PDA

View Full Version : E46 Taka-akseli ongelmat


Arnolds
09-08-2007, 10:17
Lainataan tännekkin jos ei jo ole ollut näkyvillä.
http://video.google.com/videoplay?docid=8362789948066992482

NokiLeka
09-08-2007, 10:55
Turner Motorsportilta löytyy vahvistusosia e36/e46:een eteen ja taakse. Hintaa näytti olevan takapään sarjalle 144$ ja etupäähän 44$ eli yhteensä 145€. Alla jotain juttua ongelmasta ja ohjeet vahvistusten asentamiseen:

http://www.turnermotorsport.com/image/suspension/susp_e46_subframe_reinforcement.pdf
http://www.turnermotorsport.com/image/suspension/E46_F_SUB_REINF_KIT.pdf

Lakeson
09-08-2007, 12:04
Karmeeta katseltavaa.

Tää hillitsee kummasti e46:n ostoaikeita - taidan vielä pysytellä vanhassa kunnon e34:ssa.

NokiLeka
09-08-2007, 12:33
Lueskelin tuolta e46fanaticsin foorumilta, että noita olisi vahvistettu 2/2000 eteenpäin ja olisikin mielenkiintoista tietää, että onko kellään ollut ongelmia tuon jälkeen tehdyissä autoissa? Lueskelin myös, että BMW olisi maksanut korjauksen kulut joissain tapauksissa 100%:sti, koska ongelma on todettu johtuvaksi suunnitteluvirheestä, korvauksen määrä on ilmeisesti riippunut siitä onko autoon vaihdettu ns.aftermarket osaa joka voisi vaikuttaa repeämiseen.

Kytölä
09-08-2007, 13:57
Tuosta on henkilökohtaista kokemusta... Autoni (E46 328i) oli syksyllä 2005 n. kuukauden telakalla, ja Laakkosen kaverit vaihtoivat siihen uuden, vahvistetun pohjalevyn. Jotain muitakin korjausmenetelmiä löytyy, mutta tämä on tietenkin perusteellisin ja paras tapa (ei tarvitse pelätä että tapahtuu uudestaan). Korjaus tehtiin BMW:n kustannuksella (kun on tässä mallissa tyyppivika, ja vielä vakava sellainen).

Löytyskö linkkiä tuohon fanaticsilla olevaan ketjuun?

chorrus
09-08-2007, 15:26
Jo on! Huhhuh, karua katseltavaa. Olen lyönyt Peugeot 505 2.2 GTI:llä kumit katuun Helsingissä Ateneumin edessä, toinen takatukivarsi petti (ruoste, auto vm. 86) ja tukivarsi räsähti poikki, rengas tuli hetken aikaa käsijarruvaijerin mukana perässä tiensivuun :D Sen ymmärtää, TÄTÄ EI.

Mutta tämä on kyllä vielä rankempaa! Kannattaa jo e46 omistajan kurkistaa oman autonsakin alle!

NokiLeka
09-08-2007, 15:40
Löytyskö linkkiä tuohon fanaticsilla olevaan ketjuun?

Tuossa linkki fanaticsin keskusteluun tuosta korvaushommasta --> LINKKI (http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=453529&highlight=subframe)
Sieltä löytyy paljon keskustelua aiheestä muutenkin.

Kytölä
09-08-2007, 16:48
Onhan noita näköjään muutama mennyt :confused:

1) 02bmw330ci - 2002 BMW 330Ci - Sub Frame / Diff mount Tears (9/12/04) 77,000 Miles
2) Cuore_alfa - 2000 BMW 323Ci - Cabrio Sub Frame (whit less than 20k miles)
3) Atrytone - 2000 BMW 328Ci - Sub Frame/Cracked 8/1/04 70,000Miles
4) Ps323ci - 2000 323ci - Sub Frame Damage (rear) - 23,000 Miles - 3/15/04
5) Mpower619 - 2000328Ci - Sub Frame Damage(left rear)-42,000 miles Oct/03
6) 3quarterI - 2001 BMW 325i - Sub Frame / Control Arm Bushing Tear - 57,000 miles
7) Tavy8010- 1999 BMW 328i- Sub Frame(Rear) / Diff. mounts torn - 70,000 miles (9/8/04)
8) bimmerchop - 2000 BMW 328i - Rear driver's side Sub Frame/ Diff. mounts torn - 25,000 miles
9) M3wannaBEE - 2000 323Ci - SubFrame - 80,000 miles
10) SharifM3- 2002 M3- Subframe ripping out of trunk -30,000 miles
11) dinane46328i- 1999 328i -subframe damage- 59,000
12) hoodust - 2000 323ci - subframe damage (fixed :reinforced) - 80,000
13) BLKMJK - 1999 328i - Subframe tear drivers side - 50,000 miles
14) sycE46 - 2000 323ci - subframe started to crack. Fixed by BMW 40,000 miles
15) Demsuga - 1999 BMW 328 i- Sub Frame Damage(left rear) - 63,000 miles (9/10/04)
16) HamannGirLR714 - 2000 328ci -subframe torn from trunk 44,500 miles
17) Asmodeus - 1999 BMW 328i- Sub Frame Rear / Diff. mounts torn - 125,000 Km
18) ///M PWR 00 - 2003 BMW M3 Coupe - Sub Frame / Diff mount Tears
.
.
43) DRG 2001 330ci 53k miles SUBFRAME
44) Mtecknic330ci- 2001 330ci- Minnesota- 85k- rear left subframe
45) Rick Chamberlain - 2000 328ci - 78k - Body failure at left rear subframe mount point.
46) Trippinbillies4 - 2000 328Ci - 105k - Torn back driver's side
47) jtt777- 2000 328Ci - 70k - Torn back driver's side subframe
48) hhboy77 - 2000 323ci - 58K - what else...torn driver's side rear subframe mount
49) 2K323CI - 2000 323ci - 47000 miles Driver's side rear torn out. Warranty expired by date not miles.
50) Kiapeyvan 2000 323Ci Cracked/torn subframe 84K, driver side.
51) norcal bmwboy - 2000 328ci - 59000 miles drivers side
52) Pizzaboy777 - 2000 323i - 77000 miles drivers side rear subframe mount
53) sanman10535 - 2000 323ci - 69,000 miles drivers side rear subframe
54) asarki- 2000 323ci - 76,000 miles drivers side rear subframe 11-15-05
55) bimmerkid1568 - 2000 BMW 328i - Left Rear Sub Frame / Diff mount Tears (date unknown when problem began) Todays date: November 21, 2005
56) jgrecbets - 1999 323i - 88,000 miles drivers side rear subframe
57) coreytrv - 2000 328 Ci - torn at 91,000
58) z00me - 2000 328Ci - at 120000km - subframe second time.This time BmW covers!
59) liminality - 2000 323i - 60,000 miles - torn and ripped back driver's side - Fully covered by BMWNA despite being out of warranty.
60) ed328ci - 2000 328Ci - 88,000 km (55K miles) - torn driver's side
61) bernstem - 2000 328i - 46,000 miles - drivers side torn
62) kinggrimwood- 1999 BMW 328i - Sub Frame/tore on both sides 09/2005 135,000 miles.
63) crackersmasher- 1999 BMW 323i - Sub Frame/tore 01/2006 95,000 miles.
64) bmer328i - 1999 BMW 328i - subframe tearing - 12/2005
65) Phil220241 - 1999 323 CI - 93,000 kms - subframe cracking -
66) noshow323 - 2000 323Ci - 105,000 miles - subframe cracked - 3/13/06
67) j willie - 2000 BMW 328i - Rear driver's side Sub Frame/ Diff. mount - floor cracked - 110,000 miles
.
.
74) jkloese - 2002 325Ci (post #272)
75) andyh - 2000 BMW 328Ci - Subframe/diff mount tears - 148K miles! (post #282)
76) max123 - 1999 BMW 328I - Subframe damage/Diff mount drivers side(03/05/04) 65000K (post #287)
77) DallasE46 - 2000 BMW 323ci Certified Pre-Owned - Sub Frame (post #292)
78) 02bmwdinan330ci - 2002 325ci - 87k(high way milage) - Subframe tearing/damage (post #293)
79) tschmale - 2000 328Ci fixed at 70k miles, driver rear. (post #307)
80) M3Bmwcoupe - 99 328i - 80k miles (post #329)
81) BluE46 - 323i cracked subframe, drivers side, driveshaft mounts busted too - 54k miles (post #330)
82) miami323 - 323Ci - 72,000 miles (post #332)
83) All ON U - 323Ci (post #336)
84) superitr - 2000 BMW 323ci - rear diff mounts torn/sub-frame damage - 75k (post #339)
85) titomolotov-2000 bmw 328ci - subframe rear four deifferents areas torn (post #344)
86) doosk - 2000 323Ci (post # 347)
87) saiine - 2000 328i - 100k miles, rear subframe torn out on left side, right side cracked. (post #369)
88) sk3lly - 2000 328ci Had damage at 70,000mi rear left side. Fixed by BMWNA 12/2004 (post #371-372)
89) Shoomer - 99 323i - Sub Frame / Diff mount Tears (4/11/05) 89,000 Mi (post #377)
90) Shahshauhin - 1999 BMW 328i- Sub Frame(Rear) / Diff. mounts torn - 73,000 miles (post #407)
91) shortyz918 - 2000 328ci - 53k miles (post #417)
92) Wretchy - 2000 328ci - Sub Frame Damage (rear) - 34,000 Miles - 3/01/03 (post# 429)
93) m3-dude - 99 328i (post# 441)
94) nleksan - 328Ci (post #507)
95) Ian B - 1999 328i - 110,000 miles - subframe cracking - 02/2006 (post# 517)
96) Jake6172-2000 328Ci -101,000- subframe mount (rear/driver side) TORN!!! (post# 546)
97) Reno - 1999 328CI - currently 140,000Km - subframe damage was way back though, was fixed once then happend again (post# 549)
98) 323ciguy - 2000 323ci - 95K - Stock suspension - HUGE HOLE - See pic above (post# 551)
99) Hey-G - 2000 323i - 122,000kms - Stock Sport suspension - small tear (rear/driver side) (post# 552)
100) iseedipp - 2000 323ci - 80k - stock susp. (post# 554)
101) jw330ci - 323ci - 110k - torn the driver side (post# 559)
102) roo97ss - 2000 328ci - 5 spd - 50k - Driver rear. (post# 562)
103) ryanwhite74115 - 1999 328i, stock susp., 104k, driver and pass. rear (post# 565)
104) mjparky - 2000 323ci , 5speed manual. 90k rear drivers side beginning to tear on rear passenger (post# 566)
105) ck21084 - 323ci (post# 567)
106) speedcrazy1532 -2000 328 Ci- auto trans- 93000miles (post# 582)
107) hawk99 - 323ci (post# 587)
108) kimokeo - 2000 M-roadster 126,000 mi (post# 589)
109) e46m54325ci- 2002 325Ci Diff mount cracked and control arm bushings cracked and leaking- non-cpo at $1400 fixed yesterday, 33000 miles- a little early I thought, but maybe not (post# 590)
110) sexysilver - 2000 328ci - left rear subframe damage (fixed :reinforced) - 84,000 ($1800 fixed) (post# 591)
111) JToddK - 2000 328i, 120K Mi., drivers side (Left) rear subframe mount completely torn out, repair pending. (post# 592)
112) inspiritable1 - 2000 328i - 109k - 5 speed - Premium and Sports package - Drivers side rear - Will get an estimate tomorrow. (post# 595)
113) Doanut- 1999 323i -125 % speed. Premuim Sports... Dropped car of today for estimate (post# 596)
114) Reedo302 - Have seen two E46 328i's at my dealership in Minnesota with subframe damage in the rear. Both went to wholesale due to excessive cost of refurbishment. Both were 90k mile vehicles.
115)TBlueCoupe - 2000 BMW 328Ci - Sub-Frame fracture Left Rear 91,000 heard noise in rear around 60k
116) cwarner - 2000 328Ci - 65K miles stock sport suspension with 16" rims.
117) wrathchild819 - 2000 323i - 138k stock - differential/subframe mount cracked
118) recall-my-e46 - '0 323ci - 65k - subframe torn - going to the dealer to see if this can be covered - especially since in '05 they told me not to worry about it if I don't plan on keeping the car for more than 6 months
119) pangeum - 2000 BMW 328Ci - Sub Frame Cracked - 90,000 - 3/2006
120) JaysE46 2000 323ci Stock sport suspension 17" rims 80k Violent vibration in the rear differential
121) Ben_328ci - '00 328ci - 113k Stock - Driver's side mount torn. 100% repaired by BMWNA. 9/2006
122) falconflyr - 00 328i sport - 117k Stock - Drivers side rear diff mount torn, other mounts propogating rapidly. 9/2006
123) e30mpwrd - '00 323ci - 110k - Subframe tears. 9/2006 (post# 654)
124) Smoof15 - '00 323ci - 106k - Subframe tears. 9/2006 (post# 656)
125) blueballz - '00 323ci - 150k - Driver's side subframe mount torn. 7/2006
126) cvega01- 1999 BMW 323i- Sub Frame Rear driver side tore out entirely. @ 75,000 miles. Had it repaired on my own though, not cheap!!
127)tuckin19'skid - 2000 323ci rear mount failed Sept 2006, 34,000 miles
128)junrboy- 2000 323ci rear mount failed October 2006, 112K miles
129)Bimm - 2000 323CI stock! 68000mi failed 2006
130)Hobie24- 2000 BMW 328CI- Sub Frame(Rear)/ Diff. mounts Torn 80,000 miles 10/11/06
131)strictly180 - 328i October 2006
132)Eurobim - 2000 323CI - Subframe tear (driver's rear) 156,000kms
133)N8s93turbo - 2000 328ci , 65k miles, subframe tear. 10/20/06
134)andrew10222- 1999 BMW 323 ci Sub Frame(left/rear torn ) 109000 miles 31/10/06
135)Bmuu328i - 1999 328i - 125,000 miles - Drivers side rear subframe cracks reported (11/06)
136)Chmpgn86 - 2000 328i
137)Beckham007 2000 323ci 60kmiles (subframe torn/crackin
138)BMuu328i - 2000 328i -125k- Subframe cracked rear drivers side. 11/2006
139)Hockeymanmt - 2000 328Ci - Subframe mount failure - drivers side rear 11/2006
140)AlchamY - 1999 328Ci - Subframe crack 158000 km 11/2006
141)Chachi328ci - 2000 328Ci - Subframe crack 80,000 miles 11/30/2006
142)Nic1974 - 1999 BMW 323ci - Subframe / Diff mount torn (rear passenger) - 107k miles
143)zio - 2000 BMW 323i - Subframe Driver Side Tear - 130k (11/05/06)
144)Amistry 2000 328ci 83k miles, tearing rear driver subframe.
145)TasM - 1999 BMW 323Ci - Cabrio Sub Frame tears on both sides with diff mounts completely ripped from body 152,000 Kms
146)BMW Loe 2000 328Ci 95,000 miles 12/24/2006. DRIVERS SIDE SUBFRAME CRACKED

535SD
10-08-2007, 19:29
näyttäis olevan lähes kaikki autot missä on ollut onkelmia joko 328 tai 323... vai onko tuola ameriikoissa pienempiä myynnissäkään???

Aukes!
11-08-2007, 17:49
näyttäis olevan lähes kaikki autot missä on ollut onkelmia joko 328 tai 323... vai onko tuola ameriikoissa pienempiä myynnissäkään???

Ei taida mopoja olla ollenkaan, ainakin E90 malleissa BMWUSA:n nettisivujen mukaan pienin vaihtoehto on 328i jossa siis luultavasti M54B30

Juice
11-08-2007, 23:04
.........................................

kaalsson
12-08-2007, 16:34
no ohhoh, täytyypi heti mennä oman kärryn alle kurkkimaan.. :rolleyes:

Murska
13-08-2007, 13:07
eipä tainnu olla yhtään touringia listalla:jep:

Juhis
13-08-2007, 13:46
Legendaarinen 300-sarjan laatu.. :D Kyllä vanha kunnon E30 sentään kesti aikoinaan polttaa kumia ja rällätä mielin määrin. Jo E36 malleissahan noita taka-akseliston kiinnikkeiden repeämisiä alkoi tulla. Ja E46 on vielä heikompi kestämään. Samoin ongelmia on ollut myös Z3 mallisarjan autoissa.

Huomionarvoista on vielä se, ettei noiden ongelmien ilmeneminen todellakaan edellytä, että auto olisi ollut normaalia rajummassa käytössä. Eli kyllä noita samoja ongelmia on ollut ihan tavallisten ihmisten käytössä olevissa autoissa. Ei todellakaan pelkästään nuorien autoissa, joilla on poltettu kumia jne..

dsl Bimmer
03-09-2007, 15:49
Mikähän sen repeämän saa aikaan? Moottorin vääntö vai kallistuksen vakaaja? Veikkaisin jälkimmäistä.

TeeDee
10-09-2007, 22:18
Ihan mielenkiinnosta näin amatöörinä kysyisin, että mitenkäs tuommonen vaikuttaa ajaessa olettaen siis, että ei ihan särkipoikkipaskana ole? :eek:

Lallevihtinen
10-09-2007, 22:37
Ihan mielenkiinnosta näin amatöörinä kysyisin, että mitenkäs tuommonen vaikuttaa ajaessa olettaen siis, että ei ihan särkipoikkipaskana ole? :eek: Kolahteluna lähdöissä, ehkä jarrutuksissa. Pakilla lähtiessä jne. Ehkä voi aiheuttaa jopa tärinää jossain vaiheessa.:rolleyes:

zaci
12-03-2008, 19:52
Onko näitä taka-akselin ongelmia ilmennyt tai onko tiedossa miten paljon Suomessa / tämän foorumin käyttäjillä? Kyllähän edellisten sivujen videot ja listat pistää miettimään jos on E46:a hankkimassa..

Kouris
12-03-2008, 23:18
Mikähän sen repeämän saa aikaan? Moottorin vääntö vai kallistuksen vakaaja? Veikkaisin jälkimmäistä.

Ois jotenkin sellainen tunne että eniten se sivuttainen vääntö aiheuttaisi rasitusta apurunkoon ja tästä sen kiinnityspisteisiin. Syystä että poikittaiset tukivarret ovat ainoastaan apurungossa kiinni. Moottorin vääntöä pitäisin vähintään hyvänä kakkosena.

Paskojahan nämä 300 sarjan vehkeet ovat jos vertaa 500 sarjaan. e36 ja e46 korisissakaan ei kärjistäen ole muuta eroa kuin e46: ssa pienempi räminä sisällä. En kyllä ole ajanut kuin molempien sarjojen alkupään autoilla. 500 sarjasta sen verran tietoa mitä noita on tutulla ollut / ite ajanut että kyllä ne on oikeita bmw autoja.

Ehkä tuota ei ihan vakavissaan kannata ottaa ;)

zakspeed
13-03-2008, 22:07
Meillä kilpurissa E36 M3 on ihan ne vakio laput vain vahvistettu hitsisaumoilla niin hyvin on matkassa pysyneet.

Lallevihtinen
14-03-2008, 01:01
Kuulin että merkki liike oli ottanu 5000€ kyseisen repeytymän korjauksesta kokonaisuudessaan.:eek: Ei sen takia silti hyvää autoo kannata jättää ostamatta...siis että jätänpä ostamatta E46:sen kun sen akselisto voi repeytyä irti. Kyllä sen hitsaamalla korjaa..:jep:

Robi
14-03-2008, 10:22
Onko näitä taka-akselin ongelmia ilmennyt tai onko tiedossa miten paljon Suomessa / tämän foorumin käyttäjillä? Kyllähän edellisten sivujen videot ja listat pistää miettimään jos on E46:a hankkimassa..
Tiedän lähipiiristä kaksi E46:tta joissa on revennyt akseli irti. Molemmat korjattu koritakuun piikkiin.

zaci
14-03-2008, 11:13
Tiedän lähipiiristä kaksi E46:tta joissa on revennyt akseli irti. Molemmat korjattu koritakuun piikkiin.

Miten vanhoja ne korjaa tähän koritakuuseen? Täällä on pyörinyt erilaisia lukuja, kuten max 6v. vanha jne, entä korjaavatko tuontiautoja ollenkaan?

Olsberg
14-03-2008, 17:08
Miten vanhoja ne korjaa tähän koritakuuseen? Täällä on pyörinyt erilaisia lukuja, kuten max 6v. vanha jne, entä korjaavatko tuontiautoja ollenkaan?

Koritakuuhan on tehtaan myöntämä, joten sillä ei pitäisi periaatteessa olla mitään väliä, onko auto tuotu jälkeenpäin Suomeen vai ei.

Robi
14-03-2008, 17:10
Miten vanhoja ne korjaa tähän koritakuuseen? Täällä on pyörinyt erilaisia lukuja, kuten max 6v. vanha jne, entä korjaavatko tuontiautoja ollenkaan?Melko tapauskohtaista...eikä sillä ole mitään merkitystä onko tuonti vai suomiauto..samalta tehtaalta ne on kuitenkin peräisin.;)

tyr
10-08-2008, 02:34
miten on esim. -99 mallin auto jos nyt repeää ja on tuontiauto niin korvaako?

erese
10-08-2008, 06:28
miten on esim. -99 mallin auto jos nyt repeää ja on tuontiauto niin korvaako?

Varmaan tosiaankin tapauskohtaista...kai se selviää viimeistään tehtaalta/maahantuojalta kysyttäessä.

Eipä tuolla, onko se tuonti vai Suomi-auto ole edelleenkään merkitystä...

toniwe
21-11-2010, 22:54
Vanha aihe, mutta tuli tänään ajankohtaiseksi. Normaalin huollon yhteydessä huomattiin että kuskinpuoleinen takakiinnike on antanut periksi, vaatinee TMS:n vahvistussatsin tai vastaavaan. Eipä taida enää 10 vuotta vanha 320d farkku mennä koritakuuseen, mittarissakin 360tkm. Näköjään näitä on myös pienikoneisissa ja tehottomissa härveleissä, oma auto on koko käyttöajan ollut pääasiassa matka-ajossa ja silti tuo kiinnitys pettää.

kalkkuna
22-11-2010, 12:55
Vanha aihe, mutta tuli tänään ajankohtaiseksi. Normaalin huollon yhteydessä huomattiin että kuskinpuoleinen takakiinnike on antanut periksi, vaatinee TMS:n vahvistussatsin tai vastaavaan. Eipä taida enää 10 vuotta vanha 320d farkku mennä koritakuuseen, mittarissakin 360tkm. Näköjään näitä on myös pienikoneisissa ja tehottomissa härveleissä, oma auto on koko käyttöajan ollut pääasiassa matka-ajossa ja silti tuo kiinnitys pettää.

Pitääkö tommonen vika paljon ääntä?
nimimerkillä 320da 487 tkm taulussa.

Petteri75
10-01-2011, 16:40
Mitään mahdollisuuksia saada esim. Laakkonen tekemään mitään tuon perän vahvistamiseksi? Ei muuten, mutta auto on tuo sigun 330iA (tehty 01/2001) ja alusta alkaen Suomessa, joten todennäköisyydet jonkin rikkoutumisen alkamiseen ovat kohtuulliset.

ilezh
10-01-2011, 17:20
Tossa omassa 320 e46 vm. 2000, mittarissa 220 000 on ruvennut toi perä "tömähtämään" liikkeelle lähtiessä. Täytyypi ihmetellä mikä siellä on antautunut.

toniwe
10-01-2011, 22:31
Pitääkö tommonen vika paljon ääntä?
nimimerkillä 320da 487 tkm taulussa.

Itellä ei juurikaan ylimääräsiä ääniä kuulunut, ehkä pieni "tumpsahdus" jollakin vaihteenvaihdolla, tuohon oli luultavasti kerennyt tottua pitkän ajan kuluessa. Kun nostettiin auto nosturille niin tuosta revenneestä kohdasta sai apurunkoa liikuteltua käsivoimin monta senttiä ylös ja alaspäin, oli kerennyt aikatavalla väljistyä. Tuli tosiaan tuo korjattua Turner Motor Sportin vahvikesarjalla, samalla vaihdoin polyuretaanipuslat mitä oli saatavilla ja muiden tilalle orkkiset koko perään, hintaa tuli kaikkinensa n. 850eur jos ei omalle työlle laske hintaa, pari päivää tuossa nosturilla meni kun koko homman korjas mutta kyllä kannatti, auton käyttäytyminen muuttui totaalisesti paremmaksi remontin jälkeen.

djtimse
10-01-2011, 22:54
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BM51&mospid=47618&btnr=33_0839&hg=33&fg=30&hl=49

eli tuosta tuo numero 9..

tämähän taitaa olla se yleisin mikä aiheuttaa kolahduksen vaihdetta vaihtaessa.onko kuinka hankala vaihtaa ja millä nimellä tämän löytää esim. motonetistä?

auto on e46 328 -98

mikkis
10-01-2011, 22:55
Itellä ei juurikaan ylimääräsiä ääniä kuulunut, ehkä pieni "tumpsahdus" jollakin vaihteenvaihdolla, tuohon oli luultavasti kerennyt tottua pitkän ajan kuluessa. Kun nostettiin auto nosturille niin tuosta revenneestä kohdasta sai apurunkoa liikuteltua käsivoimin monta senttiä ylös ja alaspäin, oli kerennyt aikatavalla väljistyä. Tuli tosiaan tuo korjattua Turner Motor Sportin vahvikesarjalla, samalla vaihdoin polyuretaanipuslat mitä oli saatavilla ja muiden tilalle orkkiset koko perään, hintaa tuli kaikkinensa n. 850eur jos ei omalle työlle laske hintaa, pari päivää tuossa nosturilla meni kun koko homman korjas mutta kyllä kannatti, auton käyttäytyminen muuttui totaalisesti paremmaksi remontin jälkeen.

Kyllä luulis että tuommoinen pitäis jonkunlaista kolahtelua ja vetelyä kiihdyttäessä tuo tumpsahteluhan kuuluu lähes joka e46:sesta :think
Eikö katsastuksessakin jo olis tuommonen repeytymä pitänyt nähdä?
Esim. käsijarrulla 1 vaihteella ja pakilla kikkaillessa tuosta varmasti olisi kuulunut ikävä rutina.

maukka86
10-01-2011, 23:15
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BM51&mospid=47618&btnr=33_0839&hg=33&fg=30&hl=49

eli tuosta tuo numero 9..

tämähän taitaa olla se yleisin mikä aiheuttaa kolahduksen vaihdetta vaihtaessa.onko kuinka hankala vaihtaa ja millä nimellä tämän löytää esim. motonetistä?

auto on e46 328 -98

Tuosta puslasta omankin auton kolahdus johtui. Vaihto oli kyllä semmoinen homma, että ei ihan äkkiä tee mieli uudestaan tehdä.

Eli ensin perä irti autosta. Sen jälkeen porasin puslan täyteen reikiä ja löin isolla pajavasaralla kumin pois metallikehikostaan. Tämän jälkeen jäljellä olevan metalliholkin kimppuun. Siihen pari uraa rautasahalla ja tämän jälkeen sekin irtosi. Uusi menikin hieman helpommin paikalleen, kunhan siihen sai vain tasaisen vedon aikaiseksi.

Cell
11-01-2011, 02:06
Vanha aihe, mutta tuli tänään ajankohtaiseksi. Normaalin huollon yhteydessä huomattiin että kuskinpuoleinen takakiinnike on antanut periksi, vaatinee TMS:n vahvistussatsin tai vastaavaan. Eipä taida enää 10 vuotta vanha 320d farkku mennä koritakuuseen, mittarissakin 360tkm. Näköjään näitä on myös pienikoneisissa ja tehottomissa härveleissä, oma auto on koko käyttöajan ollut pääasiassa matka-ajossa ja silti tuo kiinnitys pettää.

Kurkkaappa apurungon puslia purkaessa, olen aika vahvasti sitä mieltä että nämä repeämisongelmat on rikkinäisten puslien syytä. Kuvassasi olevakin pusla näyttäisi olevan sökö, puslan keskiholkki ei ole enää kohdallaan. Sitten kun nuo löystyy, pääsee akselisto nitkuttamaan korista kiinnityspisteet irti.

Omaa E36 rustailin uusilla osilla nippuun juuri viime vkl, apurunko oli melkein sentin valunut alaspäin, vaikka puslat oli yhtenä palana ja ilman suurempia ulkoisia murtumia.

Polkemiset ym. ei juurikaan noihin vaikuta niin kauan kun tuolla on kaikki ehjää.

|auri
11-01-2011, 02:41
Jos perä ei ole revennyt niin mikä mahtaa tota tumpsahtelua aiheuttaa? Itellä 328 automaatilla ja kun siirtää D:lle tai pakille kuuluu tumpsahdus. Samoin jos stepillä pistää vaikka kakkosen sisään ja ottaa vauhtia sen verran että kierroksia on 3000rpm ja polkasee kaasun nopeasti pohjaan ja ylös kuuluu tumpsahdus.

Ajettu nyt 203tkm ja 200tkm kohdilla vaihdettiin pitkittäisen alatukivarren helat ja samalla silmäiltiin perää eikä kenelläkään osunut silmään, että olisi perä repeytynyt irti ja autoa tutki ainakin 10 eri silmäparia. Ei ollut silloin tiedossa tämä tyyppivika joten ei tullut erityisesti ihmeteltyä, mutta luulisi, että joku olisi huomannut jos perä olisi repeytynyt irti. Ja toi tumpsahtelu kuului ennen tota remppaa.

Jefu
26-01-2011, 15:01
Kuulin että merkki liike oli ottanu 5000€ kyseisen repeytymän korjauksesta kokonaisuudessaan.:eek: Ei sen takia silti hyvää autoo kannata jättää ostamatta...siis että jätänpä ostamatta E46:sen kun sen akselisto voi repeytyä irti. Kyllä sen hitsaamalla korjaa..:jep:

Halpaa ku saippua. Viimeisin tarjous 5700 kiiltävää Laakkosella, töiden osuus 5000e ja osat 700e. 'mistä näitä senttejä oikein tulee...'

DohDoh
26-01-2011, 15:36
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BM51&mospid=47618&btnr=33_0839&hg=33&fg=30&hl=49

eli tuosta tuo numero 9..

tämähän taitaa olla se yleisin mikä aiheuttaa kolahduksen vaihdetta vaihtaessa.onko kuinka hankala vaihtaa ja millä nimellä tämän löytää esim. motonetistä?

auto on e46 328 -98
Tuosta puslasta omankin auton kolahdus johtui. Vaihto oli kyllä semmoinen homma, että ei ihan äkkiä tee mieli uudestaan tehdä.

Eli ensin perä irti autosta. Sen jälkeen porasin puslan täyteen reikiä ja löin isolla pajavasaralla kumin pois metallikehikostaan. Tämän jälkeen jäljellä olevan metalliholkin kimppuun. Siihen pari uraa rautasahalla ja tämän jälkeen sekin irtosi. Uusi menikin hieman helpommin paikalleen, kunhan siihen sai vain tasaisen vedon aikaiseksi.

Omassa E46 320i vaihdatin kyseisen puslan BMW-liikkeessä noin 1,5h meni siihen töitä ja itse pusla maksoi n. 45€. Heillä toki oma työkalu sen poistamiseen. En kyllä itse sen vaihtoa halunnut ajatellakkaan, kun tiesin kummoinen jumppa siitä koituisi.

Parhaiten kyseisen vian näkee katsomalla perämurikan liikettä, kun kaveri koittaa liikkeelle käsijarrua vasten. Mielestäni Youtubesta löytyy videokin kyseisestä liikkumisesta.

van_gils
10-02-2011, 16:41
Nyt alkoi jännittämään :eek: Toivon todella että mun 330xda:sta ei ole perä revennyt!! Täytyypä käyttää se jossain välissä tarkistuksessa...

huppu
10-02-2011, 20:28
Tumpsahtelee kakkoselle laitettaessa (ei muuten). Perässäkin vähän kolisee/tumpsahtelee vieläkin välillä vaikka vasta vaihdettiin takaiskarit ja takatukivarren ylähela vaikkei huoltomiehen mukaan siellä muita osia ollu väljänä. Liekkö sitten johtuu epätasaisista teistä näin talvella... :think hyvin jännä...

Tupelex
10-02-2011, 20:49
Kyllä minusta tuo perähässäkän irtoaminen korista on aika harvinaista koska minun kahdella kaverilla myös e46:set ja tuollaisia ongelmia ei ole ollut kenekkään autossa.
Toinen niistä ajaa kuin reikäpää mutta auto toimii kuin unelma jota monesti ihmettelen.
Nuo alustanpuslat kannattee kyllä tutkailla jos väljyyttä vähänki löytyy niin se voi nitkuttaa sitä peräpäätä kokonaisuudessaan ja kiinnitykset pettää.

CaJii
10-02-2011, 23:22
Kyllä minusta tuo perähässäkän irtoaminen korista on aika harvinaista koska minun kahdella kaverilla myös e46:set ja tuollaisia ongelmia ei ole ollut kenekkään autossa.
Toinen niistä ajaa kuin reikäpää mutta auto toimii kuin unelma jota monesti ihmettelen.
Nuo alustanpuslat kannattee kyllä tutkailla jos väljyyttä vähänki löytyy niin se voi nitkuttaa sitä peräpäätä kokonaisuudessaan ja kiinnitykset pettää.

Aika suppea otanta jos kahdella kaverilla ei ole vielä sattunut mitään. Vaikuttaisi enemmänkin olevan kyseiselle mallille ominainen ominaisuus, joka mahdollisesti tulee eteen ennemmin tai myöhemmin. Nimimerkin Cell analyysi puslien vaikutuksesta apurungon repeytymiseen voi olla hyvinkin oikeassa.

Tupelex
11-02-2011, 01:00
Aika suppea otanta jos kahdella kaverilla ei ole vielä sattunut mitään. Vaikuttaisi enemmänkin olevan kyseiselle mallille ominainen ominaisuus, joka mahdollisesti tulee eteen ennemmin tai myöhemmin. Nimimerkin Cell analyysi puslien vaikutuksesta apurungon repeytymiseen voi olla hyvinkin oikeassa.
Ehkä niin mutta kun ottaa kilometrit huomioon mitä tuolla minun 380tkm. kahden kaverin muun 300tkm ja 260tkm. jokainen näistä on vm-00. Luulisi jo näillä kilsoilla irtoamisia näkyvän jos kyseiselle mallille ominaisuus.
Monesti kummastelen kun näitä yleistetään, vaan voipi olla että nämä paremmat yksilöt ovat päätyneet juuri kaveripiriimme.:jep:

van_gils
11-02-2011, 16:48
Tämä on vähän samanlainen juttu kun se että vitot on ihan paskoja! Ostin ex-vitoni ja sitten lueskelin mersufoorumilta autosta juttuja ja olin 2viikkoa oston jälkeen valmis myymään kyseisen kapikstuksen kun oli niin kamalaa luettavaa ja sai semmoinen käsityksen että auto hajoaa käsiin:rolleyes: No ajoin autolla 150tkm ja hehkut/suuttimet piti vaihtaa ja kuluosia tietty mutta niinhän jokaiseen autoon! Eli itsellä ei ole vitoista mitään pahaa sanottavaa:smoke:Edellinen autoni oli S500 ja siitäkin löytyi tarinaa jos jonkinmoista mutta sen kyllä sitten hukkasin ennen kun ilmajousiin alkoi ilmaantumaan vikoja, maksaa meinaan yksi tolppa 1300€ suomessa:rolleyes: Ja olihan tuon ässän kulutus vähän erinlaista kun 330 riisseli bemun, mutta vielä ei vaihto harmita vaikka S500 oli kyllä paras auto millä olen koskaan ajanut :)

Ehkä niin mutta kun ottaa kilometrit huomioon mitä tuolla minun 380tkm. kahden kaverin muun 300tkm ja 260tkm. jokainen näistä on vm-00. Luulisi jo näillä kilsoilla irtoamisia näkyvän jos kyseiselle mallille ominaisuus.
Monesti kummastelen kun näitä yleistetään, vaan voipi olla että nämä paremmat yksilöt ovat päätyneet juuri kaveripiriimme.:jep:

Tupelex
11-02-2011, 21:50
Tämä on vähän samanlainen juttu kun se että vitot on ihan paskoja! Ostin ex-vitoni ja sitten lueskelin mersufoorumilta autosta juttuja ja olin 2viikkoa oston jälkeen valmis myymään kyseisen kapikstuksen kun oli niin kamalaa luettavaa ja sai semmoinen käsityksen että auto hajoaa käsiin:rolleyes: No ajoin autolla 150tkm ja hehkut/suuttimet piti vaihtaa ja kuluosia tietty mutta niinhän jokaiseen autoon! Eli itsellä ei ole vitoista mitään pahaa sanottavaa:smoke:Edellinen autoni oli S500 ja siitäkin löytyi tarinaa jos jonkinmoista mutta sen kyllä sitten hukkasin ennen kun ilmajousiin alkoi ilmaantumaan vikoja, maksaa meinaan yksi tolppa 1300€ suomessa:rolleyes: Ja olihan tuon ässän kulutus vähän erinlaista kun 330 riisseli bemun, mutta vielä ei vaihto harmita vaikka S500 oli kyllä paras auto millä olen koskaan ajanut :)
Tämä pitää ikävä kyllä täysin paikkansa.
Jollakulla on voinut olla tietyssä mallissa olla jokin kallis korjattava vika ja sitten katkeroituneena teilataan koko mallisarja.
Luulen että jos kaikki suomen e46:set tarkistetaan niin se on aikapieni prosentti joissa tämä kyseinen repeämä esiintyy.
autot ovat yksilöitä se on huomattu.
Ps. Aikanaan haaveilin tuosta ässämersusta mutta kulutuksen takia jäi hankkimatta.:neutral:

Convertible
13-02-2011, 20:03
Tämäkin threadin alussa listattiin joitakin jenkkien autoista revenneitä periä, täytyy kuitenkin muistaa, että jenkeissä BMW myy + 300 000 autoa vuodessa joista 3 sarjaa varmaan reilusti yli 100 000, eli saman verran, mitä suomessa myydään autoja vuodessa. Tuollaista määristä varmaan jo löytyy jos jonkinlaista vikaa ja suami poika lukee netissä, kuinka sadoista autoista hajoaa sitä ja tätä.

van_gils
25-02-2011, 17:51
Mulla ei ainakaan ollut perästä revennyt mitään, helpotus :jep: Luulen että seuraavaksi pitää tarkistaa kardaanin ristikko josko se kolaus kuuluisi siitä sitten :)

Takumi
19-06-2011, 13:45
vajaan kuukauden oon omistanut 330d, ja tänään sitten päätin kattoa auton alle ja tutkia välyksiä ja alustan kuntoa mielenkiinnon vuoksi. (12/99 saksantuonti 260tkm).

Kauhukseni huomasin, kun perästä otti kiinni ja veti sitä alaspäin, rungon ja perän väliin ilmeistyi reikä. On kyllä aika onnettomasti tehtaalla suunniteltu toi perän takakiinnitykset, näky 4 ohutta "palaa" missä se vahvikerauta oli ollut kiinni.

Pientä "tumpsahtelua" kuuluu osakaasukiihdytyksen jälkeisessä vaihteenvaihdossa, muuten ei mitään moitittavaa koko autossa (paitsi käsijarrun kohdalta kuuluva vonkuminen 100km/h vauhdissa):orava:

SuperX87
12-08-2011, 18:56
Löytypä sitte tänään huollon yhteydessä pieni repeämä just sieltä taka-akselin kohdalta. Ne sano et hitsaamalla saa kuntoon... ÄRRKELE ku ottaa pattiin :evil::evil::evil::evil:!

Naksnaks
22-08-2011, 22:11
Joo löyty täältäki vasemmaltpuolelt repeemä... Korjaus pyörii kuulemma 500€ hujakoilla.

Nyt kun tulee mitä ilmeisimmin tuo remppa sitten teetettyä niin samalla pitäisi vaihtaa http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BM31&mospid=47616&btnr=33_0840&hg=33&fg=30 pusla numero 2... Muut ovat kuulemma kunnossa, mutta mietin että kun tekee noinkin ison rempan niin kannattaako samalaa vaihtaa useampia puslia varmuuden vuoksi tjtn? Lisäksi vielä osat 3,4,5 ja 6 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BM31&mospid=47616&btnr=33_1025&hg=33&fg=45 ovat vaihdon tarpeessa. Nyt kun itselläni ei ole mitään tietoa niin saisko noita tarvikeosina jostain mahdollisesti edullisemmin? Motonet?

KooHoo
25-08-2011, 10:55
Löytypä sitte tänään huollon yhteydessä pieni repeämä just sieltä taka-akselin kohdalta. Ne sano et hitsaamalla saa kuntoon... ÄRRKELE ku ottaa pattiin :evil::evil::evil::evil:!

Onko tarkempaa vinkkiä, että mihkä nuo repeämät tarkemmin ottaen yleensä tulee? Itellä nyt ei normaalia ykköseltä-kakoselle/pakille tumpsahtelua kummempaa ole havaittavissa, mutta tietäis varalta tsekata paikat, kun seuraavan kerran auton alla tetsaa...

mikkopokemon
22-02-2012, 21:46
Onko tietoa koskeeko tämä ongelma myös nelivetoja? Voisi kuvitella että ei olisi niin herkkä tälle ongelmalle koska on voimasta menee eteen?