PDA

View Full Version : Lohkolämmittimen asennus


Juke_
30-06-2004, 10:12
Olisi tarkoitus asentaa 325 -93:een lohkolämmitin hyvän sään aikaan eli parin viikon sisällä. Olisko kellään hyviä neuvoja miten pakkaspropun saa helpoiten irti? Olen kuullut hurjia juttuja mitä voi tapahtua kun tekee homman väärin. Porattu mäntiin ja lyöty proppu vesikanavaan.

panosrasia
30-06-2004, 10:48
Lyöt jollain propun ylälaitaan niin että se menee poikittain. Sen jälkeen pihdeillä alalaidasta kiinni ja vedät. propun ei pitäisi sopia kanavan sisään.

Gonzalez
30-06-2004, 13:30
Eikä myöskään sovi. Ei muutakuin nakuttelet tulpan sisään (ja osut tulppaan etkä lohkoon, millä sitten lyötkin. pallopäävasara suht kätevä), käännät ja vedät pois, kuten "panorasia" tuossa neuvoikin... :lol: MUT VARO NAARMUTTAMASTA SITÄ LOHKON PINTAA ETTEI JÄÄ NESTEET VUOTAMAAN! Sit nakuttelet vaan uuden paikalleen (siihen rajaan asti), ilmaat järjestelmän, vedät piuhat paikalleen ja homma bueno! :D

tattis
23-08-2004, 10:52
otetaan asia uudelleen esille. Mulla on e36 -91 325 niin missä kohtaa se lämmittimen paikka on? Niin ja onko se kallis?

tomaatti 325
23-08-2004, 11:31
otetaan asia uudelleen esille. Mulla on e36 -91 325 niin missä kohtaa se lämmittimen paikka on? Niin ja onko se kallis?

Just kysyin asiaa tamperelaisesta varaosaliikkeestä ja hinta sisätilan haaroituksen kanssa n. 170€. Ilman haaroitusta n. satku.

Json
23-08-2004, 11:32
Ostin muutama viikko sitten omaan 525:seeni lohkolämppärin. Siinähän on sama M50 kone kuin 325:ssa. Defan lämppäri maksoi kokonaisuudessaan tasan 100 euroa paikallisessa autotarvikeliikkeessä. Eli siis vastus ja johtosarja yhteensä 100 euroa.

xela
09-09-2004, 12:25
Onkohan sillä merkitystä minkä pakkaspropun kohtaan sen vastuksen asentaa. Itellä on E39 525tds ja defan asennusohje sanoo, että vastus asennetaan koneen jakopäästä laskettuna ekaan reikään. ongelmana vaan on että proppu on ilmastoinnin kompuran takana. Paljon helpompi vastus olis asentaa pakosarjan taakse, jolloin ei tarvisi alkaa irrotteleen kompuraa tms. Onkohan tuolle asennusohjeen ehdottamalle paikalle jotain hyviäkin perusteita olemassa.

tihuovin
09-09-2004, 12:34
Sama vika oli itsellänikin, tosin vanhassa E23:ssa ja sen M106:ssa koneessa (joka perustuu M30:een). Ilmastoinnin kompuran jalka on "sopivasti" tiellä.

Mutta sovittelemalla sen sinne sai, piti vain olla tarkkana asennussuunnan kanssa. Taisi minulla tulla n. 45 asteen kulmaan taakse- ja alaspäin (eli osoitti "lounaaseen".

Kannattaa suosiolla kysyä BMW maahantuojalta, ei aina välttämättä paikalliselta edustajalta vaan suoraan BMW:n tekniseltä tuelta. Heillä se tieto tod.näk. on ja tälläiset asiat jopa kerrotaankin tavallisellekin "matti meikäläiselle".

Eli varmista se asia ennekuin alat takomaan lommeja ulos.

t: Timo

Shadow-line
09-09-2004, 16:10
Onkohan sillä merkitystä minkä pakkaspropun kohtaan sen vastuksen asentaa. Itellä on E39 525tds ja defan asennusohje sanoo, että vastus asennetaan koneen jakopäästä laskettuna ekaan reikään. ongelmana vaan on että proppu on ilmastoinnin kompuran takana. Paljon helpompi vastus olis asentaa pakosarjan taakse, jolloin ei tarvisi alkaa irrotteleen kompuraa tms. Onkohan tuolle asennusohjeen ehdottamalle paikalle jotain hyviäkin perusteita olemassa.

Merkitystä sille, mihin propun kohtaan sen laittaa, ei käytännössä varmaankaan ole.Mutta hei, mulla e39 525tds ja sattumalta juuri eilen asensin ite defan lohkiksen, se tulee jakopäästä laskettuna 4 tulppaan eli
ei kompuran taakse vaan v-laatikon päätyyn pakosarjan alle.Tosi hyvin oli
tilaa,katoppa siitä asennusohjeesta, mainittiinko siinä mitään semmoista kohtaa: 525 TDS (AC) ja asennuskohta A 4, 525 TDS ilman AC:ta oli kohta A 1. Ostin paketin Treen KL-varaosista ja kyllähän tuo toimii kaikin
puolin. :D

Northstar
10-09-2004, 07:29
Saakos S50B30 moottoriin lohkolämmitintä, jos kyllä niin mistä? Olen kysellet ja on sanottu, että ei saa... Suosittavat jotain letkulämmitintä mutta kuulemma melko herkkä vuotamaan. Tekeekö semmoisellä letkulämppärillä mitään, jollei sitä oikeaa lohkista kerran saa siihen? Kait se nyt parempi on, että siinä joku lämppäri sentään on..?

Ja niin, jos löytyy oikea lohkiskin, niin olisiko myös heittää sen "koodia"?

xela
10-09-2004, 07:31
Tuo 4.s tulppa on juurikin se mihin itsekin vastusta kaavailin. En tiedä onko mulla eri ohje kun sulla Shadow-line, mutta muistaakseni siinä ei oltu eritelty mitenkään AC/ei AC asennuspaikkaa. Sen verran muistan, että A1 paikka oli se mihin vastus käsketiin tökätä. Kiitos tiedosta, ehkä vaan luin ohjeen tyypilliseen tapaan vähän turhan nopeasti.

Mites sisäpistoke, onko tulipellissä valmiita läpivientejä johdolle?

tihuovin
10-09-2004, 10:26
Joskus propulla ON merkitystä, paljon riippuu lohkon vesitilan muodosta. Nimittäin saattaa käydä niinkin että siinä kohtaa lohkossa ei kertakaikkiaan ole tilaa lämmityselementille. Sen vuoksi kannattaa varmistaa asia aina etukäteen.

Ei ole kerta eikä ensimmäinen kun näin on käynyt, proppu kopsittu irti mutta elementti ei mene sisään millään, liian ahdas asennustila.

Mutta hyvin usein se menee sekä ensimmäiseen että viimeiseen, mutta välille välttämättä ei.

t: Timo

xela
10-09-2004, 10:44
Ainakin tuossa defan elementissä vastus on todella onneton pieni nykäre eikä se vaadi tilaa kanavasta juuri ollenkaan. Itse asiassa taitaa käydä niin päin, että jos pakkastulppa sopii olemaan paikallaan niin sitten sopii myös elementti.

Lähinnä ajattelin, että vaikuttaako elementin paikka jotenkin veden kiertoon koneessa lämmityksen aikana. Jos olen oikein ymmärtänyt niin vesi kiertää lämpötilaeron vaikutuksesta ns. luonnollinen kierto. Jos sitten jokin muu kuin valmistajan suosittelema paikka onkin sellainen, jossa vesi ei lähdekään kiertämään toivotulla tavalla. No tuskinpa näin kuitenkaan käy mutta mahdollista se kuitenkin voi olla.

tihuovin
10-09-2004, 11:42
Tuossa juuri muistin että onhan niitä "magneettisiakin" lämmittimiä. Kiinnittyvät lohkoon magneetilla jolloin asennus on helppoa. Lämästään vain kiinni sopivaan paikkaan lohkossa ja piuhat kiinni.

Käytetään varsinkin työkoneissa, mutta sopii myös autoon. Asennuspaikka toki pitää valita hyvin, ettei sen hohkaama lämpö sulata nykymoottoreiden muoviosia.

Esim. tuon (http://www.hstractor.com/hstractor_filters_glow_plugs.htm) linkin mukaan ne saattavat lämmetä hyvinkin kuumiksi. Onko nämä niitä "säteilylämmittimiä" vai mitä ne on?

t: Timo

xela
10-09-2004, 12:37
Kaverilla on E46 320d ja siihen ei saanu muuta kuin tommosen säteilylämmittimen. Lämmitin on muotoiltu siten, että se sopii "kuin valettu" öljypohjaa vasten ja lämmittää siis öljyä ei jäähdytysnestettä. Oikeasti lämpö siis johtuu ei säteile. Tuskin on niin hyvä ratkaisu lämmittää öljyä kuin vettä, ainakin kone läpiää tasaisemmin perinteisellä lohkolämmittimellä.

Keimo
10-09-2004, 12:55
Kaverilla on E46 320d ja siihen ei saanu muuta kuin tommosen säteilylämmittimen. Lämmitin on muotoiltu siten, että se sopii "kuin valettu" öljypohjaa vasten ja lämmittää siis öljyä ei jäähdytysnestettä. Oikeasti lämpö siis johtuu ei säteile. Tuskin on niin hyvä ratkaisu lämmittää öljyä kuin vettä, ainakin kone läpiää tasaisemmin perinteisellä lohkolämmittimellä.

Joo, noihin alumiinilohkoihin(?) eli ainakin 525d ja 530d ei saa kuin säteilylämmittimen. Toimii ihan ok, ainakin VTT testien mukaan, mutta vaatii aina enemmän lämmitystä. Jos ennen tunti, niin po. vehkeellä 2h ja jos 3h, niin 4h jne...

tihuovin
10-09-2004, 14:00
Niinpä, parempi sekin kuin ei mitään. Tarpeeksi kun ennakoi niin silläkin pärjää. Ajat pitää tuplata, jos vertaa lohkolämppäriin.

Kovilla pakkasilla (-25C - -30C tai yli) lienee sama juttu kuin letkulämppäreillä, konepelti kannattaa peittää, saa kaiken lämmön hyödykseen. Kylmä tuuli "imee" lämmön sieltä tehokkaasti.

t: Timo

hopeanuoli
10-07-2005, 15:56
Ostin tuossa Defan elementin M50 koneelle, ja aattelin asennella hyvissä ajoin ennen pakkasia... Ilmeisesti tuon saa asentaa mihin tahansa pakkasproppurei'istä 1-5. Saakos noita proppuja jostain varaosina? Olis vähän mukavampi alkaa paukuttelemaan vanhaa irti jos tietäisi että homman kusahdettua esim. sopimattomaan elementtiin saisi ainakin nesteet pysymään sisällä :) Ei kai niitä vanhoja proppuja saa millään ehjinä irti?!

Leka
11-07-2005, 13:10
Ostin tuossa Defan elementin M50 koneelle, ja aattelin asennella hyvissä ajoin ennen pakkasia... Ilmeisesti tuon saa asentaa mihin tahansa pakkasproppurei'istä 1-5. Saakos noita proppuja jostain varaosina? Olis vähän mukavampi alkaa paukuttelemaan vanhaa irti jos tietäisi että homman kusahdettua esim. sopimattomaan elementtiin saisi ainakin nesteet pysymään sisällä :) Ei kai niitä vanhoja proppuja saa millään ehjinä irti?!

Niinhän tuossa (http://www.defa.com/doc/100/145.pdf) Defan ohjeissa sanotaan että aapparin puolen roppuihin 1-5. Pakkasroppuja saa varaosina ainakin orkkisosakaupasta, sitä en tiedä saako yksitellen. Kyllä ne roput yleensä irroittaessa yhtenä kappaleena irtoaa, mutta niitä EI kannata käyttää uudelleen.

hopeanuoli
11-07-2005, 20:12
Niinhän tuossa (http://www.defa.com/doc/100/145.pdf) Defan ohjeissa sanotaan että aapparin puolen roppuihin 1-5. Pakkasroppuja saa varaosina ainakin orkkisosakaupasta, sitä en tiedä saako yksitellen. Kyllä ne roput yleensä irroittaessa yhtenä kappaleena irtoaa, mutta niitä EI kannata käyttää uudelleen.

Kiitos, pitääpä käydä Laakkoselta kyselemässä. Ihmettelin vaan kun en edes ETK:sta noita tuntunu löytävän.

Leka
11-07-2005, 23:05
Kiitos, pitääpä käydä Laakkoselta kyselemässä. Ihmettelin vaan kun en edes ETK:sta noita tuntunu löytävän.

Osa #7... (http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BF31&mospid=47430&btnr=11_1273&hg=11&fg=10)

hopeanuoli
12-07-2005, 09:53
Osa #7... (http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BF31&mospid=47430&btnr=11_1273&hg=11&fg=10)

No onhan se tosiaan siellä... Sijainti vaan semmoisessa paikassa, että en tuota tajunnut pakkaspropuksi :)

DropIt
26-10-2005, 19:57
Mutta ompa vaan vittumainen homma tuo lommin irrotus, eipä riittänyt 1 ilta. Tilaa lyödä niin vitun vähän ja ainoo mitä sain aikaan siihen oli pari reikää ylälaitaan eikä myöskään niistä nostamalla lähde. Palaa taulu satana. :evil:

e30 ja m20 mottina eli sinne takimmaiseen keulasta katsottuna pitäis laittaa.

Kukapa sanois mihin kellon aikaan se vastus tulis laittaa että johdot tuleepi sit parhaiten päin.

Jamperi
27-10-2005, 01:00
Pistetään nyt tännekkin kyselyä, että onko jollain tietoa sopiiko esim. defan elementti nro 148 m44 koneeseen?

Kentsu
27-10-2005, 11:09
Pistetään nyt tännekkin kyselyä, että onko jollain tietoa sopiiko esim. defan elementti nro 148 m44 koneeseen?

http://www.defa.net
->
http://www.defa.com/finn_bil.php3?lang=3&ndid=&heater=148

Jamperi
27-10-2005, 11:59
Juu tuolta olen itsekkin katsonut ja jos oikein tarkkaa katsoo, niin juuri tuo ko. m44 kone sieltä puuttuu. Tuohon on veikattu että sama vastus uppoaa, mitä m40,m42 ja m43 koneellisiin, mutta mistään en varmistusta ole sannut/tietoa, että joku moisen olisi laittanut. Pakkastulpan halkaisija on kaikissa sama 36mm ja samaa näyttää etk m44:sesta.

Mutta jos kertakaikkiaan ei ketään löydy, niin kaitpa se pitää itse olla uranuurtaja tässä asiassa ja käydä laitattamassa se sinne. Eiköhän siellä joku vastaa potki jos ei vaan käy :)

Cunttory
27-10-2005, 14:29
Mutta ompa vaan vittumainen homma tuo lommin irrotus, eipä riittänyt 1 ilta. Tilaa lyödä niin vitun vähän ja ainoo mitä sain aikaan siihen oli pari reikää ylälaitaan eikä myöskään niistä nostamalla lähde.
Kukapa sanois mihin kellon aikaan se vastus tulis laittaa että johdot tuleepi sit parhaiten päin.Ei siihen reikää tartte tehäkkään,lyöt vaan toiseen reunaan niin että lätkä kääntyy poikittain.
Ei tietoo vanhemmista koneista mikä on paras asento? Katot vaan että jää muutama sentti pakosarjaan väliä ja tarvittaessa sipaset vähän folioo ympärille.

DropIt
27-10-2005, 15:22
Ei siihen reikää tartte tehäkkään,lyöt vaan toiseen reunaan niin että lätkä kääntyy poikittain.
Ei tietoo vanhemmista koneista mikä on paras asento? Katot vaan että jää muutama sentti pakosarjaan väliä ja tarvittaessa sipaset vähän folioo ympärille.

Juu tiedetään mutta kun on lyöty niin saatanasti :D Pitänee ottaa pätkän matkaa pakoputkea irti jos se auttais saamaan lyönteihin voimaa.

Jatkoa: Dodii, 10 tunnin hakkauksen ja vitutuksen jälkeen se lommi irtos :D Jäi vastus jonkin verran kieroon siinä näyttäis kuitenkin pitävän. Se vaan kiristyy sillä tavalla, tiedä sitten olisko suoraan saanut asennettua. Juu ja muille jotka asentavat 325i m20 koneeseen lohkolämmitintä niin hakatkaa sitä lommin oikeaa tai vasenta laitaa älkää ylä tai ala koska sen lommin takana on sylinterin seinämä joka tulee vastaan.

Iltsu
15-09-2006, 11:03
Ajattelin nostaa tämän topikin kun aihe alkaa kohta olee taas ajankohtainen.
Eli, nyt kun Tapiolan Essolla on hinnat tuplaantuneet, missä olis edullinen paikka käydä laitattaa lämmitin tohon e87 kinneriin...?

Axum
15-09-2006, 11:25
Saako/voiko lämppäriä asentaa kuskin puolen pakkasproppuihin?

isislisko
20-09-2006, 12:32
Samaa asiaa eli onko kukaan vaihtanut M43 koneeseen DEFAn lämmitintä.
Tulkitaanko defan kuvaa siten, että A1 paikka on edestä katsoen vasemmalla puolella pakosarjan alla.
Ja voiko tosiaan vastusta laittaa muihinkin paikkoihin vai
miten tulkitsee tuon defan ohjeen -->

Moottorinlämmitin asennetaan pakkastulpan reikään moottorikiinnikkeen takana.
Irrota moottorin kiinnike oikealta puolelta ja poista pakkastulppa.

Että pitääkö väkisin irroittaa moottorin kiinnike ja laittaa se sen alle.
Ilmeisesti?

Make H.
23-12-2006, 14:15
Saako e30 325 -88 asennettua lohkolämppärin ilman että irrottaa pakosarjaa? Käsittääkseni lohkolämppäri asennetaan 6 sylinterin kohdalle, eli tulipellin päähän moottoria? Pakosarja on marteliuksen pienempi peltisatsi.

Make H.
26-12-2006, 19:11
^^uppista^^

325E
27-12-2006, 12:19
Saako e30 325 -88 asennettua lohkolämppärin ilman että irrottaa pakosarjaa? Käsittääkseni lohkolämppäri asennetaan 6 sylinterin kohdalle, eli tulipellin päähän moottoria? Pakosarja on marteliuksen pienempi peltisatsi.

Olen asentanut aina e30 325i malliin toiseksi takimmaiseen
proppuun, syy siihen elementin tasainen lämmön jakautuminen. Ei korvenna vesipumpuntiivisteitä lämpö johtuu myös vaihdelaatikolle eli vaihdelaatikon toiminta
kovalla pakkasella parempi ja vielä kun öljynsuodatinta
vaihdetaan se valuva öljy ei ole vastuselementin ja panssarikaapelin liitoksessa ja kuten kaikki tiedämme
niissä on paljon muovisia osia ja ne pitkässä juoksussa
eivat tykkää että ,niitä öljyssä liotetaan.

Vanhemmissa Defan E30 325i asennusohjeissa sanotaan
käyvän kaikki oikanpuolen proput 1-5.

325E

Make H.
27-12-2006, 15:51
Olen asentanut aina e30 325i malliin toiseksi takimmaiseen
proppuun, syy siihen elementin tasainen lämmön jakautuminen. Ei korvenna vesipumpuntiivisteitä lämpö johtuu myös vaihdelaatikolle eli vaihdelaatikon toiminta
kovalla pakkasella parempi ja vielä kun öljynsuodatinta
vaihdetaan se valuva öljy ei ole vastuselementin ja panssarikaapelin liitoksessa ja kuten kaikki tiedämme
niissä on paljon muovisia osia ja ne pitkässä juoksussa
eivat tykkää että ,niitä öljyssä liotetaan.

Vanhemmissa Defan E30 325i asennusohjeissa sanotaan
käyvän kaikki oikanpuolen proput 1-5.

325E

OK, kiitoksia tiedosta! Eli laitan sen lohkolämppärin tulipellistä katsottuna toiseen proppuun. Onkohan miten mahdoton homma asentaa ilman pakosarjan irroitusta? Kuullut vaan että tuo pakosarjan irrottaminen ois vittumainen homma:confused:

johnny99
05-02-2007, 20:50
Nostetaanpa ylös tämä. Eli onko kukaan asennellut kutoskoneiseen z3:seen säteilylämmitintä sisäpistokkeella? Itse sen tänään tein, mutta sisäpistoke jäi vielä laittamatta, koska en keksinyt mistä johdot vetäisin. Onko ehdotuksia? Kertokaa myös miten olette vetäneet muut johdot. On kyllä niin ahtaat paikat siellä pellin alla.

Jontte1212
18-08-2009, 19:40
Millaisissa hinnoissa pyörii lohkolämmitin e36 320i -94? + asennus ?

Torppa
19-08-2009, 22:01
Osaako kukaan sanoa, mitä näissä vastuksissa voisi olla vastusarvot. Calixin elementti taitaa olla kyseessä, watti määrästä ei tietoa.

Kun ei ole hajua että toimiiko tuo :) Talvella kun ei tainnut lämmetä mikään muu kuin pääkoppa ;D Ja ei ikinä tullut kokeiltua sattuisiko vastus lämpenemään lohkon kyljessä

Zeizei77
20-08-2009, 18:25
Osaako kukaan sanoa, mitä näissä vastuksissa voisi olla vastusarvot. Calixin elementti taitaa olla kyseessä, watti määrästä ei tietoa.

Kun ei ole hajua että toimiiko tuo :) Talvella kun ei tainnut lämmetä mikään muu kuin pääkoppa ;D Ja ei ikinä tullut kokeiltua sattuisiko vastus lämpenemään lohkon kyljessä

Konepelti auki niin kuulee kyllä jos toimii.. kuuluu sellainen hiljainen "sihinä" jos/kun toimii. Ja ainakin mulla moottorin lämpötilamittari on hieman sen alarajan yläpuolella kun on ollut esim. 2 tuntia roikan nokassa. Pakkasta noin abauttiarallaa 15 c

buusaman
19-09-2009, 21:10
Eli m50b25(tu?) e34 3/94vm manuaaliin pitäis asentaa lohkolämmitin. Löytyy niin paljon eri ohjetta et mihin ja mikä pitäis asentaa. eli motonetin varustelistalta katselen kun veikkaisin aikas edullisiksi verrattuna muihin.

Onko oikea paikka nyt sitten apukuskin puolella ilmastoinnin kompuran takana eli jakopään puolella. onko se nyt sitten 1-4 se a4??

Onko kukaan asentanut ihan perus lohkolämmitintä tälläiseen.

Vai oisko tietota halvalle paikalle päijät-hämeessä missä asentelevat hullun halvalla. Itse voisin asentaa kokonaan jos vaan ohjeistusta saa mutta mieluummin ehkä veisin pajalle ja asentaisin itse vaan johdot sitten jotka löydän purkaamolta halvalla.

Ei kellään sattuis olemaan korjaamokorttia et sais motonetistä tai muualta alennuksien kera niin saisi mun puolesta pitää itsellään erotuksen normaalihintaiseen tuotteeseen verrattuna. tulis vaan mukana ostamaan ja vilauttaisi korttia.

Ehkä saan tiskiltä lahdessa pikkasen alennusta kun siellä yks bimmeristi tiskillä töissä niin autoveli alennukset pitää saada vai mitä?

jako76
12-02-2010, 19:55
Tänään rupesin asentamaan defan vastusta 325 e36 ja naputellessani pakkasproppua irti se siirty sisäänpäin yhtä paljon joka puolelta.Ei kääntyny niinkuin oletin.Nythän tuossa on vaarana että se muljahtaa vesikanavaan,ainakin minun mielestä.Vai kuuluuko mennä noin ja sitten se kääntyy??? Kiitollinen pikaisista vastauksista!!

MakeH
12-02-2010, 19:55
Poraa reikä varovasti ja vedä ulos.

jako76
13-02-2010, 14:26
Kyllähän se proppu sitten loppujen lopuksi kääntyi.Alapuolelta kun lyö niin on propulla enemmän tilaa kääntyä.Ja eikä se edes mahdu vesikanavaan joten sinne tippumisen pelkoa ei ole.Harmittavasti jäi vastus hieman vinoon mutta tuskin haittaa.Katsotaan kun saan nesteet sisuksiin.:think

mattipuh
28-08-2010, 09:43
Eli E60/E61 -malleihin ei saa kuin säteilylämppäreitä?
Ohjeitten perusteella ei ole mikään mahdoton homma asentaa?
http://www.defa.com/doc/800/2885.pdf

missä hinnoissa nuo säteilylämppärit on? Marmoritiskillä taisi lämppärin asennus olla 500e, eli olisiko osan hinta sitten reilu 200e, ja asennus n. 2h? :)

MakeH
28-08-2010, 10:13
Calixilta saa letkulämmitintä, laita se.

RJH
28-08-2010, 13:03
Eli E60/E61 -malleihin ei saa kuin säteilylämppäreitä?
Ohjeitten perusteella ei ole mikään mahdoton homma asentaa?
http://www.defa.com/doc/800/2885.pdf

missä hinnoissa nuo säteilylämppärit on? Marmoritiskillä taisi lämppärin asennus olla 500e, eli olisiko osan hinta sitten reilu 200e, ja asennus n. 2h? :)


Laitoin pari viikkoa sittenn defan satsin paikalleen. Hommana tuo aika nätti, sisätilan haarasarja vähän työläämpi laittaa. Ainakin 525:ssa oli öljypohjan pultit (lämppärin tukiraudat tulee pulttien alle) kohtuu isolla torx-pulteilla kiinni, joten joiduin käymään välissä hylsän (E45?) ostossa, kun pakista ei löytynyt sopivan kokoista...

Motonetin hinnat oli suurin piirtein: Lämppäri 130 EUR ja sisätilan haara 50 EUR.

jortee
25-09-2010, 02:16
Morjens!

Olis tarkoitus kans asennuttaa 116d:hen (-09) jonkinlainen moottorinlämmitin, mutta minkäslainen siihen nyt sitten kannattaisi laittaa? Pois täytyy lukea polttoainekäyttöiset lisälämmittimet, koska budjetti menee niissä melko huimaksi. Eli onko se nyt sitten tuo säteilylämmitin öljypohjaan ainoa vaihtoehto ja minkälaisia hintoja sisähaaran kera olette moisen asennuksesta pulittaneet?

lao
25-09-2010, 02:22
Morjens!

Olis tarkoitus kans asennuttaa 116d:hen (-09) jonkinlainen moottorinlämmitin, mutta minkäslainen siihen nyt sitten kannattaisi laittaa? Pois täytyy lukea polttoainekäyttöiset lisälämmittimet, koska budjetti menee niissä melko huimaksi. Eli onko se nyt sitten tuo säteilylämmitin öljypohjaan ainoa vaihtoehto ja minkälaisia hintoja sisähaaran kera olette moisen asennuksesta pulittaneet?

Viikko sittenTampereella E91 330xdA defan säteilylämmitin+sisäpistoke asennettuna 550e. Paikkana Tampereen autosähkö.

maikol
25-09-2010, 12:07
Viikko sittenTampereella E91 330xdA defan säteilylämmitin+sisäpistoke asennettuna 550e. Paikkana Tampereen autosähkö.

Itse pyysin eilen tarjouksen samasta paikasta vastaavasta setistä E91 320dA, hinta 650e, eipä tullut kauppoja.
Täällä (http://www.rkch.fi/) lupasivat alle 500e, asennus reilun viikon päästä.

Raaseri
26-09-2010, 09:24
Viime talvena laitoin e60 520d Defasarjan itse. Ainakin siihen todella helppo homma. Pohjasta etummainen levy pois ja säteilyelementin saa laitettua. Sisähaaroitukselle siellä on valmiina iso läpivientipaikka joka tulee suoran hanskalokeron taakse. Olisko tuossa mennyt noin 2h.

Jostain syystä Defa tarjoaa pidempiä kaapeleita haaroitussarjaan. Lyhyempi olisi riittänyt.

apa64
15-10-2010, 15:09
Sopiiko 2001 malliseen 330xi:hin sama Defan tai Calixin lohkolämmitin kuin 330i:hin? Tai lohko ja lohko, säteilylämmitin taitaa kuitenkin olla.

Kummankaan sivuilla ei ollut nimenomaan nelivetomallille listattu vastusta. En ole kurkannut, mutta onko siellä sitten nelivedossa muka jotain tiellä?

Jarkka
15-10-2010, 18:29
Eli E60/E61 -malleihin ei saa kuin säteilylämppäreitä?
Ohjeitten perusteella ei ole mikään mahdoton homma asentaa?
http://www.defa.com/doc/800/2885.pdf

missä hinnoissa nuo säteilylämppärit on? Marmoritiskillä taisi lämppärin asennus olla 500e, eli olisiko osan hinta sitten reilu 200e, ja asennus n. 2h? :)

PKS-seudun hintatietoa 535D lohkolämmitin (defa säteily) + sisätilanpistoke asennettuna: ei marmori 470€, parilla marmorilla hinnat 590€ ja 750€.

-challenger-
15-10-2010, 18:56
Lahdessa ainakin MBA huolto laittaa kuulemma lohkolämppärin hinnalla noita. Eli 200-250e asennuksineen.. Järjetöntä maksaa moisesta tuplahintaa :think

mattipuh
19-10-2010, 18:52
sain asennettua säteilylämppärin omin voimin, aikaa meni n. 2h. näyttäisi toimivan jollakin tapaa, mitä on nyt pienillä pakkasöillä 2h lämmitystä koettanut. jäähyveden lämpö aamulla 26'C. tosin talvella näkee vasta todellisen vaikutuksen, miten tehokkaasti lämmittää. hinta motonetistä tarvikkeille (vastus + piuha) n.180e.

ekeke
20-10-2010, 20:04
Eli pitäs alkaa asentaa lohkari defa 413847 linkki alla.

http://www.defa.com/doc/800/3847.pdf

Eniten kyllä arvelluttaa läpivienti sisäpistokkeelle ja kiinnitys yleensä.

Kaikki vinkit otetaan vastaan.:jep:

Et ei menis mitään rikki...

k0rppi
20-10-2010, 20:58
sain asennettua säteilylämppärin omin voimin, aikaa meni n. 2h. näyttäisi toimivan jollakin tapaa, mitä on nyt pienillä pakkasöillä 2h lämmitystä koettanut. jäähyveden lämpö aamulla 26'C. tosin talvella näkee vasta todellisen vaikutuksen, miten tehokkaasti lämmittää. hinta motonetistä tarvikkeille (vastus + piuha) n.180e.

onko tässä lämmittimet sekaisin vai meneekö öljypohjassa jonkunlainen vesikierto, jonka kautta vesi lämpenee, kun öljypohjaa lämmittää?

Haju69
20-10-2010, 21:11
onko tässä lämmittimet sekaisin vai meneekö öljypohjassa jonkunlainen vesikierto, jonka kautta vesi lämpenee, kun öljypohjaa lämmittää?

Voihan se olla lohkon kyljessä. Se lämmitin siis.

Raaseri
20-10-2010, 21:51
Eli pitäs alkaa asentaa lohkari defa 413847 linkki alla.

http://www.defa.com/doc/800/3847.pdf

Eniten kyllä arvelluttaa läpivienti sisäpistokkeelle ja kiinnitys yleensä.

Kaikki vinkit otetaan vastaan.:jep:

Et ei menis mitään rikki...

Melko samanlaiselta näyttää kuin 2009 520d:ssä. Sen ison valkoisen sähköboksin (boksi lähtee nätisti irti) takana on nyrkinmentävä reikä viedä piuha sisälle hanskalokeron alle.

Kiinnityksessä kun ruuviin sipaisee Locktitea, ei mun mielestä normi maalaisjärjellä varustetun yksilön tarvi tippaakaan epäröidä tehdä itse.

mattipuh
22-10-2010, 14:39
saattaahan nuo vedetkin vähän lämmetä jos lohko lämpiää. lämpeneehän lohkokin kun vesiä lämmitetään. :)

k0rppi
22-10-2010, 16:58
saattaahan nuo vedetkin vähän lämmetä jos lohko lämpiää. lämpeneehän lohkokin kun vesiä lämmitetään. :)

onkos tuohon muka olemassa lohkon kylkeen tulevaa säteiliää? tuo mun defan tekele tuli öljypohjan kylkeen kiinni

mattipuh
22-10-2010, 17:16
no joo, totta - Ö-pohjaanhan tuokin.

Haju69
22-10-2010, 17:42
onkos tuohon muka olemassa lohkon kylkeen tulevaa säteiliää? tuo mun defan tekele tuli öljypohjan kylkeen kiinni

Mulla on lohkon kyljessä. Defa. M52B28

k0rppi
22-10-2010, 18:54
Mulla on lohkon kyljessä. Defa. M52B28

mutta se on vähän eri moottori kun nämä uudemmat tupaöljypolttimet

Haju69
22-10-2010, 19:15
mutta se on vähän eri moottori kun nämä uudemmat tupaöljypolttimet

Ahaa. My bad..:rolleyes:

apa64
22-10-2010, 20:27
Spämmään vielä kysymällä uudestaan:
Sopiiko 2001 malliseen 330xi:hin sama Defan tai Calixin lohkolämmitin kuin 330i:hin? Tai lohko ja lohko, säteilylämmitin taitaa kuitenkin olla.

Kummankaan sivuilla ei ollut nimenomaan nelivetomallille listattu vastusta. En ole kurkannut, mutta onko siellä sitten nelivedossa muka jotain tiellä?

Kai nyt joku nelivetoa talviautonakin käyttää :)

Casull
23-10-2010, 02:16
Spämmään vielä kysymällä uudestaan:


Kai nyt joku nelivetoa talviautonakin käyttää :)

Jos tuo säteilylämmitin on tarkoitus takavetomallissa asentaa kuljettajan puolelle öljypohjan alareunaan, nelivetoon se ei melko varmaan käy.
Siellä on yllättävän paljon enemmän tavaraa verrattuna takavetoon, etuperä, kardaani, yms.
Toki vetoakseli on toisellakin puolella, eli voi sen vuoksi olla jopa täysin mahdotonta.

Omaan E90 330xd:hen laittelen letkulämmittimen Calixin valikoimasta kunhan vain ehtisi projektiin syventyä.

k0rppi
23-10-2010, 02:17
Jos tuo säteilylämmitin on tarkoitus takavetomallissa asentaa kuljettajan puolelle öljypohjan alareunaan, nelivetoon se ei melko varmaan käy.
Siellä on yllättävän paljon enemmän tavaraa verrattuna takavetoon, etuperä, kardaani, yms.
Toki vetoakseli on toisellakin puolella, eli voi sen vuoksi olla jopa täysin mahdotonta.

Omaan E90 330xd:hen laittelen letkulämmittimen Calixin valikoimasta kunhan vain ehtisi projektiin syventyä.

tais asennuskuva näyttää vänkärinpuolta.

Casull
23-10-2010, 02:29
Eli mahdollisuudet on siis paremmat, siellä kun ei ole muuta ylimääräistä kuin vetoakseli.

Tietysti on mahdollista että koko öljypohja on nelivetoisessa niin paljon erilainen ettei lämmitin sovi taikomallakaan paikalleen.

k0rppi
23-10-2010, 02:32
Eli mahdollisuudet on siis paremmat, siellä kun ei ole muuta ylimääräistä kuin vetoakseli.

Tietysti on mahdollista että koko öljypohja on nelivetoisessa niin paljon erilainen ettei lämmitin sovi taikomallakaan paikalleen.

no sillonhan se melkein selvinnee, kun kattoo sattuuko d pohja ja xd pohja samalle numerolle.

Casull
24-10-2010, 04:40
Siis varaosanumerolle?
Ei varmasti satu, xd:ssä etuperä on öljypohjassa kinni ja etuvetari menee öljypohjan läpi.

apa64
11-11-2010, 21:42
Sopiiko 2001 malliseen 330xi:hin ... Defan ... lohkolämmitin

No sopi siihen, Defa säteilylämmitin DA411869 on korjaamon kuitissa osan nimi.

tomppah
25-11-2010, 19:26
Autokeskus antoi "tarjouksen" Defan lohkolämppäristä 120d:lle + sisäpistoke + Defa Termini 1350w asennettuna yhteensä 685e.

Kuulostaa mielestäni melko kalliilta, osaako joku ehdottaa pk-seudulla halvempaa mestaa vastaavasta paketista?

hattiwatti
25-11-2010, 19:43
Autokeskus antoi "tarjouksen" Defan lohkolämppäristä 120d:lle + sisäpistoke + Defa Termini 1350w asennettuna yhteensä 685e.

Kuulostaa mielestäni melko kalliilta, osaako joku ehdottaa pk-seudulla halvempaa mestaa vastaavasta paketista?

Minulle Autokeskus antoi tarjouksen Defa + sisäpistoke asennettuna 520e jos oikein muistan. Tuon puhaltimen voit ostaa esim Motonetistä.
Kahdesta muusta 'putkasta' kyselin myös asennuksien hintaa pääkaupunkiseudulla. Halvin tarjous oli 480e ja se toinen 580e joten merkkiliikkeen työt tuntuu olevan yllättävänkin kilpailukykyisiä.

Jarkka
25-11-2010, 19:51
Autokeskus antoi "tarjouksen" Defan lohkolämppäristä 120d:lle + sisäpistoke + Defa Termini 1350w asennettuna yhteensä 685e.

Kuulostaa mielestäni melko kalliilta, osaako joku ehdottaa pk-seudulla halvempaa mestaa vastaavasta paketista?

535D:hen Uudenmaan Autovarustelu Defa säteily + sisäpistoke asennettuna 470e. Termineitä saanet edullisimmin Motonetistä 60-76e tehoista riippuen.

tomppah
25-11-2010, 19:54
Kiitos Jarkka, tuo kuulostaa jo huomattavasti kohtuullisemmalta. Täytyykin soitella huomenna...

-challenger-
25-11-2010, 19:57
Noilla rahoilla kannattaa ajaa vaikka sieltä pääkaupunkiseudulta lahteen. Itse kun kyselin autopajasta niin sanoi että 200-250e asennettuna. Kuulemma töistä ei velota kun se on niin kallis muutenkin.. Kyseessä siis MBA huolto joka erikoistunut bemuihin ja mersuihin..

Jarkka
25-11-2010, 20:05
Noilla rahoilla kannattaa ajaa vaikka sieltä pääkaupunkiseudulta lahteen. Itse kun kyselin autopajasta niin sanoi että 200-250e asennettuna. Kuulemma töistä ei velota kun se on niin kallis muutenkin.. Kyseessä siis MBA huolto joka erikoistunut bemuihin ja mersuihin..

Puhutaankohan varmasti koko setistä sillä käsittääkseni vastus+johtosarja+sisäpistokesarja kustantaa jo n. 250e ja mikäli tarvitaan "ohjeiden mukainen" lisäjohto niin n. 30e lisää. Hinnat n. motonetin hintoja.

Jos tohon hintaan saa setin asennettuna eipä kannata paljoa miettiä:think

tomppah
26-11-2010, 09:42
Päädyin lopulta AD-Autokorjaamo VM Autohuoltoon Helsingin Oulunkylässä. Defa lohkolämmitin 120d + sisäpistoke asennettuna 386e, siihen päälle 60e fööni.

Erittäin kohtuullinen hinta, jos vertaa tuota alkuperäistä Autokeskuksen tarjousta 685e föönin kanssa.

mixxis
26-11-2010, 10:00
Päädyin lopulta AD-Autokorjaamo VM Autohuoltoon Helsingin Oulunkylässä. Defa lohkolämmitin 120d + sisäpistoke asennettuna 386e, siihen päälle 60e fööni.

Erittäin kohtuullinen hinta, jos vertaa tuota alkuperäistä Autokeskuksen tarjousta 685e föönin kanssa.

mulla e39 sai Defan säteilijän paikalliselta AD:lta n.465€ sisähaaralla, ja Defan hinnatkin leikattiin isoilla kaveri-ale prosenteilla (11 - 36 % ) ... mistä noin suuri hintaero? Auton mallistako? Työtähän tuohon ei varmaan menny kun satasella.

Olis pitäny kysyä Laakkoselta samalle työlle hinta niin tuo ei olis tuntunu missään :D

-challenger-
26-11-2010, 20:05
Puhutaankohan varmasti koko setistä sillä käsittääkseni vastus+johtosarja+sisäpistokesarja kustantaa jo n. 250e ja mikäli tarvitaan "ohjeiden mukainen" lisäjohto niin n. 30e lisää. Hinnat n. motonetin hintoja.

Jos tohon hintaan saa setin asennettuna eipä kannata paljoa miettiä:think

Kyllä kaveri näin mulle sanoi. Lisäs siihen että kun nää on niin kalliita muutenkin niin ei ota työstä kaiketi juuri mitään.. Puhelullahan tuo asia varmaan selviää jos olet kyseisestä paikasta kiinnostunut..

mr81
28-11-2010, 02:00
Autokeskus antoi "tarjouksen" Defan lohkolämppäristä 120d:lle + sisäpistoke + Defa Termini 1350w asennettuna yhteensä 685e.

Kuulostaa mielestäni melko kalliilta, osaako joku ehdottaa pk-seudulla halvempaa mestaa vastaavasta paketista?
Espoon erikoisvarustelu. 700e oli kalvot taakse ja lohkolämmitin ja sisäpistoke. Oikeesti ei sitä puhallinta kannata asennettuna laittaa. Slle 500e oli sisäpistoke ja lohkolämmitin. Puhaltimen voi itse ihan hyvin laittaa. Sen osaa ihan kuka vaan.

Jookuj
29-11-2010, 18:02
Mitä maksaa m50 lohkolämppäri+sisähaara? Pitäs tässä talven mittaan asennella..

-JMV-
29-11-2010, 20:35
Mitä maksaa m50 lohkolämppäri+sisähaara? Pitäs tässä talven mittaan asennella..

www.motonet.fi

Kiintee
30-11-2010, 09:23
Päädyin lopulta AD-Autokorjaamo VM Autohuoltoon Helsingin Oulunkylässä. Defa lohkolämmitin 120d + sisäpistoke asennettuna 386e, siihen päälle 60e fööni.

Erittäin kohtuullinen hinta, jos vertaa tuota alkuperäistä Autokeskuksen tarjousta 685e föönin kanssa.

Samasta paikasta tuli otettua aika omalle e90 320d:lle. Maksoi lohko+sisähaara+Termini 1850w ja asennukset päälle 471e. Tai siis ei vielä maksanut, asennus vasta 13.12 kun ei ollut aikoja aiemmin.. Saa sitten persettä jäädytellä sinne saakka! :jep:

tomppah
09-12-2010, 10:32
Noniin, vituiksihan se meni, kuulemma maahantuojalta 120d Defa elementit loppu eikä tiedetä koska lisää... :rolleyes:

///saMi
07-01-2011, 00:13
Noniin elikkä tossa olis pöydällä e36 m50b25 lohko missä ei tuota lohkolämmitintä ole, ja olis tarkotus se siihen asentaa.. mihin kohtaan porukka on sen asentanu? apparin puolelle, mutta mihin noista neljästä? ja kelloasteikolla mihin päin?

edittiä : vastaus löytyikin haulla..

Timmybag
06-10-2011, 18:37
Täältä varmaakin löytyisi vastaus. Eli olisi E46 320d vm. 00 ja siihen tarvitsisi lämmittimen. Saako tähän malliin asennettua säteilylämmittimen öljypohjan alle? Motonetistä katselin että vastus + piuhasarja olisi siinä ~200e tietämillä, kunhan vain tietäisi että mitä sieltä tulee ostaa, ilmeisesti tuo vastus ja johtosarja riittää?

e36coupe
09-11-2011, 12:31
Sopiiko E30 M20B20:n lohkolämmittimen vastus -97 E36 320i:hin?
Motonetin sivujen mukaan 320i -87 ja 320i -97 käyttäisi molemmat samaa defan vastusta:

"Tuote 45-9145
NimikeDEFA vaihtovastus BMW-6s/PSA
Hinta 64.90 €"


Eli tuo M20 ylimääräisena irtokoneena tossa nurkissa ja siinä olis vastus. Pihassa E36 ilman lohkolämmitintä, joten ajatuksena ottaa hyötykäyttöön olemassa oleva.

Ei suurta luottoa kuitenkaan motonetin tietoihin tähänkään liittyen.

Risto113
09-11-2011, 13:02
Sopiiko E30 M20B20:n lohkolämmittimen vastus -97 E36 320i:hin?
Motonetin sivujen mukaan 320i -87 ja 320i -97 käyttäisi molemmat samaa defan vastusta:

"Tuote 45-9145
NimikeDEFA vaihtovastus BMW-6s/PSA
Hinta 64.90 €"


Eli tuo M20 ylimääräisena irtokoneena tossa nurkissa ja siinä olis vastus. Pihassa E36 ilman lohkolämmitintä, joten ajatuksena ottaa hyötykäyttöön olemassa oleva.

Ei suurta luottoa kuitenkaan motonetin tietoihin tähänkään liittyen.


Ei taida muuten käydä, -97 lienee jo m52 kone, ja sitämyöden alumiinia = ei lohkolämmitintä, vaan säteilyhärpätin...

e36coupe
09-11-2011, 14:26
Ei taida muuten käydä, -97 lienee jo m52 kone, ja sitämyöden alumiinia = ei lohkolämmitintä, vaan säteilyhärpätin...


Joo, lienet oikeassa.
Motonetkin myy itseasiassa tuohon 95-99 vuotisiin:

Tuote 45-9852
Nimike DEFA vaihtovastus 852 BMW/VW
Hinta102.90 €

Loogisestihan tuo aiemmin mainittu vastus 91-99 vuotisiin ei käy -97 vuoden autoon...

_Rontti
09-11-2011, 14:54
millanen homma on asentaa e39 530da vm.2003 toi lohkolämppäri, eli kone m57 .kellään ois asennusohjeita tuohon hommaan? :)

MakeH
09-11-2011, 15:06
millanen homma on asentaa e39 530da vm.2003 toi lohkolämppäri, eli kone m57 .kellään ois asennusohjeita tuohon hommaan? :)

Eikö kannata ennemmin laittaa se orkkis weba kuntoon, käy jopa halvemmaksikin?

_Rontti
09-11-2011, 15:18
Eikö kannata ennemmin laittaa se orkkis weba kuntoon, käy jopa halvemmaksikin?

orkkis weba puhaltaa kylmää vaikka käyttää ajastimella ja suoralla käytöllä. autohan on saksantuonti. eli onkos autossa joku ohjelmointi että alkaa weballa lämmittään vasta -20pakkasilla ja ton -20 vähemmillä pakkasilla puhaltelee vain kylmää? eli onko ohelmoinnista kiinni vai onko vika jossakin päin webasto järjestelmää?

NewereverBMW
13-11-2011, 09:25
Millainen homma kyseessä? 525tds -96, onko säteily -vai lohkolämmitin ja mihin kohtaan laitetaan?

Temezz
13-11-2011, 09:39
Heti kärkeen pitää vinoilla, että tämähän ei varsinaisesti ole ongelma...ainakaan vielä. :D:D no asiaan:

Mulla oli aikoinaan Omega -95 2.5TD ja käsittääkseni kyseessä on sama pata (omegassa ainakin oli bemarin logo koneen kyljessä). Omegassa tuli ihan normi lohkis eli nesteet pihalle jostain (jos et halua maahan valuttaa), tulppa lohkosta irti ja elementti paikalleen, sitten vaan piuhat paikalleen nippusiteillä ja töpsöli keulille esim. puskuriin poraamalla ja lopuksi nesteet takas. Itse laitoin autotallissa ajopukkien päällä juurikaan mitään edestä purkamatta.

Spetke
13-11-2011, 10:05
Millainen homma kyseessä? 525tds -96, onko säteily -vai lohkolämmitin ja mihin kohtaan laitetaan?

Kyllähän tuollaiseen patarauta pannuun tulee vielä ihan oikea lohkolämmitin.
Asennuspaikka on lohkon oikealle (pakosarjan) puolelle. Siellä on useampi pakkasproppu, ohjeet muistaakseni neuvoo laittamaan sen ensimmäiseen reikään.
Tosin jos autossa on ilmastointi niin sen kompura on juuri tuon ensimmäisen pakkaspropun edessä, joten taitaa mennä melkoisen ahtaaksi --> mahdottomaksi.
Mutta voi sen vastuksen täräyttää niihin muihinkin kohtiin, tosin pakosarja ja turbo tekee asennuspaikan ahtaaksi. Mutta ei tuosta nyt mitään ongelmaa kannata tehdä :jep:

mixah
21-11-2011, 09:41
Tuli viikonloppuna ruuvattua Defa- elementti E91 320d -08 N47 koneeseen. Tavoitteena oli laittaa myös sisähaara, mutta en uskaltanut purkaa moottorinohjausyksikön purkkia kokonaan irti.

Olisiko Kenelläkään antaa vinkkiä tuohon haaroituksen läpivientiin? löytyykö se läpivientikumi tosiaan ainoastaan sieltä ohjausyksikön takaa, ja pitääkö se ohjausyksikkö kokonaan irroittaa?

pke70
21-11-2011, 17:57
Tuli viikonloppuna ruuvattua Defa- elementti E91 320d -08 N47 koneeseen. Tavoitteena oli laittaa myös sisähaara, mutta en uskaltanut purkaa moottorinohjausyksikön purkkia kokonaan irti.

Olisiko Kenelläkään antaa vinkkiä tuohon haaroituksen läpivientiin? löytyykö se läpivientikumi tosiaan ainoastaan sieltä ohjausyksikön takaa, ja pitääkö se ohjausyksikkö kokonaan irroittaa?

Itellä olis juuri sama auto ja operaatio edessä tässä lähipäivinä. Tuoreena bemarimiehenä aloittelin tämän fooruminkäytön lukemalla tuon "E90/E91/E93 kysymyksiä ja vastauksia" -topicin kaikki +120 sivua läpi...
Sielä joku kirjoitteli, että tulipellissä olisi parempikin läpivientikumi. Väriltään keltainen, vai olikohan se punainen, ja boxia ei tarvitsisi irroittaa.
Pitääpä etsiä se kirjoitus.

Edit: Sivulla 30 Jamizetti kirjoittaa: (Ja joku vastaa)
Quote:
Originally Posted by jamizetti http://www.btcf.fi/forum/images/buttons/viewpost.gif (http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?p=2212813#post2212813)
niin sisähaaran vedosta sen verran että noin pakosarjan kohdalta kun vähän tutkii tulipeltiä niin sieltä löytyy lätkä (kirkkaan keltainen lämpösuojan takana) mikä otetaan irti ja porataan reikä siihen ja valmis, ei mitään muuta tarvitse irroittaa kun sisäpuolelta 2kpl ruuveja jotka pitää apukuskin alamuovia kiinni:jep:

voi vittu :D Iten purin koko moottorinohjauslootan sun muut pois. Keletanatuittu

mixah
22-11-2011, 08:43
Ok, hyvä. pitää viikonloppuna tutkia. Voisin vaikka räpsäistä pari kuvaa, jos satun muistamaan :)

mixah
27-11-2011, 18:08
Laitetaas ratkaisu tänne. eli ei tarvinnut irroittaa valkoista laatikkoa. Porasin sitten hieman tuurilla sisäpuolelta ulos, eikä osunut mihinkään kovaan ;) Päälle vähän Nextel- sukkaa, niin ei pääse sulamaan turbon vieressä. niin ja jatkopalaa ei tarvittu.
https://lh4.googleusercontent.com/-v7WNCPkHWK4/TtJZ7gMv0WI/AAAAAAAAAms/QZl16PlWSL4/s800/IMG_2898.JPG

tonskaa88
16-12-2012, 21:31
Tarkotuksena olisi asentaa lohkolämmitin e36 325 93vm.. Kyselisin mihin proppuun kannattaa laittaa ja missä proput sijaitsee?:redface: jos mahdollista niin olisko kenelläkään kuvaa kyseisestä paikasta mihin lohkari tulee kiinni? kiitos jo etukäteen..

petrolhead
16-12-2012, 21:33
Tarkotuksena olisi asentaa lohkolämmitin e36 325 93vm.. Kyselisin mihin proppuun kannattaa laittaa ja missä proput sijaitsee?:redface: jos mahdollista niin olisko kenelläkään kuvaa kyseisestä paikasta mihin lohkari tulee kiinni? kiitos jo etukäteen..
Defan lämppärien mukana tulee yleensä varsin havainnolliset asennusohjeet, niitä seuraamalla yleensä selvitään.

Spetke
16-12-2012, 22:00
Laitetaas ratkaisu tänne. eli ei tarvinnut irroittaa valkoista laatikkoa. Porasin sitten hieman tuurilla sisäpuolelta ulos, eikä osunut mihinkään kovaan ;) Päälle vähän Nextel- sukkaa, niin ei pääse sulamaan turbon vieressä. niin ja jatkopalaa ei tarvittu.
https://lh4.googleusercontent.com/-v7WNCPkHWK4/TtJZ7gMv0WI/AAAAAAAAAms/QZl16PlWSL4/s800/IMG_2898.JPG

Älkää nyt ihmeessä porailko pelleistä läpi mitään reikiä. Tulee vain ruostumista ja valumavedet sisään ym ongelmia jatkossa.
Suosiolla purkaa E-boksista kamaa pois ja vie sieltä johdon sisään.

Make H.
17-12-2012, 23:05
Tarkotuksena olisi asentaa lohkolämmitin e36 325 93vm.. Kyselisin mihin proppuun kannattaa laittaa ja missä proput sijaitsee?:redface: jos mahdollista niin olisko kenelläkään kuvaa kyseisestä paikasta mihin lohkari tulee kiinni? kiitos jo etukäteen..

Ensimmäiseen proppuun pakosarjan puolella.

Jaska.T
19-12-2012, 18:14
Ensimmäiseen proppuun pakosarjan puolella.

Ja takimmaiseen jos on ilmastointi. Jos joku kaipaa hintoja niin Tampereella maksoi lohkiksen asennus nesteineen K. Ylösellä 80€, ei omasta mielestä paha hinta kun katsoin kuin *itun ahdas tuo ALPINAn moottorinkylki (M50-moottori) oli asentamisen kannalta. Ja siis pelkkä vastus laitettiin kiinni ja lopputuloksen siistiminen nippareilla ;)

tonskaa88
21-12-2012, 11:42
elikkäs lasketaanko nokasta päin viimmesseen pakkastulppaan kun kyseessä ilmastoitu bemukka?

Make H.
22-12-2012, 20:17
elikkäs lasketaanko nokasta päin viimmesseen pakkastulppaan kun kyseessä ilmastoitu bemukka?

kyllä.

TheHaloN
20-10-2014, 15:16
Tervehdys, palasin hetken hairahduksen jälkeen bmw-leiriin ja hankin tällaisen kamppeen: e61 525d LCI -08. Tässä nyt ei kuitenkaan mitään lisälämmitintä ole ja talveksi pitäisi semmoinen kiinni räplätä.

Elektroninen osaluettelo sanoo että tuossa on m57t2, mutta kun katson defan mallikohtaista säteilijää defan sivuilta siellä lukee eri moottori tuossa 525d -kohdassa?

Minkä säteilijän uskallan ostaa ettei tule väärää? Onko kukaan ostanut 525d:hen Defan säteilijää?

PohjanpoikaErik
22-10-2014, 15:07
Terve, veljet!

Tarttis lohkolämppäriä alkaa asentaa kyseiseen autoon ja ajattelin vielä kysyy teiltä vinkkii ennen kun alan touhuilemaan. Mul olis tossa käsillä samanlaisesta autosta käytetty Defa'n piuha.

Mihin reikään se kannattais asentaa, jotta helpoimmalla selviis? Autos ei oo ilmastointii.

e46touring
22-10-2014, 16:26
Onko kukaan ostanut 525d:hen Defan säteilijää?

Toivottavasti Ei
Parempaakin rahalla saa ja TOIMII!!!
Lue tämä käy 100% varmasti 525d sama Calix PH 500
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=290082

Make H.
25-10-2014, 14:02
Terve, veljet!

Tarttis lohkolämppäriä alkaa asentaa kyseiseen autoon ja ajattelin vielä kysyy teiltä vinkkii ennen kun alan touhuilemaan. Mul olis tossa käsillä samanlaisesta autosta käytetty Defa'n piuha.

Mihin reikään se kannattais asentaa, jotta helpoimmalla selviis? Autos ei oo ilmastointii.

Googlesta/valmistajan nettisivuilta löytyy ohjeet.