..........

jee39
16-11-2004, 08:26
:D No joo, tuli tilattua tuolta Jonilta pari Webastoa :D
Viikko-kaksi kestää kuulemma toimitus.
Kaveri joka laittaa paikalleen sanoi asentamiseen menevän päivän verran, niin ja mulla on auto-ilmastointi :shock:

JJP
16-11-2004, 09:45
Onko näin, että TP5 kake vaatii toimiakseen sen ison moduulikellon vai toimiiko myöski minikellossa. Mulle on jääny vaan sellainen käsitys et minikellon kaa toimii vaan tuo on/off -kake?!?! Valistakaa tietäjät!!

Juppe
16-11-2004, 09:52
Ei tartte kelloa ollenkaan. Kabiiniin ei tuu muuta kuin lämpötila-anturi ja nappi eberin sammuttamista ja päällekytkemistä varten. Voi siellä johtosarjassajoku kello olla mutta mitään näkyvää ei tuu.

zeizei
16-11-2004, 10:53
Eberin TP5:seen kuuluu itse lämmittimeltä tulevaan johtonippuun kytkettävä keskusyksikkö (jotain 10x8x2cm laatikko), johon kytketään hytin lämpötilatunnistin, antenni radiokäytölle ja nappi jolla eberin saa päälle/pois hytistä.

Ostin Eberin (D5WS 5kW:n pienikokoinen malli) + TP5 + yleisasennussarja + tankkiliitäntä viime kuussa Oulusta. Löysin halvimmillaan 1280€, eli verottomana tuli hintaa n. 1000€. Sain merkkikohtaiset asennusohjeet mukaan. Asensin itse autotallissa ja hyvin on pelannut. Ilman tankkiliitäntää en saanut pelaamaan kunnolla, veti aina ilmat jostain huonoista tiivisteistä. Automaatti- ja manuaali-ilmastoinnin sähkökytkentä on samanlainen.

qwe
16-11-2004, 12:12
siis noi yllä postaamani hinnat ovat verollisisa hintoja tietenkin koska ne ovat loppuasiakashintoja, jolloin alv pitää olla hinnassa. ettei jollekin tule epäselvyyttä ja luule että 1200,- on markkinoiden halvin hinta.

zeizei
16-11-2004, 14:36
Lämmittimen tehonkulutus on täysteholla 42W. Puoliteholla, eli moottorin lämmettyä se on pienempi. Jos kuvitellaan esim -20 asteen pakkanen ja lämmitysaika esim. 30 min, lämmitin on täysteholla koko tuon ajan. Lämmitin kuluttaa siis tuon 42W ja jos sisäpuhallin kuluttaa puolet tuosta ajasta (käynnistyy kun vesi +40 astetta) esim. 50W (hatusta revitty teho) saadaan puolessa tunnissa akusta kulutettua 2,8 Ah.
TM:n akkuvertailun 18/2003 mukaan -20 asteinen paras akku latasi 10 minuutissa 2,13 Ah ja huonoin 0,69 Ah:ta. Jos Kuvitellaan että akku ei lämpene lyhyen työmatkan takia ollenkaan ottaen näin koko ajan huonosti virtaa vastaan tarvitaan parhaimmalla akulla työmatkaksi 13 min ja huonoimmalla 40 min, jotta akku varautuisi takaisin.

Loppupäätelmänä voisi sanoa, että virta riittää kovilla pakkasilla lyhyilläkin työmatkoilla jos on hyvä akku tai sisäpuhallin on pienellä/kiinni.

Raine
16-11-2004, 15:58
..........

-Tapi
16-11-2004, 16:01
Saakohan E39:in (530d -00) alkup. lisälämmittimeen (jota ohjataan navin kautta) kaukosäädintä?

Kilpuri
16-11-2004, 17:00
Onko kukaan asentanut E36:een Webastoa. Mihin olette laitteen sijoittanut/onko ollut ongelmia autom. ilmastoinnin kanssa?

Raine
16-11-2004, 17:34
..........

mattimoi
15-12-2004, 09:08
olisko mahdollista saada tietoa automaatti ilmastoinnin kytkennästä sekä mihin laitoit tankki liitännän?

Eberin TP5:seen kuuluu itse lämmittimeltä tulevaan johtonippuun kytkettävä keskusyksikkö (jotain 10x8x2cm laatikko), johon kytketään hytin lämpötilatunnistin, antenni radiokäytölle ja nappi jolla eberin saa päälle/pois hytistä.

Ostin Eberin (D5WS 5kW:n pienikokoinen malli) + TP5 + yleisasennussarja + tankkiliitäntä viime kuussa Oulusta. Löysin halvimmillaan 1280€, eli verottomana tuli hintaa n. 1000€. Sain merkkikohtaiset asennusohjeet mukaan. Asensin itse autotallissa ja hyvin on pelannut. Ilman tankkiliitäntää en saanut pelaamaan kunnolla, veti aina ilmat jostain huonoista tiivisteistä. Automaatti- ja manuaali-ilmastoinnin sähkökytkentä on samanlainen.

Touring
15-12-2004, 10:07
Ostin Webaston foorumilta ja asennuksineen tuli maksamaan 670 euroa. Ei ole kaukosäädintä mutta laitettiin hälyn kaukosäädin ohjaamaan sitä, kantama ei ole kovin kummoinen mutta tyhjää parempi tuokin. Kaukosäätimien hinnat webastoon on noin 400 euroa ja ylöspäin (ovh). Kello löytyy tietysti ja siihen saa laitettua kolme aikaa.

zeizei
16-12-2004, 12:38
olisko mahdollista saada tietoa automaatti ilmastoinnin kytkennästä sekä mihin laitoit tankki liitännän?

Anna email-osoite vaikka privana niin laitan sulle eberin viralliset asennusohjeet E39:iin.

henri
17-12-2004, 10:40
:D No joo, tuli tilattua tuolta Jonilta pari Webastoa :D
Viikko-kaksi kestää kuulemma toimitus.
Kaveri joka laittaa paikalleen sanoi asentamiseen menevän päivän verran, niin ja mulla on auto-ilmastointi :shock:

ilmoitahan sitten kun oot saanu sen asennuksen ja sitten mitenkä pelittää ja paljon tuli hintaa yht

jee39
20-12-2004, 10:11
Viime perjantaina sain auton huollosta/webaston asennuksesta. Sarjassa tuli mukana"merkkikohtainen" asenussarja, mutta ei niin perusteellinen että olisi nopeuttanut asennusta merkittävästi:/
Asennuksessa meni yli päivän, mutta laite on paikoillaan viimeisen päälle asiallisesti. Juuri niin kuin halusin.
Maksua tuli minikellon, kahden kaukosäädön ja ylimääräisen asennussarjan kanssa 1200+asennus n.500. Asennuksessa oli mukana tankkiliitäntä ja lämmönkesto sukka pakoputken päälle.

henri
11-01-2005, 01:37
mitenkä on webasto toiminut?

larmatin
11-01-2005, 08:43
Viime perjantaina sain auton huollosta/webaston asennuksesta. Sarjassa tuli mukana"merkkikohtainen" asenussarja, mutta ei niin perusteellinen että olisi nopeuttanut asennusta merkittävästi:/
Asennuksessa meni yli päivän, mutta laite on paikoillaan viimeisen päälle asiallisesti. Juuri niin kuin halusin.
Maksua tuli minikellon, kahden kaukosäädön ja ylimääräisen asennussarjan kanssa 1200+asennus n.500. Asennuksessa oli mukana tankkiliitäntä ja lämmönkesto sukka pakoputken päälle.

oliko laite 4 vai 5kw eberi vai webasto?(ilmeisesti webasto)
ja mikä kaukosäädin sulle tuli?