PDA

View Full Version : vanteiden levitys?


jannemietti
03-11-2008, 16:26
onnistuuko 2 OS. bbs 20" vanteiden levitys ja kuka tekee?? 10" pitäis saada 12"

-janne-

jani
03-11-2008, 16:31
onnistuuko bbs 20" vanteiden levitys ja kuka tekee?? 10" pitäis saada 12"

-janne-

Eipä tuo vielä paljoa kerro :)

Jos vanne on yksi osainen => ei onnistu

jos vanne kaksi osainen => kaikissa tapauksissa ei onnistu

jos vanne kolmeosainen => yleensä onnistuu

Tämä selviää hyvin helposti vanteen tarkan mallin perusteella valmistajan sivuilta.

Esimerkiksi voit lähettää vanteesi BBS:lle uudelleen rakennettavaksi tai sitten osaava kaveri ostaa tarvittavat tarpeet ja tekee toimenpiteen itse. Tähän löytyy kyllä searchilla vastaukset foorumilta ja netistä googlettamalla.

jannemietti
06-11-2008, 13:54
Eipä tuo vielä paljoa kerro :)

Jos vanne on yksi osainen => ei onnistu

jos vanne kaksi osainen => kaikissa tapauksissa ei onnistu

jos vanne kolmeosainen => yleensä onnistuu

Tämä selviää hyvin helposti vanteen tarkan mallin perusteella valmistajan sivuilta.

Esimerkiksi voit lähettää vanteesi BBS:lle uudelleen rakennettavaksi tai sitten osaava kaveri ostaa tarvittavat tarpeet ja tekee toimenpiteen itse. Tähän löytyy kyllä searchilla vastaukset foorumilta ja netistä googlettamalla.

VOIHAN niinkin tehdä.
mutta meinasin ihan hitsaamalla!?
-janne-

sirkus
06-11-2008, 14:06
Kyllähän alumiinia pystyy hitsaamaan mut vanteet voi olla sellasta seosta et hitsi ei tule tarpeeksi luja. Itse en autooni tollasia laittais.

@Biimer
06-11-2008, 14:07
Vai että ihan hitsaamalla :rolf::rolf::rolf::rolf::rolf::rolf::rolf:

onnea projektiin!!

Hammu
06-11-2008, 14:16
Onnea projektiin :D:D:D:D:D:D :jep:

jannmann
06-11-2008, 14:16
VOIHAN niinkin tehdä.
mutta meinasin ihan hitsaamalla!?
-janne-

Kaikkihan noita tekee. Helpoa kaiken lisäksi.
Tulee halvimmaksi kun ostat itse hitsausinvertterin ja vedät alu puikolla vanteen kasaan.
Teetät vain jossain pajalla sopivat 2" välipalat oikealla halkaisijalla ja sitten vain merkkaat vanteeseen kohdan josta leikkaat kantin irti.
Suosittelen leikkaamaan vanteen kun se on kiinni navassa. Kaveri vain pyörittämään vannetta ja itse vedät 1mm katkaisulaikalla vakaalla kädellä poikki. Hitsauksen jälkeen vanne on helppo viimeistellä kun sen kiinnittää napaan ja taas kaveri pyörittämään kun itse hiot ja kiillotat sen kuntoon.

Oskars
06-11-2008, 15:14
no nii justiissa, käännä ne vanteet samantien toisin päin :D:D

Mörökölli
06-11-2008, 16:12
Runsaan ammattitaidon lisäksi vaatii runsaat välineet ja jostain muusta kuin italialaisesta alessiomiinista valmistetut vanteet aihioiksi.

http://vmptuning.com/GT500/wheeloutside.jpg

Lötkö
06-11-2008, 16:23
Vai että ihan hitsaamalla :rolf::rolf::rolf::rolf::rolf::rolf::rolf:

onnea projektiin!!

Luu kurkkuun.

Xhawk
06-11-2008, 16:41
Threadin aloittaja puhui kuitenkin BBS:stä ei kä Alessioista.

Hammu
06-11-2008, 16:43
Threadin aloittaja puhui kuitenkin BBS:stä ei kä Alessioista.

Jep, ja mörökölli puhu siitä että millään alessiopaskalla ei kannata jatkaa BBS:iä

Exami
06-11-2008, 16:45
Kuvia vanteista?

Mörökölli
06-11-2008, 17:00
Jep, eli homman pointti oli alumiinin laadussa. Useinhan tehdään kahdesta yksi.

TeiniDX
06-11-2008, 17:48
jos jossain mahdollisuus käyttää isoo sorvia niin suosittelen halkaisuun sitä ennemmin kuin vakaata kättä ja rälläkkää. samoten tossa hitsauksessa kannattaa sit olla aika vitun tarkaana että sisä ja ulko reuna pyörii linjassa vielä kasauksen jälkeenkin.itelläkin ois periaatteessa tuo homma töissä mahdollisuus tehdä, mutta miettisin kyl pari kertaa et teenkö ite vai teetänkö liikkeessä sysäten samalla vastuun sille liikkeelle.

jos tuon homman meinaat itte tehä niin ei muutakun onnea projektiin ja pidetään :jep::jep:

jannemietti
08-11-2008, 20:41
jos jossain mahdollisuus käyttää isoo sorvia niin suosittelen halkaisuun sitä ennemmin kuin vakaata kättä ja rälläkkää. samoten tossa hitsauksessa kannattaa sit olla aika vitun tarkaana että sisä ja ulko reuna pyörii linjassa vielä kasauksen jälkeenkin.itelläkin ois periaatteessa tuo homma töissä mahdollisuus tehdä, mutta miettisin kyl pari kertaa et teenkö ite vai teetänkö liikkeessä sysäten samalla vastuun sille liikkeelle.

jos tuon homman meinaat itte tehä niin ei muutakun onnea projektiin ja pidetään :jep::jep:

tarttee kokeilla töissä.. mutta ongelma vielä mistä saisi hommattua kehät?
vanteet on bbs rs ,etu 8.5" ja taka 10"
tietty vois harkita myydä näitä ja ostaa leveemmät ,mutta...

-janne-

Desu
08-11-2008, 23:29
Lainaan vähän otsikkoa... onko kellään tietoa mistä saisi uudet kehät noille vanteille kun laakkonen ei osannu sanoa mitään ja mielestäni noille saisi vaihettua toisetkin... kiitoksia auttajille :D

S.Kaulaote
09-11-2008, 00:35
Vai että ihan hitsaamalla :rolf::rolf::rolf::rolf::rolf::rolf::rolf:

onnea projektiin!!

Mitäs hauskaa tossa on!? Onha noita vantaita hitsattu/levitetty aina. :think
Alumiiniakin pystyy nykyään hitsata...... :D

makkis
09-11-2008, 02:18
Mitäs hauskaa tossa on!? Onha noita vantaita hitsattu/levitetty aina. :think
Alumiiniakin pystyy nykyään hitsata...... :D

Niinpä pystyyhän sitä jos vaan saa samaa alumiinilaatua olevan suikaleen millä vannetta levittää ja Tigillä hitsaa ja täyteaineena käyttää tietysti sitä samaa laatua olevaa alumiinia. Silloin pitäisi tulla tarpeeksi vahvaa saumaa.

Kape30
09-11-2008, 03:54
Niinpä pystyyhän sitä jos vaan saa samaa alumiinilaatua olevan suikaleen millä vannetta levittää ja Tigillä hitsaa ja täyteaineena käyttää tietysti sitä samaa laatua olevaa alumiinia. Silloin pitäisi tulla tarpeeksi vahvaa saumaa.

Eikä toi alumiinin hitsauskaan ihan joka jampalta onnistu...:jep:

Ja noi ns. alumiinivanteet eli kevytmetallivanteet on seostettua alumiinia, eli silumiinia, johon on seostettu ainakin piitä ja todennäköisesti myös mangnesiumia joka ei ainakaan helpota hitsausta...
Alumiini on myös aika herkkää lämpenemiselle joten saattaa vähän vedellä hisatessa.

eki_boomer
09-11-2008, 10:20
Lainaan vähän otsikkoa... onko kellään tietoa mistä saisi uudet kehät noille vanteille kun laakkonen ei osannu sanoa mitään ja mielestäni noille saisi vaihettua toisetkin... kiitoksia auttajille :D

Kiinnostusta löytyis myös täältä.

Edit: Tuon mukaan löytyy 8,5 leveenä. Ainakin itsellä noi E39 vanteet on kaikki 8 leveitä.
Nää 7,5 / 8,5 taitaa olla ~ET40, eli 3 sarjaan...
http://orlando.craigslist.org/pts/893344557.html

BBS malli näille on ilmeisesti RS740.

Desu
09-11-2008, 11:30
Itekki vähän meinasin bbs vanteita... Kyllä noita on paljon leveempiäkin... mulla on eessä 8" ja takana 9"... tutulla on takana 9,5". aattelin et 9,5 tai 10" taakse ja eteen 8.5" jos jostain löytyisi. :)

eki_boomer
09-11-2008, 11:51
Ootko varma että on 9 tuumaa leveät takavanteet?

Desu
09-11-2008, 12:23
Juu... 8Jx18 eessä ja 9Jx18 takana. No melko varma olen sanotaan ainakin niin... 235 ees ja 265 takana ja takana on reilusti leveempi kun eessä.

makkis
09-11-2008, 12:53
Eikä toi alumiinin hitsauskaan ihan joka jampalta onnistu...:jep:

Ja noi ns. alumiinivanteet eli kevytmetallivanteet on seostettua alumiinia, eli silumiinia, johon on seostettu ainakin piitä ja todennäköisesti myös mangnesiumia joka ei ainakaan helpota hitsausta...
Alumiini on myös aika herkkää lämpenemiselle joten saattaa vähän vedellä hisatessa.

Ja juuri tuon seoksen vuoksi täytetavara pitää olla samaa seosta, ja sauman kun sulattaa Tigillä niin kaikki on samaa tavaraa = yhtä puuta.
Eikä meinaa magnesium mitään siinä vanteessa, Tigillä pystyy hitsaamaan myös sitä, siis esimerkiksi sellaisena seoksena jona magnesium vanteitakin on.

Ja alumiinin vetelylle hitsatessa, niin alumiini vetelee paaaljon vähempi kuin moni muu metalli, koska alumiini johtaa hyvin lämpöä niin silloin se tasoittaa sitä vetelyä eikä toisinpäin.

Kape30
09-11-2008, 13:15
Ja juuri tuon seoksen vuoksi täytetavara pitää olla samaa seosta, ja sauman kun sulattaa Tigillä niin kaikki on samaa tavaraa = yhtä puuta.
Eikä meinaa magnesium mitään siinä vanteessa, Tigillä pystyy hitsaamaan myös sitä, siis esimerkiksi sellaisena seoksena jona magnesium vanteitakin on.

Ja alumiinin vetelylle hitsatessa, niin alumiini vetelee paaaljon vähempi kuin moni muu metalli, koska alumiini johtaa hyvin lämpöä niin silloin se tasoittaa sitä vetelyä eikä toisinpäin.

Joo ei tosiaan vetele samanlailla, kun useat metallit, mutta jännityksiä jää alumiiniin aikas hyvin...

Ei ainakaan ratapyörän magnesium vanteita pystyny tigillä sulattaan, kun tavara palaa heti kun syttyy... Magnesium han on palavaa ainetta.:jep:
Tietysti jos seos on mieto niin silloin voi onnistua...:think

makkis
09-11-2008, 18:27
Ei ainakaan ratapyörän magnesium vanteita pystyny tigillä sulattaan, kun tavara palaa heti kun syttyy... Magnesium han on palavaa ainetta.:jep:
Tietysti jos seos on mieto niin silloin voi onnistua...:think

Mutta kyllä vaan niitä hitsaamaan pystyy:rolleyes:
Kun googleen pistät tig ja magnesium niin kummasti löytyy tavaraa ja ohjeita joilla pystyy magnesiumia (seoksia) hitsailee.

Tuota magnesiumia en ole itse hitsannut enkä nähnyt sitä tehtävän, mutta kirjoista opittua tietoa:redface:

Tigillähän pystyy hitsaamaan lähes mitä vain, kunhan on oikea kaasu, elektrodi ja täyteainelanka.

Tuolta löytyy muuten lankaa vanteidenkin hitsaukseen, kunhan tietää vaan mitä seosta ne vanteet on.
http://www.somotec.fi/index_tiedostot/Page1033.htm

mtv67
10-11-2008, 22:46
kyl magnesium vanteita pystyy hitsaamaan,olen itse hitsannu niitä..ja ne vanteet ovat jopa kestäneeet rata käytössä.:smoke: